Jump to content
Nog slechts 3 dagen om jouw favoriete screenshot in te zenden! I Only 3 days left to submit your best screenshot! ×

route van Dutch Rail


dutch rail

Recommended Posts

hallo allemaal, in deze topic zie je de ontwikkelingen van mijn train simulator route. in deze route pas ik mijn beide hobby's qua vervoer toe (treinen en vliegtuigen) dus zal je ook veel vliegvelden zien. mijn route heeft nog geen naam dus leuke namen voor stations en de route zijn altijd welkom. ditzelfde geld voor tips en zo. mijn bouwwijze is als volgt: eerst het grovere werk dan het fijne werk. 

Link to comment
Share on other sites

Leuk dat je gaat beginnen aan het bouwen van een route.

In dit forum staat al veel informatie waar je op moet letten.

Maak ieder geval  eerst een goed plan en een lijst met assets pakketten die je gaat gebruiken.

Kies als basis  payware route(s) die door grote route bouwers zijn gebruikt.

heb je vragen, stel ze op tijd.

Veel plezier met bouwen.

 

Link to comment
Share on other sites

Op 29-6-2021 om 09:48, Sjef61 zei:

Leuk dat je gaat beginnen aan het bouwen van een route.

In dit forum staat al veel informatie waar je op moet letten.

Maak ieder geval  eerst een goed plan en een lijst met assets pakketten die je gaat gebruiken.

Kies als basis  payware route(s) die door grote route bouwers zijn gebruikt.

heb je vragen, stel ze op tijd.

Veel plezier met bouwen.

 

ik zal zeker kijken naar diverse topics op het forum voor zowel info als inspiratie. plannen zijn er ook al. ik gebruik 3 payware routes omdat ik in mijn plannen soms specifieke assets nodig heb die alleen die routes bevatten. het is soms puzzelen maar het komt zeker goed en hoop op een mooi resultaat

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden, Sjef61 zei:

Weer een stukje er bij.

Nu de woonwijk nog gezellig aankleden ?

 

jup woonwijk wordt binnenkort aangekleed, eerst nog een lijn richting de zee vanaf een van de centraal stations. dan de boel fijn detailleren en dan hoop ik voor eind dit jaar de eerste release te kunnen doen

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

oktober is wel erg snel hoor. ?

 

Je bent zo al een paar maanden  kwijt met het maken en testen van de elektrische installatie.

Dat wil zeggen de seinen en overwegen en magneten en vergeet ook niet alle bebording en complete bovenleiding.

En daarna nog de  vele testritten die je moet maken.

 

Dus......

Neen gerust alle tijd want het is geen wedstrijd.

En vraag aan anderen of zij jou baan willen testen op fouten of verbeteringen indien je een bèta versie hebt.

 

Link to comment
Share on other sites

12 uren geleden, Sjef61 zei:

oktober is wel erg snel hoor. ?

 

Je bent zo al een paar maanden  kwijt met het maken en testen van de elektrische installatie.

Dat wil zeggen de seinen en overwegen en magneten en vergeet ook niet alle bebording en complete bovenleiding.

En daarna nog de  vele testritten die je moet maken.

 

Dus......

Neen gerust alle tijd want het is geen wedstrijd.

En vraag aan anderen of zij jou baan willen testen op fouten of verbeteringen indien je een bèta versie hebt.

 

oeps ff vergeten dat de seinen nog moesten. Ik heb 1 tester maar ben nog op zoek. maar de tijd neem ik zeker

Link to comment
Share on other sites

Op 6-7-2021 om 09:55, quintenvanhengel08 zei:

Ik ben benieuwd naar de volgende screenshots!

?

 

Zoals Sjef zei: neem je tijd.

Ik moet ook nog mijn huizen wat netter qua posities etc maken haha, maar ik neem gewoon mijn tijd.

 

 

theoretisch is het mogelijk maar denk dat het eind dit jaar wordt. ik moet nog een paar kale stukken aanpakken. de plekken fijner detailleren, seinen, markers, stationsnamen en testen. ik werk iedere dag wel even aan de route dus schiet wel lekker op. zit al op ongeveer 30/40 kilometer

 

Link to comment
Share on other sites

Een goed begin! 

 

Op de plaatjes ziet het er leuk uit, alleen zie ik wel wat bij de Bovenleiding. Wat ik als tip meegeef, kijk bij andere routes die uit zijn voor de bovenleiding. Bij de laatste screen van afgelopen Zondag zie ik bijvoorbeeld dat de BVL raar eindigt. Wat hier de oplossing voor is is om de MO DLO mast te pakken en dan een Wiel. Kijk bijvoorbeeld bij een opsteltterein in een andere route zoals Krammendijk of 't Hart van Nederland. 

 

Ook de handleiding van het BVL pakket is zeker een aanraden, zie die hier --> 

 

 

Voor de rest, ga zo door en neem je tijd! ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 uren geleden, ClipmeneerNL zei:

Een goed begin! 

 

Op de plaatjes ziet het er leuk uit, alleen zie ik wel wat bij de Bovenleiding. Wat ik als tip meegeef, kijk bij andere routes die uit zijn voor de bovenleiding. Bij de laatste screen van afgelopen Zondag zie ik bijvoorbeeld dat de BVL raar eindigt. Wat hier de oplossing voor is is om de MO DLO mast te pakken en dan een Wiel. Kijk bijvoorbeeld bij een opsteltterein in een andere route zoals Krammendijk of 't Hart van Nederland. 

 

Ook de handleiding van het BVL pakket is zeker een aanraden, zie die hier --> 

 

 

Voor de rest, ga zo door en neem je tijd! ?

ik ben ook nog niet geheel klaar met de bovenleiding dit moet allemaal nog op orde. ik denk dat hier ook andere portalen gaan komen maar alles op zijn tijd

Link to comment
Share on other sites

19 uren geleden, ClipmeneerNL zei:

Een goed begin! 

 

Op de plaatjes ziet het er leuk uit, alleen zie ik wel wat bij de Bovenleiding. Wat ik als tip meegeef, kijk bij andere routes die uit zijn voor de bovenleiding. Bij de laatste screen van afgelopen Zondag zie ik bijvoorbeeld dat de BVL raar eindigt.

 

Ja, dus iets van dit:

.

551989205_MODLOmast.thumb.jpg.af34d2e8c25c95fbabcf9c950715fac2.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ik heb hier foto's van een testrit die ik heb gereden. deze rit is gereden met een random diesel en elektrische trein. binnenkort zal ik het grote deel testen. alle sporen voor V1.0 liggen er nu. de seinen en bovenleiding zullen binnenkort ook komen. momenteel ben ik bezig met de laatste delen detailleren voor ik het fijne werk doe. 

20210708192218_1.jpg

20210708192541_1.jpg

20210708192557_1.jpg

20210708192946_1.jpg

20210708193024_1.jpg

20210708193305_1.jpg

20210708193319_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Het begint er al aardig uit te zien.

Kijk ook even af bij een paar goede Nederlandse routes zoals ZW NL of 't Hart van Nl hoe de bovenleiding en het afspannen is gedaan en hoe de seinen zijn geplaatst en welke  borden zijn gebruikt.

Vergeet ook niet de snelheden van de rails in te stellen waar nodig en de bijbehorende snelheid borden te plaatsten.

En stel gerust vragen als je twijfels hebt hoe iets moet. Er zijn altijd wel een paar geroutineerde bouwers die je willen helpen.

 

Dit zijn zomaar een paar gratis tips die straks een boel frustraties kunnen wegnemen.

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

vakantie voorbij dus ben weer wat aan het bouwen. in de vakantie wat inspiratie opgedaan die in de route verwerkt zal worden. ik ben zojuist bezig geweest met het detailleren bij het laatste station en wat gaten opgevuld. tevens heb ik een van de vliegvelden wat verlengd voor de grote(re) vliegtuigen. 

20210725203445_1.jpg

20210725203522_1.jpg

20210725203624_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

kleine update. momenteel worden er seinen geplaatst en wordt er gewerkt aan de bovenleiding. er zijn nog een paar plekken die nog gedetailleerd moeten worden en de snelheden moeten nog in orde gemaakt worden. al met al schiet het aardig op 

20210728112151_1.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy