Jump to content
  • 0

Overdreven veel seinen in HUD


voorland6

Question

12 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Over welke route heb je het? 

Ik zie niets geks. De afstanden waar ze staan staat er bij.

En in dat overzicht kan je niet zien welke rood staan.

 

En die getoonde seinen hoeven niet allemaal seinen te zijn maar kunnen ook markers zijn.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Waarom zou je HUD gebruiken?

 

Alle info is al zichtbaar in de cabine zelf op de meters en lampen.

HUD is allen te vinden op een militair vliegtuig zoals een F-16

 

De kleine HUD (F3) is eventueel bruikbaar. maar als je de seinen kent is HUD helemaal niet nodig en verre van realistisch.

 

Als je echt realistisch wil rijden gebruik dan totaal geen HUD in geen van de simulatie programma's.

Hus is namelijk alleen voor beginners die niets weten en niets kennen.

 

Maar bij bestudering van jouw screen is het een normaal HUD seinbeeld wat getoond wordt.

Maar rij beter op de seinbeelden die je langs het spoor ziet ipv gebruik te maken van dat HUD ding.

Edited by rcdevisser
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sorry, maar daar ben ik het mee oneens. De HUD is voor mij heel handig, want anders ben je al gauw te hard aan het rijden. Ook is het handig voor de stations, want dan zie ik wanneer ik moet remmen, vooral op de Hamburg-Lübeck lijn gebruik ik dit.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Het is veel realistischer om zonder HUD te rijden.

 

Beter is het gebruik van een buchfahrplan of eBULa. Daarnaast staan alle seinen en snelheden langs het spoor. Ook stationsaankondigingen staan langs het spoor. Bij de NS is dat een verkenbord dat op remwegafstand van de kop van het perron staat. De DB hanteert den horizontale brede witte lat met drie diagonale zwarte strepen erop.

(DBAG DV / Ril 301; Ne6 Haltepunkttafel)

 

Belangrijk is wel dat je absolute gedetailleefde kennis hebt van het seinreglement van het traject dat je rijdt.

 

Snelheden kun je aflezen op de snelheidsmeter in de lok/trein zelf zoals ook andere informatie zoals luchtdruk. 

Het is absoluut belangrijk en noodzakelijk de borden en seinen te kennen en te intrepeteren. In de reale wereld bestaan er ook geen hUDs in de trein.

 

 

Edited by rcdevisser
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Het is een kwestie van persoonlijke voorkeuren. Niet iedereen kent alle seinbeelden of de betekenis van alle borden van iedere route uit ieder land. En daarmee is de discussie in dit topic ook klaar, het ging immers over iets heel anders.

 

Voor de topicstarter, in sommige situaties is het normaal om seinen vlak na elkaar te hebben. Met alleen het screenshot van het HUD kunnen we niet zeggen of het klopt, een screenshot van een dergelijke situatie zou beter zijn.

Maar ik denk dat de routebouwer er genoeg tijd in heeft gestoken om de seinen op de juiste plek te hebben.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
18 uren geleden, voorland6 zei:

Goedendag

in veel routes in TS heb ik heel veel seinen in de HUD staan ....

Ja heel leuk en wel de laatste berichten maar daar heeft de topic starter niet veel aan, die wil (vooral beginners) nu eenmaal met de HUD rijden.

Afijn lees dit Topic uit 2016 eens door wat bij de oude Treinpunt staat.

Kortom, je hebt mogelijk nog een oud wisselstellers pakket en nooit geüpdatet.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0
Op 14-11-2021 om 10:11, Trains-xp zei:

Ja heel leuk en wel de laatste berichten maar daar heeft de topic starter niet veel aan, die wil (vooral beginners) nu eenmaal met de HUD rijden.

Afijn lees dit Topic uit 2016 eens door wat bij de oude Treinpunt staat.

Kortom, je hebt mogelijk nog een oud wisselstellers pakket en nooit geüpdatet.

en hoe kan ik dat pakket updaten??

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy