Jump to content
Stem nu op jouw favoriete Screenshot van de Maand! I Cast your vote for your favourite Screenshot of the Month! ×
  • 0

SketchUp > Train Simulator


stansim

Question

Dag vrienden,

 

Ik ben zelf een uitsproken fan van Sketchup, de simpliciteit die het bied vind ik zeer fijn om te gebruiken om bijvoorbeeld gebouwen te maken. 

 

Ik vroeg me af of er een manier is, om vanaf Sketchup naar Train Simulator te gaan. Ik heb het al met Blender en 3DS max geprobeerd, maar zonder geluk.

 

Ik heb gelezen dat er een manier is om met 3D Crafter/Canvas het om te zetten, en dat je daar de "Pro" versie voor nodig hebt. Maar het lijkt alsof de developer van die software het project verlaten heeft.

 

Lieve mensen, weten jullie hier help mee?

 

 

Vriendelijke groet,

Stan

Link to comment
Share on other sites

9 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Zover ik weet kan je nu alleen sketchup in 3DS max inlezen (en in Blender ook dacht ik).

Dat kan door de SKP file in 3DS te slepen.

Daarna moet je nog wel het een en ander aanpassen zoals benaming en textures plakken ed.

Misschien is dat wat.

 

Met 3D Crafter/Canvas heb ik geen ervaring en weet ook niet in hoeverre dit zou werken met TS2020.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 minuut geleden, Sjef61 zei:

Zover ik weet kan je nu alleen sketchup in 3DS max inlezen (en in Blender ook dacht ik).

Dat kan door de SKP file in 3DS te slepen.

Daarna moet je nog wel het een en ander aanpassen zoals benaming en textures plakken ed.

Misschien is dat wat.

 

Met 3D Crafter/Canvas heb ik geen ervaring en weet ook niet in hoeverre dit zou werken met TS2020.

 


Ik heb gelezen dat 3D Crafter/Canvas speciaal ingebouwede modificaties heeft voor TS20XX.

Ik heb geprobeerd om mijn sketchup-disaster in 3DS Max 2018 te plakken, alleen vind ik het wat gehannes met textures. Heeft U misschien een goede tool daarvoor?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

 

Volgens mij als je dit onderstaande uitvoert kan je wel exporteren naar IGS

Alleen dus met de Pro versie.

afbeelding.thumb.png.b3eab476c3d98fd562eb448aad560f45.png

 

Om DDS files te maken kan je paint.net met DDS plugin gebruiken.

Zie hier voor wat info.

Hannessen blijft het altijd. Dat heet Hobby ?

 

 

 

De nieuwe blender en exporter schijnen nu simpeler te zijn om mee te werken.

Zou daar eens naar kijken als ik jou was.

 

 

Edited by Sjef61
Link to comment
Share on other sites

  • 0
13 uren geleden, Sjef61 zei:

 

Volgens mij als je dit onderstaande uitvoert kan je wel exporteren naar IGS

Alleen dus met de Pro versie.

afbeelding.thumb.png.b3eab476c3d98fd562eb448aad560f45.png

 

Om DDS files te maken kan je paint.net met DDS plugin gebruiken.

Zie hier voor wat info.

Hannessen blijft het altijd. Dat heet Hobby ?

 

 

 

De nieuwe blender en exporter schijnen nu simpeler te zijn om mee te werken.

Zou daar eens naar kijken als ik jou was.

 

 

Ik zal wel eens kijken! Had graag 3DC geprobeerd maar het lijkt alsof de maker de website heeft gebroken (database error) tijd om te hannesen dan maar! Leer ik wel 3DS Max. Ben onderhand een beetje klaar met Blender haha

Link to comment
Share on other sites

  • 0

 Ik zelf vind 3Dmax handiger dan blender, alhoewel ik nog niet de laatste versie heb geprobeerd van blender waar een nieuwe interface voor is gemaakt.

Er zijn heel veel YTupe filmpjes van 3Dmax en ik kan je er ook mee helpen als dat nodig mocht zijn.

Heb nog wel gekeken voor 3DC pro maar zag zo snel niet hoe daar aan te komen.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 uren geleden, Sjef61 zei:

 Ik zelf vind 3Dmax handiger dan blender, alhoewel ik nog niet de laatste versie heb geprobeerd van blender waar een nieuwe interface voor is gemaakt.

Er zijn heel veel YTupe filmpjes van 3Dmax en ik kan je er ook mee helpen als dat nodig mocht zijn.

Heb nog wel gekeken voor 3DC pro maar zag zo snel niet hoe daar aan te komen.

 

 

 

 

De website staat inderdaad ook op Database Error, die van 3DC pro. Heel jammer.

 

Ik ga wel wat youtube filmpjes volgen voor 3Dmax 2018. Wel kijken of het geoptimalizeerd is voor Train Simulator uiteraard.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy