Jump to content
Stem nu op jouw favoriete Screenshot van de Maand! I Cast your vote for your favourite Screenshot of the Month! ×

MSTS RET Metro


Ethodda

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar het oude RET netwerk met al het materieel! Zoals sommigen al weten is de website waar die bestanden eerst op stonden, retmetro.nl, niet meer te bezoeken. Ik heb gecontroleerd op wayback machine, daar waren wat archieven te vinden, maar voor alle updates van die route is RET Metrolijn V2 nodig en dat moest dan net degene zijn waar geen archief  meer van bestaat. Als iemand die heeft zou ik dat zeer op prijs stellen!

 

Met vriendelijke groeten,

 

Ethodda

Link to comment
Share on other sites

35 minuten geleden, Hoog Groen zei:

Ik ben echt totaal vergeten hoe de structuur was van MSTS... Ik heb nog wel de volgende map gearchiveerd staan, maar is dit wat je zoekt of is dit die update die je juist al had?

afbeelding.png.7c1ff06acc199b90aaf713e1f230a2ae.png

De update heb ik al, het is dat ik die V2 nodig heb, ik weet niet precies uit mijn hoofd hoe de MSTS structuur in elkaar zit, volgens mij is het niet zo dat alles in aparte gesorteerde mappes gezet wordt, zoals in Train Simulator. 

Link to comment
Share on other sites

12 uren geleden, Ethodda zei:

De update heb ik al, het is dat ik die V2 nodig heb, ik weet niet precies uit mijn hoofd hoe de MSTS structuur in elkaar zit, volgens mij is het niet zo dat alles in aparte gesorteerde mappes gezet wordt, zoals in Train Simulator. 

Waar ik achterkomen ben, is dat de hele inhoud van die route alles voor die route is en alleen voor die route.

Link to comment
Share on other sites

18 uren geleden, Ethodda zei:

Ik ben op zoek naar het oude RET netwerk met al het materieel! Zoals sommigen al weten is de website waar die bestanden eerst op stonden, retmetro.nl, niet meer te bezoeken. Ik heb gecontroleerd op wayback machine, daar waren wat archieven te vinden, maar voor alle updates van die route is RET Metrolijn V2 nodig en dat moest dan net degene zijn waar geen archief  meer van bestaat. Als iemand die heeft zou ik dat zeer op prijs stellen!

 

Met vriendelijke groeten,

 

Ethodda

Na wat ploeteren heb ik de oude MSTS route gevonden!  Ik heb zelf de route geüpload inclusief  het desbetreffende rolmateriaal, die jullie kunnen gebruiken in de route. 

 

Inhoud:

RET Metronetwerk map v5

MG2/1 en SG2/1 v1.2

RSG3 v1.1

SG2 v3.2

Fix voor de activities van de RET Metronetwerk map: 

Deze fix moet je geïnstalleerd hebben, wil je dat de route werkt.

 

Benodigdheden:

XTracks 

NewRoads

MSTSbin, als je wilt dat de deuren werken.

 

Link naar de inhoud:

https://drive.google.com/drive/folders/1N3euRS6lSGJ2k8CzjRdFftWy5gi2gayf?usp=sharing

 

Disclaimer: Deze route en al het andere wat meegeleverd is, is NIET gemaakt door mij. Dit is alleen een reupload van pakketten die origineel op retmetro.nl stonden. Ik upload dit hier alleen, zodat dit materiaal bewaard wordt en niet komt te verdwijnen van het internet.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hoi, ik ben de laatste van het oude forum die hier nog mee bezig is/was. Ten eerste kan ik je uit ervaring vertellen dat al het materieel via de wayback machine te downloaden is. Ook het werkmaterieel, de tools, de fictieve metro's, en ik geloof zelfs de trams ook. Ik heb nooit officieel toestemming gekregen om de route te verspreiden, alhoewel ik zeker weet dat het geen probleem zou zijn, maar ik zie dat je V5 inmiddels gevonden hebt. Deze is stand-alone en vereist geen eerdere versie. Let wel even op je tsection.dat! Deze versie gebruikt een eigen tsection.dat in verband met de nieuwe sneltramstukken en werkt dus niet met de standardised tsection.dat. TrainStore biedt hier een makkelijke oplossing.

 

Wat het materieel betreft, heb ik volledige toestemming om het te verspreiden. Ik heb zelfs van de metro's alle 3d-bestanden gekregen van Roland himself. Wat je sowieso nog mist op het eerste gezicht is het eerder genoemde; het werkmaterieel, Type M, en de trams. Ik heb hier een mapje met alle downloads van de laatste versie van de site, samen met een backup van de downloadpagina's voor je ingepakt, zodat je weet wat wat is, aangezien sommige patches nogal onduidelijke bestandsnamen hebben. Van al het materieel is alleen de meest recente versie meegeleverd. Er zijn ook nog experimentele releases op het forum geweest, zoals vele repaints, die versie van Type S (Bij hun ook Type B genoemd) met raam in de cabinedeur, of een Type T met geanimeerde deuren in 1 bak. Deze zijn ook niet meegeleverd. Alleen officiële releases in deze map dus.

 

Hier de meest recente versies van alle downloads op de oude site:

 

<MOD SJEF61: We Transfer Link verwijderd.....> Stuur die link even in een PM naar de vraagsteller of gebruik Google drive>

 

 

Nou heb ik die eerder genoemde 3d-modellen een beetje afgemaakt danwel gepimpt. (Houd het TS2021 forum komende dagen maar eens in de gaten... ? ) Zo heb ik vooral Type M flink onder handen genomen, en heb ik van Types T en B/S zelfs totaal nieuwe, voor KRS bedoelde, modellen gekregen welke prachtig zijn. Ik zou deze op zich nog wel naar MSTS kunnen exporteren, maar met 30.000 poly's wordt het geheel toch wel een beetje zwaar voor dat ouwe MSTS... Ook moet er toch nog veel aan deze onafgemaakte modellen gebeuren, en heb ik weinig zin om dan met 2 simulatoren rekening te houden. Dus ik richt me waarschijnlijk voorlopig op TS2021, maar er kunnen eventuele kleine aanpassingen aan de MSTS modellen gedaan worden indien daar noodzaak/animo voor is. Zoals bijvoorbeeld een Type M of T met deuranimatie.

 

Wat de route betreft, ik heb deze ook geupdate naar 2022. Alle takken, inclusief die naar Hoek van Holland Strand heb ik er inmiddels in gezet, hetzij zonder scenery. Deze kan ik eventueel wel ter download aanbieden als beta, maar ik kan niemand van het oude team meer bereiken voor toestemming! Zal nog een keer proberen, en anders vermelden we dit wel in een eventuele disclaimer ofzo. Helaas is het CS momenteel een open wond in deze versie ivm het updaten naar het nieuwe station, maar dit kan nog wel afgemaakt worden.

 

Er zit in ieder geval nog wat in het vat wat nog niet publiekelijk beschikbaar is geweest! Geen idee dat er nog interesse voor dit project was. Hieronder wat screens van updates die ik gedaan heb:

 

01.thumb.png.214aee4fb9c35b5d29634e2d6ecd7be1.png

 

02.thumb.png.ea353288668a6cd740d89bb954a5d674.png

 

Metrostation Den Haag Centraal.

 

03.thumb.png.2092fc761bebe9a03c6295c7bbd66b69.png

 

Het nieuwe Rotterdam Centraal, met alleen de perrons al klaar.

 

04.thumb.png.9ffae9d56952e84f5bc4a1952279f91e.png

 

05.thumb.png.b421560a4ca3e371ab31cc9a31ec4f5b.png

 

En Blijdorp. Op zich best een goed begin voor MSTS. Ik heb nog best geinige ZUB-seintjes gemaakt ook.

 

Als hier animo voor is, kunnen we even kijken in hoeverre dit afgemaakt kan worden. Denk niet dat ik daar in mijn eentje zin in heb. (hint, hint...)

 

Maar ik vind zelf wat ik achter de schermen het afgelopen jaar in TS2021 aan het voorbereiden ben geweest veel interessanter, zoals spelers daarvan snel zullen zien... ?

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
On 5/27/2021 at 2:20 PM, Ethodda said:

Na wat ploeteren heb ik de oude MSTS route gevonden!  Ik heb zelf de route geüpload inclusief  het desbetreffende rolmateriaal, die jullie kunnen gebruiken in de route. 

 

Inhoud:

RET Metronetwerk map v5

MG2/1 en SG2/1 v1.2

RSG3 v1.1

SG2 v3.2

Fix voor de activities van de RET Metronetwerk map: 

Deze fix moet je geïnstalleerd hebben, wil je dat de route werkt.

 

Benodigdheden:

XTracks 

NewRoads

MSTSbin, als je wilt dat de deuren werken.

 

Link naar de inhoud:

https://drive.google.com/drive/folders/1N3euRS6lSGJ2k8CzjRdFftWy5gi2gayf?usp=sharing

 

Disclaimer: Deze route en al het andere wat meegeleverd is, is NIET gemaakt door mij. Dit is alleen een reupload van pakketten die origineel op retmetro.nl stonden. Ik upload dit hier alleen, zodat dit materiaal bewaard wordt en niet komt te verdwijnen van het internet.

 

zou je een pm kunnen sturen met link ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy