Jump to content
Stem nu op jouw favoriete Screenshot van de Maand! I Cast your vote for your favourite Screenshot of the Month! ×

De scenario's van Banoon


Recommended Posts

Beste mensen van SimTogether,

Bij deze laat ik jullie weten dat ik officieel ook ben begonnen met het maken van scenario's.
Ik wil mij vooral focussen op het maken van toegankelijke scenario's voor een grote doelgroep. Hiermee wil ik zeggen dat ik zoveel mogelijk materieel gebruik van (vooral ChrisTrains) 1 bepaalde uitgever.
Natuurlijk komen er ook scenario's bij met wat meer gemixt materieel, maar ik heb het hiervoor over het overgrote gedeelte van mijn scenario's. Let wel op dat ik nogal een amateur scenario bouwer ben, dus 100% foutloos zal het wel niet zijn in het begin. Maar ik probeer wel per scenario een goed aantal uren erin te stoppen, uitgebreid te testen, koersborden juist te zetten, enzovoort om ervoor te zorgen dat de uiteindelijke ervaring heel soepel is. Soms zal ik een fictieve dienstregeling doen (zo ook mijn eerste scenario kan ik al verklappen), maar het kan ook best een keer voorkomen dat ik een paar dagen in een scenario stop om het op een echte dienstregeling te baseren. Dan probeer ik ook zoveel mogelijk details erin te stoppen van de echte dienstregeling. 

Gedurende dat ik scenario's bouw zal ik deze thread up-to-date houden met ontwikkelingen en nieuwe releases. Mijn eerste scenario is inmiddels geüpload en moet nog (op het moment van het maken van deze thread) goedgekeurd worden. Ik sta ook open voor eventuele feedback die jullie hebben over mijn scenario's. Ik hoop uiteindelijk dat ik jullie een plezier kan doen met mijn scenario's en laat mij vooral weten wat jullie leuk zouden lijken als scenario. Wellicht kan ik het een werkelijkheid maken. Ik wil wel zeggen dat ik niet alles qua treinen nog heb, maar wel een hele hoop. Mijn voorkeur gaat ook meestal uit naar passagiersdiensten, ik heb niet echt een affiniteit met goederentreinen (behalve als AI-verkeer).

Hier alvast een plaatje van wat er te wachten staat:
spacer.png

  • Like 1
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Mijn eerste scenario is nu openbaar gemaakt door het Download Team, veel plezier ermee!
RWP bestand                                    Handleiding

[BN] Met de SNG naar Rhenen [BN] Met de SNG naar Rhenen 

Edited by Banoon
  • Like 1
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Mijn volgende scenario gaat gebaseerd zijn op een echte dienstregeling, hier al een klein voorproefje:
spacer.png
Dit scenario gaat wel even wat moeite kosten voordat ik tevreden ga zijn over het resultaat. Ik wil met dit scenario graag alles zo goed mogelijk nabootsen. Verwacht dit scenario dus nog niet heel binnenkort op SimTogether. Ik blijf jullie wel op de hoogte houden met de ontwikkelingen ervan.

Link to comment
Share on other sites

Op 22-1-2022 om 10:32, Banoon zei:

Mijn eerste scenario is nu openbaar gemaakt door het Download Team, veel plezier ermee ...

Bedankt voor je eerste scenario die je voor 't HvN hebt gemaakt!

Een klein pietluttig dingetje, probeerde je ons voor de gek te houden gezien onderstaand knipsel?

D.w.z. je hebt een datum opgegeven van 20-01-22 maar dan is het volgens mij, althans in Nederland, winter en geen herfst. ?

 

Banoon.jpg.bf8a5cb07e03d58d1cbe0642c50f70fe.jpg

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Trains-xp said:

Bedankt voor je eerste scenario die je voor 't HvN hebt gemaakt!

Een klein pietluttig dingetje, probeerde je ons voor de gek te houden gezien onderstaand knipsel?

D.w.z. je hebt een datum opgegeven van 20-01-22 maar dan is het volgens mij, althans in Nederland, winter en geen herfst. ?

 

Banoon.jpg.bf8a5cb07e03d58d1cbe0642c50f70fe.jpg

Nee hoor, het is meer dan de hele route anders wit wordt omdat je het seizoen in winter zet. Ik heb dat namelijk al een keer gehad met HvN met een test scenario. ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Beste mensen van SimTogether,

Het is weer even een tijdje geleden dat ik voor het laatst hierop gepost heb. Dit komt door drukke omstandigheden in het dagelijkse leven bij mij. Echter ben ik nog wel bezig met het maken van scenario's. Ik ben bezig met een geheim project waar ik nog niet te veel over mag verklappen en een nieuw scenario. Dit nieuwe scenario is weer gebaseerd op een fictieve dienstregeling zodat ik leuk kan spelen met het AI-verkeer. Dat zorgt voor een scenario waarbij er wat meer leven is. Hier alvast een klein kijkje daarop:

spacer.png

Een update over mijn vorige scenario die op deze thread staat: dit was een scenario voor 't Zuiden van Nederland 1.6, dus nog voor de 2.0 update. Daardoor werkt het scenario helaas niet meer naar behoren en zijn er ook een hoop andere scenario's bijgekomen die als een goede vervanging dienen.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vandaag weer veel progressie gemaakt met het scenario, misschien ga ik er nog wel even verder mee. De motivatie zit er lekker in.
Ik wil natuurlijk niet te veel verklappen, dus hier is gewoon een LocoSwap lijstje met wat ik nu heb. Dan kan je een beetje de schaal inschatten.
En ja, dit scenario is niet bedoelt voor zogenaamde "potato computers". Ik zal bij de uiteindelijke release ook wel een disclaimer erbij zetten dat ik de 64-bit aanraad bij dit scenario.
spacer.png

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 1 month later...

Ik heb even niks van mijzelf laten horen met goeie reden. Studie en werk hadden prioriteit en daarnaast was ik actief bezig met mijn YouTube kanaal.
Echter heb ik vandaag heel hard gewerkt aan een nieuw scenario, ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden:
 

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy