Jump to content

Route {Fictief} Emzaal - Genevoorden

reinier.v.g
 Share

Recommended Posts

Welkom op mijn eerste topic.
Ik ga beginnen aan een fictieve route.

De route zal lopen tussen de station's Emzaal - Genevoorden.

Als er update's zijn zal ik ze hier plaatsen.

Status: In aanbouw

Kleine sneakpeak:

20210910194603_1.jpg

Station Emzaal:

20210911103601_1.jpg

Edited by reinier.v.g

Leuk dat je gaat beginnen aan een fictieve route.

Even een tip, zorg eerst dat je een plan hebt welke assets je wil gebruiken.

Suc6 met bouwen!

2 minuten geleden, Sjef61 zei:

Leuk dat je gaat beginnen aan een fictieve route.

Even een tip, zorg eerst dat je een plan hebt welke assets je wil gebruiken.

Suc6 met bouwen!

Ha sjef61 Ik ga inderdaad alle assets die ik gebruik in een kladblok bestandje zetten zodat straks alles bij de readme kan.
Bedankt voor je tip!

Edited by reinier.v.g

In TS kun je op 2 manieren bovenleiding maken. De set van MO heeft portalen en masten, maar bij de linear objects ook eigen draad die je kunt spannen, dit staat ook in de handleiding als ik mij niet vergis.

Maar je kun ook de draad in de trackrule scripten, dan wordt er automatisch draad mee gelegd met het spoor mee gelegd, maar dit is niet echt een mooie oplossing. En zo te zien gebruik jij nu een combinatie van de beide.

Ik zou zeggen, andere trackrule zonder rijdraad en laterna alle masten plaatsen en de draad spannen. 🙂

Hij heeft meerderde trackrules, links onder staat een pull down menu waar je trackrule staat. Ik ken zijn namen en afkortingen alleen niet, dus dat is even zoeken.

Kijk anders even in de tutorial die ik geschreven heb. Je hoeft niet alles meteen te snappen, maar dan heb je een idee waar een trackrule over gaat:

Dat ligt eraan hoe je het spoor hebt ge-elektrificeert of juist niet....

Ik gebruik in de lijst waar je de snelheid kan invoeren : ''Third Rail'' altijd. Dan kan je gewoon MO Bvl set gebruiken en je elektrische treinen rijden dus dan gewoon.

Check het plaatje

20210910233027_1.jpg

Die heb ik hier boven al gelinkt.

Maar zo te zien heb je erg weinig ervaring met de route editor, dus misschien is het slim om je daar eerst in te verdiepen. Er is veel mogelijk, en het wordt moeilijk iets uit te leggen als je de basis nog niet onder de knie hebt. Dus ik zou deze tutorials eerst eens allemaal kijken:

https://youtube.com/playlist?list=PLEuWKFdJ8qeIVQL_M7e_DIRk5JZWHWYBs

Wat de trackrule betreft, Chris heeft een aparte trackrule zonder bovenleiding. Eigen trackrules maken heeft vooral meerwaarde als je nieuwe, unieke spoorstukken nodig hebt. Niet nodig voor (en niet besteed aan) de beginnende bouwer. Als je ChrisTrains' trackrule zonder bovenleiding gebruikt, hoef je ook niks op third rail in te stellen.

Het is op zich prima mogelijk je trackrule te veranderen, maar als je pas net begonnen bent, zou ik het spoor lekker opnieuw leggen. Voor Nederlandse routes wordt aangeraden de trackrules van ChrisTrains of Coha te gebruiken. Over deze sporen zou de bovenleiding ook gelijk op de juiste hoogte moeten hangen.