Jump to content
Nog slechts 3 dagen om jouw favoriete screenshot in te zenden! I Only 3 days left to submit your best screenshot! ×

CoHa Stopt


Recommended Posts

Hallo allemaal,


Met weemoed las ik de achtergrond van CoHa.
Ik had zelf al een mail intern gestuurd met de vraag hoe en wat naar het team van CoHa.

Belangrijk is: "Never say Never" en hier wil ik op inhaken.

De waarde die CoHa heeft is, is onschatbaar.
De basis is da t het freeware moest blijven.
Het gevaar is dat dit geen verplichtingen geeft en dat is enerzijds logisch omdat het hobby is.
De waarde is onschatbaar. Seinen van Nederlandse (en Belgische) bodem zijn in vrijwel alle NL freeware routes aanwezig.

De kennis die CoHa omtrent het maken van seinen heeft is ongekend.
Ik ken maar weinig assets met zoveel variatie op seinen als dat van CoHa.
Dit moet kostte wat het kost gehandhaafd blijven.
De projecten waaronder de verwachtte armseinen zijn nu stil gevallen.
Voor een aantal onder ons een waar gemis

Mijn voorstel is daarom ook om de kennis breder te maken over meerdere mensen buiten het vaste team van CoHa om die hiermee bezig kunnen zijn zodat wanneer deze situatie zich voordoet andere dit makkelijker op kunnen pakken om toch de "Legacy" die CoHa nu nalaat door te kunnen zetten. De ontwikkeling van de PC staat nu eenmaal niet stil.

Het werk dat CoHa heeft neergezet zou omgezet moeten worden naar Payware, want dit is het absoluut waard om het werk wat CoHa heeft verzet in al die jaren te verzilveren. Maak er Payware van zodat de hobby nu kan opleveren, niet alleen uit interesse maar ook uit oogpunt van beloning. Dit geeft ook de boost voor CoHa om door te gaan.

Een ander mogelijkheid is crowdfunding. Hiermee kan CoHa terug op rails worden gezet want het idee erachter is goed om het freeware te houden, maar de inspanning die dit met zich meebrengt is teveel om dit alleen maar als hobby te bestempelen. Ik neem ChrisTrains als voorbeeld. Chris L. kwam met de 2200 destijds en hij wist niet dat dit zo'n vlucht zou nemen. Ditzelfde voorzie ik ook voor CoHa. Daarom is het belangrijk om CoHa vanuit ons hart vandaan te steunen om door te gaan. CoHa heeft zoveel werk verricht dat financieel beloond moet worden, daarmee wordt het CoHa team geboost om door te gaan. Door te gaan met de projecten war ze mee bezig zijn. CoHa is het waard om te financieren en hun hiermee te ondersteunen.


Mvrg,



R.C. de Visser
Steamtrains Unlimited

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy