Jump to content
Breng je stem uit op jouw favoriete screenshot! I Cast your vote for your favourite screenshot! ×

(NSR_22) Een upgrade van Noord-West versie 5.0


NSR_22

Recommended Posts

Beste allemaal,

Vele van jullie hebben de route Noord-West versie 5.0 gedownload. Dat is niet nieuw. De route bestaat al enige jaren. Maar door de jaren heen is de route (sterk) verouderd. We leven inmiddels in 2022. Train simulator en de objecten bouwers hebben al die jaren niet stil gezeten. Dat betekent dat er steeds meer vergelijkbare of identieke assets nagemaakt worden. Dat betekent daarom ook dat ik ergens in 2020 heb besloten de route een upgrade te geven. Ik ben begonnen in Den Helder en ben zo zuidelijker gaan bouwen. Sporen aanpassen, nieuwe wissels leggen, scenery naar realiteit maken, bruggen bouwen, viaducten met hole decal aanleggen en simpele dingen als verlichting, stations objecten, ATB vv paaltjes neerleggen, wisselverwarmingen. 3D bovenleiding, nieuwe wegen en ga zo maar door. Het doel is om een route zo realistisch mogelijk te krijgen. Dit vergt enorm veel energie, enerzijds het bouwen en anderzijds het privé leven met daarnaast nog een fulltime baan als NSR machinist. Voordeel is wel dat ik gebruik maak van eigen beeldmateriaal.

Even een aantal screenshots voor een beeld van hoe het er ongeveer uit kan gaan zien.

Let alsjeblieft wel op het volgende: ALLES is nog WIP. Sommige screenshots dateren nog van een tijd geleden. Vooral de eerste screenshots zijn nog niet helemaal hoe ik het hebben wil. De laatste screenshots tonen wel het niveau van details aan zoals het in de hele route zal zijn..

Geniet ervan en laat mij weten wat jullie ervan vinden.

Met vriendelijk groet,
NSR_22

 

foto2.jpg

foto3.jpg

foto4.jpg

foto5.jpg

foto6.jpg

foto7.jpg

foto8.jpg

foto9.jpg

foto10.jpg

foto11.jpg

foto12.jpg

foto13.jpg

foto14.jpg

foto15.jpg

foto16.jpg

foto17.jpg

foto18.jpg

foto19.jpg

foto20.jpg

foto21.jpg

foto22.jpg

foto23.jpg

foto24.jpg

foto25.jpg

KMA laten3.jpg

KMA laten4.jpg

KMA laten5.jpg

kma.jpg

KMA0.jpg

KMA01.jpg

kma1.jpg

kma2.jpg

kma3.jpg

kma5.jpg

Ri WM1.jpg

Ri WM3.jpg

Wormerveer1.jpg

  • Like 13
  • Thanks 4
Link to comment
Share on other sites

Dank jullie wel.

Er is zoveel aangepast dat het onmogelijk is om alles te tonen op foto's. Maar ik probeer in een chronische volgorde te werken.

- Alle bovenleidingen zijn al aangepast of toegevoegd.
- Alle overwegen tussen Den Helder en Wormerveer liggen zoals ze in werkelijkheid liggen (inclusief de omgeving) mijn doel is om de details zoals te zien bij Heiloo/Castricum, na te bootsen.
- Hemtunnel is aangepast
- Verschillende stations zijn al verbeterd (juiste perrons met geleide lijnen, bijv) en de aankleding rondom de stations
- De seinen zijn aangepast. De seinen tonen nu de juiste seinopvolgingen (tot zover mogelijk). Sporen SD/SE en SF (kunnen soms) bijvoorbeeld in oude versie route bij dienstregelpunt Sgrb geel tonen bij seinen 494, 496 en 498  waarna je bij sein 1318 en 1320 (richting Ass en Zd) meestal rood krijgt wat alleen te overrule valt door de tab functie te gebruiken. Dat is dus niet meer nodig. Zo zijn er verschillende punten in de route die een verkeerde link hebben waarna je soms ongewild stil komt te staan (alle seinen zijn nagekeken).
- Ik ben uiteraard ook bezig om de juiste wegbebordingen te plaatsen.

En uiteraard nog veel meer. Dat komt allemaal op een later moment.

Alles is WIP. Ik weet dat ik nog in het noorden iets meer details moet aanpassen en dat ga ik ook doen. Het niveau willen wij natuurlijk hoog houden ?

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

53 minuten geleden, mkasthijs zei:

Fraai fraai.

Voor mijn beeldvorming. Ben jij NSR_22 ook dezelfde persoon als Joopie toen op Treinpunt of ben jij een andere bouwer?

Nee, dat zijn twee verschillende personen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Even een update vanuit mijn kant. Rondom Zaandam hard bezig geweest.

Met dank aan Frison, heb ik Zaandam kunnen opknappen. Uiteraard is alles nog WIP, het hier en daar aanpassen moet nog gebeuren of het een en ander nog even toevoegen. De Waddinxveen huizen boven het station is even om de leegte op te vullen. Dit gaat dus nog aangepast worden... To be continued. 

Zd2.jpg

Zd3.jpg

Zd4.jpg

Zd5.jpg

Zd6.jpg

Zd7.jpg

Zd10.jpg

Zd11.jpg

richting sloterdijk2.jpg

richting sloterdijk10.jpg

Edited by NSR_22
  • Like 10
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hoi allemaal,

Ik heb natuurlijk niet stil gezeten, hard gewerkt rondom Zaandijk Zaanse Schans. Het lijkt er steeds meer op. Onderstaande screenshots tonen de omgeving tussen Wormerveer en Zaanse Schans.
Station Zaanse Schans ben ik ook mee bezig. Ik ben daar bijna klaar mee, maar omdat ik de bovenleiding nog moet plaatsen heb ik gekozen om de screenshots op een ander moment te maken. Ik ben nu vooral bezig tussen stations Zzs en Kz.

Zie screenshots.
 

Zaanse schans.jpg

Zaanse schans1.jpg

Zaanse schans2.jpg

Zaanse schans3.jpg

Zaanse schans4.jpg

  • Like 12
Link to comment
Share on other sites

3 uren geleden, DEXCON zei:

Mooi man! Goed bezig! Wel goede motivatie nog om 04:30 ?

De truc is: woon naast het station, RET klusjes zitten zover uit elkaar (qua tijd) dat je toch even 2-3 uurtjes thuis kan zitten. Liever niet slapend, dus dan maar achter TS. ?

Link to comment
Share on other sites

Het station van Zaandijk Zaanse Schans ook bijna klaar, helaas kon ik geen juiste kap vinden voor het station. De kap van Christrains kan je gebruiken, maar dat is best een lastig dingetje als spoor 1 een bocht heeft en spoor 2 een recht stuk spoor betreft. Daarnaast zijn de pilaren die de kap vasthouden te dicht op elkaar gezet, wat andere objecten in de weg zit. Wie tips heeft kan mij uiteraard hierbij voorzien.

Zie screenshots voor progressie.

Uiteraard nog WIP ? 
 

Zzs.jpg

Zzs1.jpg

Zzs2.jpg

Zzs4.jpg

Zzs3.jpg

Edited by NSR_22
  • Like 12
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hoi allemaal,

Ik heb uiteraard niet stil gezeten. Op het moment druk bezig rondom Koog aan de Zaan (Kz). Wat ik bijna af heb. Dan verder in de richting van Zaandam. Ik heb rondom Zaandam al een begin gemaakt, namelijk staat de flyover er. Vanuit station Zaandam Kogerveld heb ik alvast het begin van waar de fly over start, alvast het een en ander aangepast. Uiteraard probeer ik in chronische volgorde te werken. Stukje voor stukje. We komen er wel.. maar omtrent Zaandam, flyover en aansluitingen kom ik de komende tijd langzamerhand op terug. Dan volgen er uiteraard screenshots en updates.

Voor nu een viertal screenshots van Koog aan de Zaan.

Groetjes

Kz-new.jpg

Kz-new1.jpg

Kz-new2.jpg

Kz-new3.jpg

  • Like 14
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy