Jump to content
Breng je stem uit op jouw favoriete screenshot! I Cast your vote for your favourite screenshot! ×
  • 0

Mogelijke mogelijkheden/instellingen 64 bit trainsimulator


maramsp

Question

Hallo!

Allereerst complimenten voor de nieuwe site. 

 

Ik had een tijdelijke pauze met train simulator, maar ondertussen ben ik weer volop aan het rijden, en zoals altijd brengt/bracht me dat naar treinpunt, waar ik zag dat treinpunt was over gegaan in simtogether. En mijn eerste indruk is goed, hoewel de layout wel een beetje wennen is ten opzichte van het oude forum.

 

Ik ben zelf fan van forums die met een oude layout werken, hoezeer ik ook snap dat heden ten dage een forum ook met de tijd moet meegaan om future proof te blijven, maar goed, de nieuwe omgeving ziet er top uit, en de eerste indruk is goed.

 

Maar dat is niet waarom ik dit topic open, want ik zit namelijk met een gedachte, waaruit mogelijk een discussie uit kan ontstaan, maar waaruit mogelijk toch maar 1 antwoord volstaat.

 

Het gaat namelijk om 64 bit..

 

In theorie gezien zouden mensen die een zware game computer hebben eigenlijk alle instellingen op maximaal kunnen zetten, en dat het desbetreffende programma dan nog goed werkt.

 

Echter weet ik niet helemaal zeker of we dit ook kunnen stellen bij train simulator.

 

Zelf ben ik in het bezit van een zware game computer, maar toch wil ik niet zelf de routes testen met alles maximaal, dit omdat er bij verschillende routes, zelfs als ze specifiek voor 64 bit gemaakt zijn, wordt aanbevolen om de scenery density hoog te laten staan, en de scenery quality laag.

 

Maar goed, ergens zegt mijn verstand van computers en software, dat als je alles 64 bit hebt, je de instelling zo hoog kan zetten als je zelf wilt, mits je er de hardware voor hebt. 

 

Dus in dit geval, vraag ik me af wat er gaat gebeuren als we dit gaan doen met train simulator.

 

Op het eerste gezicht zijn er de volgende mogelijkheden als je alles maximaal zet, lijkt me:

 

1: Als je geen ssd hebt, heb je last van langere laadtijden, en lag/pop-up als je rijd, maar het werkt uiteindelijk wel omdat er geen softwarematige geheugen limiet is, maar alleen een hardwarematige (je ram geheugen in je computer)

1a: Zelfde als 1, maar je crasht toch, omdat om één of andere reden 64 bit toch een geheugen limiet heeft (zoals 32 bit dat ook had)

 

2: Eigenlijk hetzelfde als 1, maar dan met een ssd. Dit lijkt me dan ook het meest perfecte scenario, maar dit heb ik bewust op 2 gezet, aangezien niet iedereen een grote ssd schijf heeft (en ik dus ook niet)

2a: Eigenlijk hetzelfde als 1a, maar wellicht dat je later crasht als je wel een ssd hebt.

 

3: Je crasht al tijdens het laden, omdat er wellicht toch wat dingen niet goed werken en je dus (opnieuw) hetzelfde krijgt/kreeg als wanneer je in 32 bit de instellingen te hoog zet/zette

 

Dus dan nu mijn vraag:

 

Is er iemand die me enigszins inzicht kan geven of ik alsnog tegen barrières op ga lopen met het volgende systeem:

 

Amd ryzen 7 1800x 3.6ghz x8 (16 threads)

Nvidia geforce RTX 2070 (8gb v-ram)

32gb ddr4 2800mhz

Windows 10 home 64 bit

Geen ssd

 

Tuurlijk snap ik dat ik ook zelf kan gaan testen, maar soms ga ik vol goede moed een route rijden, en als train simulator dan crasht ben ik erg gefrustreerd en kan het zijn dat ik dan een sessie opgeef, of voor meerdere weken/maanden helemaal niet meer speel.

 

Daarom dus deze vraag/discussie, want voorkomen is immers beter dan genezen.

 

En nogmaals, voor zover mijn kennis reikt zou 64 bit er voor moeten zorgen dat je alleen je eigen hardware als limiet hebt in wat voor programma dan ook, maar in dit geval dus voor train simulator.

 

Klopt dit? Of zitten er toch nog andere addertjes onder het gras.

 

Ik hoor het graag :)

Link to comment
Share on other sites

2 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Zo te zien aan jou specificaties zou alles op vol moeten kunnen.

TS is soms wat nukkig en kan altijd zomaar spontaan er uit vliegen. De cashe leegmaken voor je speelt is aan te bevelen.

Ik maak  gebruik van een zware game computer met SSD. Dat werkt net wel iets soepeler.

Hiermee speel ik met alles op vol.

333651513_Snap2020-04-01at13_50_05.jpg.ec6caf034a890b262ba0a8d096da25e6.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

@maramspIk heb een gelijkaardig systeem maar wel met SSD, enkel en alleen voor TS2020. Hiermee zet ik in 64-bit alles voluit en rij daarmee soepel en zonder haperingen. Meestal gaat het goed.Ik zeg meestal omdat TS inderdaad soms onvoorspelbaar reageert. Het kan dagen goed gaan en opeen vlieg ik eruit, soms zelfs met een memory-fout-melding ondanks mijn 32Gb geheugen en het gebruik van de 64-bit-versie. De cache leegmaken voor het spelen is inderdaad een goeie tip. Ik denk dat het niet aan je systeem zal liggen maar eerder aan de "motor" van Ts2020. Met TSW en Eurotruck die op een nieuwere "engine" gebouwd zijn heb ik dat probleem nooit.

succes.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy