Jump to content

Phasing out TreinPunt.NL


etienne123

Recommended Posts

-- English below--

 

1f1f3-1f1f1.png

Uitfasering TreinPunt.NL 

Het is alweer bijna 3 jaar geleden dat we overgingen van TreinPunt.NL naar SimTogether. Een moeilijk en vervelend, maar noodzakelijk besluit. De software van TreinPunt bleek verouderd en de toekomstverwachting van de software was destijds niet erg rooskleurig. Iets wat ook is uitgekomen. De huidige software is robuust, erg veilig, en bevat veel nieuwe features.

 

TreinPunt.NL dient op dit moment enkel als archief. Ook kunnen leden die een aankoop op TreinPunt.NL hebben gedaan, hun producten nog steeds downloaden.  Dit gaat veranderen. Ik wil je met dit bericht informeren dat we TreinPunt.NL gaan uitfaseren. Gelet op de impact zullen we dit zeer gefaseerd doen. In dit bericht zal ik je gedetailleerd uitleggen waarom we dit doen en hoe we dit zo zorgvuldig mogelijk zullen vormgeven.

 

Waarom de uitfasering?

De reden van de uitfasering is dat de software waarop TreinPunt.NL staat, veroudert. Op dit moment is de software veilig, maar deze garantie moet richting de toekomst ook af te geven kunnen zijn. Om de risico’s voor jou als gebruiker te beperken, kiezen we er nu tijdig voor om TreinPunt uit te faseren. Juist omdat we dit tijdig doen, hebben we er alle tijd voor en kunnen we dit proces zorgvuldig doen. 

 

Wat gebeurt er met mijn aankopen op TreinPunt.NL?

Een terechte en logische vraag. De meeste aankopen op TreinPunt.NL zijn van de uitgever ChrisTrains. In samenspraak met ChrisTrains, zullen alle aankopen die gedaan zijn op TreinPunt worden overgenomen door ChrisTrains. De belangrijkste overweging hiervoor is dat de overname door ChrisTrains het meest gebruiksvriendelijke is voor jou als gebruiker. Meer informatie vind je hier: https://www.christrains.com/helpdesk/knowledgebase.php?article=163

 

De overige aankopen, van JustTrains, Aerosoft of SalesworX zullen op afroep beschikbaar komen. Hiervoor komt een apart proces op SimTogether, waar we je later over informeren. Totdat we je hierover verder informeren, blijven alle downloads beschikbaar op het oude TreinPunt.NL. 

 

Mijn aankopen van ChrisTrains op TreinPunt.NL, hoe werkt het?

Het is erg eenvoudig. Als je naar de volgende pagina gaat en je e-mailadres invoert, kun je je ChrisTrains aankopen downloaden: https://christrains.dpdcart.com/portal?language=nl

 

Let op: ChrisTrains is nog bezig met de verwerking. Als jouw e-mailadres nog niet bekend is, is de verwerking nog niet afgerond. Download je product dan nog even via TreinPunt.NL. 

 

Welke gegevens zijn er met ChrisTrains gedeeld? 

De gegevens die met ChrisTrains zijn gedeeld, is uitsluitend e-mailadres. Alle overige gegevens zijn niet gedeeld met ChrisTrains. ChrisTrains zal de gegevens uitsluitend gebruiken voor het ter beschikking stellen van toekomstige downloads. Dus niet voor een nieuwsbrief bijvoorbeeld. 

 

Wettelijk kader

ChrisTrains en SimTogether zijn een verwerkersovereenkomst overeengekomen. De uitwisseling van deze data is gebaseerd op basis van een overeenkomst tussen ChrisTrains en SimTogether. Mocht je niet willen dat er data wordt gedeeld, dan bieden we je ook die mogelijkheid. Neem contact op via WhatsApp, een supportticket of een persoonlijk bericht. 

 

Hoe ziet de uitfasering er verder uit? 

Zoals vermeld starten we met de webshop, die stopt per 1 november 2022. Alle gegevens worden dan vernietigd van de server. Separaat houd ik een lijst met alle aankopen, zodat de informatie beschikbaar blijft. Deze lijst bevat uitsluitend voornaam, achternaam en e-mailadres. 

 

Vanaf 1 november zullen we gefaseerd het forum uitfaseren. Voor de downloads geldt dat we een proces zullen starten waarbij je kan aangeven welke downloads nog overgezet naar SimTogether zouden moeten worden. Waar mogelijk, zullen we dat doen. In sommige gevallen zal dat niet gaan in verband met de copyright. 

 

We streven ernaar om begin januari 2023 TreinPunt.NL uit te zetten. Alle gegevens en data worden dan vernietigd van de server. 

 

Alle genoemde datums zijn streefdatums. Mochten er zich onvoorziene zaken voordoen, kunnen we datums herzien. Zorgvuldigheid is het belangrijkste in dit proces. 

 

Een samenvatting en de belangrijkste details staan ook hier: https://simtogether.com/treinpunt-purchases/

 

Geldt dit ook voor SimTogether (aankopen)?
Nee! Alle informatie geldt alleen voor TreinPunt.NL (aankopen). 

 

Vragen?

Ik kan me voorstellen dat je vragen hebt. Je kan altijd een support ticket aanmaken. Een persoonlijk bericht hier op het forum of een DM op Discord mag uiteraard ook!

 

Met dit besluit zorgen we ervoor dat jouw gegevens ook richting de toekomst veilig blijven. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Etienne Ammerdorffer

SimTogether.com

 

1f1ec-1f1e7.png

Phasing out TreinPunt.NL

It’s been three years ago that we moved from TreinPunt.NL to the existing website SimTogether.com. A difficult but unavoidable decision. The main reason for this decision was the out-dated software and the uncertain expectations for the future. Something that has come true, unfortunately. The existing software of SimTogether is very robust, safe and contains several new features. 

 

TreinPunt is serving as an archive right now. Furthermore, members who purchased software at TreinPunt.NL are able to re-download the software. I’d like to inform you that this is going to change soon. We are starting to phase out TreinPunt.NL very carefully. In this communication I’ll inform you in more detail about the reason and the foreseen impact for you as a member. 

 

Why is TreinPunt.NL being phased out? 

The main reason for this decision is that the software of Treinpunt.NL is getting out of date. Obviously, the software is completely safe at this moment. However, we cannot guarantee this for the future. In order to minimize the risks for you as a valued member of SimTogether, we think it’s better take this decision in this stage of the process. It gives us the opportunity phasing out TreinPunt.NL very carefully and we avoid any rushed decisions. 

 

What’s going to happen with my TreinPunt.NL purchases?

Most of the TreinPunt.NL purchases are published by ChrisTrains. In very close collaboration with ChrisTrains we are migrating the purchases to the webshop to ChrisTrains. Main consideration for this is your convenience. More information can be found at this page: https://www.christrains.com/helpdesk/knowledgebase.php?article=162

 

Other purchased – which are published by JustTrains, Aerosoft and SalesWorx - will be available on request. We’re working on a new process for this and will inform you further once we’re ready. All these purchases remain available until further communication.  

 

My ChrisTrains purchases; how does it work?

It’s an easy and smooth process. Please visit the following page: https://christrains.dpdcart.com/portal?language=en_US

 

Just enter your email ID and follow the instruction provided by ChrisTrains.

 

Please note: ChrisTrains is still processing the migration. If your email ID is not being recognized by the system, please re-download your purchase at TreinPunt.NL. TreinPunt.NL will remain available until the migration has been fully completed.  

 

Which data has been shared with ChrisTrains?

We've only shared the strictly necessary data. The transferred data includes only email ID. The data will be only used for enabling you to re-download your purchase. We guarantee that your data will not be used for marketing campaigns or other purposes. 

 

Legal Framework

ChrisTrains and SimTogether have entered into a data processor agreement for this. An agreement between ChrisTrains and SimTogether forms the legal basis. If you don't want us to share the data with ChrisTrains, please let us know via WhatsApp, support ticket or a personal message. 

 

ChrisTrains en SimTogether zijn een verwerkersovereenkomst overeengekomen. De uitwisseling van deze data is gebaseerd op basis van een overeenkomst tussen ChrisTrains en SimTogether. Mocht je niet willen dat er data wordt gedeeld, dan bieden we je ook die mogelijkheid. Neem contact op via WhatsApp, een supportticket of een persoonlijk bericht. 

 

What are the next steps in the process?

As mentioned, the first step is phasing out the webshop. We expect to close the webshop on November 1st. We’ll erase all data after that moment. I’ll extract a list including all historical purchases before taking down the website. This list includes first name, last name and Email ID. It enables me to help you out once you have a question about historical TreinPunt.NL Purchases. 

 

We expect to start phasing out the forum as of November 1st. We’re still working on a process which gives you the opportunity to mention a download that is only available at TreinPunt.NL (and not at SimTogether). All mentioned downloads will be moved by the download team accordingly unless there are copyright restrictions. 

 

We’re expecting that the full migration will be completed mid-January. We’ll erase all data from that moment. However, as already mentioned, key of this migration is carefulness. In case of unforeseen events, we reserve the right to postpone (a part of) the migration. 

 

A summary and most important details can be found here: https://simtogether.com/treinpunt-purchases/

 

Does this impact SimTogether (purchases)?

No! All information applies only to TreinPunt.NL (purchases). 

 

Questions?

We understand that you may have questions about this migration. If you have questions, don’t hesitate to reach out to us by creating a new support ticket. If more convenient for you, you could also send me a personal message (at SimTogether or Discord). 

 

I hope that the provided information is sufficient. 

Please keep in mind that we’re executing this decision because we care about your personal data and want to guarantee safety of it in the future. 

 

Kind regards,


Etienne Ammerdorffer

SimTogether.com

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

21 uren geleden, etienne123 zei:

...dat we TreinPunt.NL gaan uitfaseren. Gelet op de impact zullen we dit zeer gefaseerd doen...

Wat is dit voor jargon c.q. ambtenarentaal? Eerst Treinpunt.nl de nek omdraaien en nu compleet verwijderen.

En wat simtogether betreft: niet iedere verandering is een verbetering. Zo denk ik er over.

Maar er zijn gelukkig alternatieven!

 

Link to comment
Share on other sites

27 minuten geleden, RcA51 zei:

Wat is dit voor jargon c.q. ambtenarentaal? Eerst Treinpunt.nl de nek omdraaien en nu compleet verwijderen.

En wat simtogether betreft: niet iedere verandering is een verbetering. Zo denk ik er over.

Maar er zijn gelukkig alternatieven!

 

Dan snap ik niet waarom jij je er nu nog zo druk over maakt als jij je beter aangesloten voelt bij de alternatieven.

Dat is toch prima?

Maar zeker mag jij er zo over denken. Staat je vrij.
 

 

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, truij_treinen said:

Maar álle treinpunt forum topics zullen verloren raken?

Kunnen jullie misschien niet beter bij het SimTogether forum overzicht een archief maken van alle treinpunt topics?


Zoals Sjef al aanhaalde is dat helaas onbegonnen werk. TreinPunt.NL bevat enorm veel topics die dan handmatig overgezet zouden moeten worden.
We proberen echter te exporteren en back-uppen wat we kunnen. Op een regelmatig tijdstip wordt er ook van elke website op het internet een soort snapshot genomen, alsook van heel TreinPunt. Je kan deze ook altijd blijven terugkijken om eventueel een verwijderd topic terug te vinden: https://web.archive.org/web/20220814092453/https://www.treinpunt.nl/

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

niet zo fijn bericht. ik heb via treinpunt treinen van chris gekocht. 

ik heb ts op een andere schijf gezet. en blijkbaar staan niet alle treinen er op.

bv vorige week bleek tijdens een scenario dat de ns traxx niet wilde werken.

ik heb eerst op sim al mijn treinen bekeken. en bleek dus dat ik de traxx al eerder had gekocht.

dus treinpunt nl ingetypt. bleek dus dat ik het ww niet meer wist.

gelukkig kon ik een nieuw ww krijgen.

gelukkig heb ik de ns traxx gevonden op treinpunt.

gedownload en geinstalleerd.

gelukkig werkte de registratie ook nog.

dus ik heb weer eens met de ns traxx 186 kunnen rijden.

dus ik hoop dat het shop archief bewaard blijft.

Greetz John

 

Herstel , Ik heb de link gevolgd van christrains die jullie in het topic bericht hebben gegeven.

Ik zie gelukkig mijn oudere aankopen die ik waarschijnlijk bij treinpunt heb aangeschaft.

Dank daarvoor.

Edited by dylanjohn10
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Lander0606 unfeatured this topic
  • 2 months later...

1f1f3-1f1f1.png

De afgelopen periode is er hard gewerkt om de volgende stap te zetten. Alle downloads die nog op TreinPunt.NL stonden, zijn overgezet naar één centrale plek. Deze plek kan worden bereikt door in het menu naar Downloads -> TreinPunt.NL Downloads te gaan. 

 

Dit betekent dat de uitfasering per 1 januari 2023 gepland staan. Dat is het moment dat https://www.treinpunt.nl/forum/ offline zal gaan. De webshop zal voor alle producten die niet van ChrisTrains afkomstig zijn, wel bereikbaar blijven. Zoals hierboven beschreven, zijn alle ChrisTrains aankopen die op TreinPunt.NL gedaan zijn overgezet naar ChrisTrains. Toekomstige updates worden nu door ChrisTrains verstrekt. 

 

Mocht je een download tegenkomen op de nieuwe plek die van jou is en je niet langer beschikbaar wilt stellen, stuur dan een mailtje naar info#simtogether.com (#=@)

 

1f1ec-1f1e7.png

 

The last couple of months we worked hard to take the next step in phasing out of TreinPunt.NL. All 'old' TreinPunt.NL downloads have been transferred to a new place which can be reached by following "Downloads -> Old TreinPunt Downloads" in the menu. 

 

This means that we're on schedule. The website https://www.treinpunt.nl/forum/ will be offline as of January 1st 2023. The webshop remains accessible for all TreinPunt orders which were not released by ChrisTrains. As described and announced in above posts, the ChrisTrains orders have been transferred to ChrisTrains itself. Further updates will be provided by ChrisTrains. 

 

if you want to take down a download which is being hosted on the new website, please send an email to info#simtogether.com (#=@). 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Helaas en heel jammer dat jullie het Treinpunt forum zo laten verdwijnen. Ik deed gisteren nog een zoekopdracht via Google en kwam op een van de oude topics terecht van Treinpunt. 

Volgens mij beseffen jullie bij SimTo niet wat voor waardevolle informatie verloren hiermee gaat...

Link to comment
Share on other sites

Hoi @Wadlopertje,

 

Ik snap je teleurstelling zeker, ook ik haal nog regelmatig kennis uit het oude forum. Daarom heb ik in samenspraak met @etienne123 zojuist bij web.archive.org een index van het volledige forum aangevraagd, wat op zou moeten leveren dat een kopie van alle berichten op het treinpunt.nl forum veiliggesteld wordt op de servers van de wayback machine.

 

Dit proces kost even, maar zodra ik een kopie heb zal ik die hier ter controle neerzetten.

 

Met vriendelijke groet,

 

Robert

Technisch beheer & Archiefbeheerder SimTogether.com

  • Like 3
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

1f1f3-1f1f1.png

Zoals je wellicht hebt gelezen, migreren we aanstaande vrijdag SimTogether.com naar de cloud. Een goed moment om ook het laatste stukje van TreinPunt.NL uit te faseren, de 'oude' webshop. Het gaat slechts om een klein aantal aankopen. Alle ChrisTrains aankopen gedaan op TreinPunt.NL zijn reeds ondergebracht bij ChrisTrains. 

 

Dit weekend komt er een formulier beschikbaar op SimTogether, waarmee je een eventuele oude aankoop op TreinPunt.NL kunt opvragen. Voor de tussentijd kun je een support ticket aanmaken. Vermeld hierbij dan het e-mailadres dat je hebt gebruik voor je aankoop op TreinPunt.NL.

 

Zoals gebruikelijk, kunnen alle aankopen gedaan op SimTogether gewoon in je account worden gedownload (Shop -> Downloadbestanden). 

 

1f1ec-1f1e7.png

As you might be aware, we will be migrating SimTogether to the cloud this Friday. This is also a good moment to phase out the last part of TreinPunt.NL, the 'old webshop'. The number of remaining purchases are very limited as all ChrisTrains purchases can be already accessed by requesting a download link on ChrisTrains.com. 

 

As of this weekend we will introduce a form which can be used to request access to 'old' TreinPunt.NL purchases. Please create a new support ticket if you want to access your purchase in the meantime. Don't forget to mention the email ID that you used during your purchase on TreinPunt.NL. 

 

As usual, all SimTogether purchases can be accessed easily in your account (Shop -> Download purchases)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1f1f3-1f1f1.png

Inmiddels werkt de website weer. De migratie is succesvol gegaan. Dank voor ieders geduld!

 

Op dit moment werken er twee dingen nog niet:

- De Video module waarin YouTube video's geplaatst kunnen worden.

- De Steam Module, waarin je je steam account kunt linken naar je SimTogether account. 

 

1f1ec-1f1e7.png

The website is back online and the migration has been successfully completed. Thanks for your patience!

 

We have noticed two bugs:

- The video module doesn't work which means that it will be temporarily not possible to add new YouTube videos. 

- The steam module doesn't work which means that it will be temporarily not possible to connect your SimTogether account to steam. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy