Jump to content
Stem nu op jouw favoriete Screenshot van de Maand! I Cast your vote for your favourite Screenshot of the Month! ×

Seinen voor een fantasie route


Recommended Posts

Ik heb zelf ooit eens een compleet notitieblok gemaakt met eigen seinpalen, seinbeelden en borden gemaakt waarbij het Zwitserse seinontwerp als standaard staat omdat het seinscherm een achthoekige rechthoek is met witte rand voor verduidelijking.

In dat seinbeeld kwamen Rood, dubbel Rood, en idem knipperned, Groen, dubbel groen, triple groen en idem knipperend, Geel, dubbel geel, triple  en idem knipperend. Wit, dubbel Witt en idem knipperend en Blau, Dubbel blaus en idem kniperend en Greon-Geel engroen-Geel knipperend.  Deze waren voor het normale (Niet HSL spoor bestewmd dat ik ooit voor een fictieve route zou willen gebruiken. Zo kwam ik aan 22 verschillende seinaspecten met lichtseinen en alle met een eigen betekenis of variant in de betekenis en naar aard.

 

Zo had ik een fictief land dat naar het tijdperk van ongeveer 19995-2005 dat onderdeel was van Australie (Noord-West Australie) voor ogen dat Neerlandica heette waar de Neerlandicaanse Spoorwegen reed. Hier waas dat seinsysteem vcan toepassing Het materieel was matereel was met name USA materieel en Aussie materieel maar ook Duits Materieel (br 403, Br 420, Br 101, Br 185, Br 186, Br 189, Br 218, Br 232) Engels materieel (Class 43, Class 66, Class 67, Class 68, Class 08, Class 377, Class 465) en Nederlands Materieel (ICM, VIRM, Plan V, Plan N, DM90) in een Neutraalgrijze kleurstelling met Fel-groene banen / belijning naar voorbeelde van de belijning van de NS zelf. In die zin moet je dan denken dat alles wat Geel is dan Grijs is en Blauw wordt dan Felgroen.

 

Voor de HSL had ik driehoogte lichtseinen naar het USA Beamer methode met basis kleurstellingen. zoals groen. dubbelo-groen en triple-groen, Geel Dubbel-geel en triple-geel

Groen voor HSL betekende in die zin 100 km/h. Dubbelgroen 200 km.h en triple-groen voor 300 km.h de betekenissen van geel waren dan Triple geel afremmen naar 200 km.h, dubbel geel afremmen naar 100 km/h. Voor de HSl waren er geen knippenede seinbeelden voorzien.

 

Toch is het niet verder gekomen dan alles op papier en on Word en Paint.

Link to comment
Share on other sites

Ja, plannen maken is een en uitvoeren is twee.

Seinen maken stond al 3 jaar in de planning.

Mijn seinen worden en mix van UK, NL seinen en DL seinen.

Ik ben nu met de auto en P  seinen bezig en stap 2 is de bewaakte seinen met en zonder richting aanwijzer en stap 3 zijn de in en uit rij seinen en het EOT sein..

De rangeer wisselstand seinen had ik al eens gemaakt.

En dan kijken of ik ATB, AWS/TPWS en PZB ed. wat nieuw is voor mij er in krijg.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Sjef61 changed the title to Seinen voor een fantasie route

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy