Jump to content
Breng je stem uit op jouw favoriete screenshot! I Cast your vote for your favourite screenshot! ×

Wijzigingen in het team


Supercitroen

Recommended Posts

Beste allemaal,
 

We gaan met SimTogether een nieuwe fase in: Nu de verhuizing grotendeels klaar is en wij ons  langzaamaan steeds comfortabeler voelen in de omgeving van SimTogether, wordt het tijd om de omgeving uit te breiden, nieuwe dingen te proberen en meer en meer naar een succesvolle website te werken.

Al met al vraagt het werk aan SimTogether andere kennis, kunde, maar ook een andere motivatie om als team aan te werken.
TreinPunt.NL was een gave, ijzersterke site. Door jarenlang sleutelen zo gemakkelijk en prettig mogelijk gemaakt in gebruik en uiterlijk. Ook een site die, mede doordat deze al vele jaren draaide, toch steeds meer problemen ‘onder de motorkap’ had.
Het team was ofwel aan het sleutelen om alles werkend te houden, of hier en daar scherpe randjes aan het bijschaven om de site steeds een beetje leuker, mooier en makkelijker te maken.

SimTogether heeft een ijzersterke motor, vele mogelijkheden en vormt een uitstekende basis om de komende jaren mee door te gaan. Wel is het zo dat deze site nog ruwe plekken kent die verbetering kunnen gebruiken.

Voor onze teamleden is er daardoor veel veranderd. Niet alleen heeft een aantal teamleden gezien dat SimTogether hun taken heeft geautomatiseerd, ook hebben veel leden hun takenpakket aangepast zien worden.
De afgelopen periode hebben we met alle teamleden gekeken naar de wensen en mogelijkheden om hun rol in SimTogether voort te zetten. Dit zijn open, eerlijke en positieve gesprekken geweest. Toch heeft een aantal teamleden heeft besloten niet meer verder te gaan als teamlid.
 

Hoewel we altijd blij zijn met mensen die zich voor lange of korte periode belangeloos hebben ingezet in de community of voor de website, zijn er twee mensen die het verdienen even in het zonnetje gezet te worden:
Martijn heeft na vele jaren actief te zijn in het team, waarvan de laatste jaren als admin, besloten dat voor hem de rek eruit is. Hij heeft als teamlid op vele posten werkzaamheden uitgevoerd en aan vele ontwikkelingen een bijdrage geleverd.
Rob, bij velen ook bekend als Rubku_NL is weliswaar minder lang actief voor TreinPunt en SimTogether, maar heeft in die tijd enorm veel werk verricht aan de sites. Hierbij heeft hij met name de kwaliteit en efficiëntie in het downloadteam verbeterd en Rob heeft een enorm belangrijke rol gehad in de verhuizing van de downloads van TreinPunt naar SimTogether. Maar ook buiten zijn teamrol heeft Rob met zijn streams en eigen Discord een hoop gedaan voor de Simulator-community en dat zal hij blijven doen!
We geven Martijn en Rob graag de erelid-titel op SimTogether. Dit doen we alleen bij leden die zich bijzonder veel hebben ingezet voor de site, of voor de simulator-community. Bij beiden is dit absoluut op zijn plek.
Ook Remko, Wouter en Roland hebben besloten afscheid te nemen van SimTogether. Hoewel zij geen eretitel krijgen, is een bedankje meer dan op zijn plaats. Ook zij hebben een belangrijk aandeel gehad in de ontwikkeling van beide sites.
 

Gelukkig blijft het grootste deel van het team wel aan SimTogether werken en zitten er een aantal verbeteringen aan te komen. Ook een aantal van onze leden die niet in het team zitten hebben hun hulp aangeboden en dat wordt heel erg gewaardeerd! Heb je zelf een idee om de site te verbeteren? Laat het zeker aan ons weten via de Discord of ons forum!

 

Namens het gehele ST-team,
Jeroen

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Hoi, 

 

Ik vind het jammer om te horen dat zoveel mensen afscheid nemen van het SimTogether forum. Ik wil hun allen bij deze van harte bedanken, hoe groot of klein hun bijdrage dan wel mag geweest mag zijn. 

Wat ik persoonlijk wel jammer vind, is dat een aantal oud medewerkers die afscheid neemt wel erelid zijn en een aantal niet. Het komt op mij persoonlijk over als een waarde oordeel en dat vind ik vervelend. 

Ik weet niet wat voor criteria je moet halen om '' erelid '' te worden. Het maakt mij ook eigenlijk niks uit. Ik vind dat iedereen hier gelijkwaardig is, ongeacht hoeveel en hoelang je bezig bent. 

 

Ik wil hierbij jullie nogmaals allen bedanken voor jullie inzet.

 

Mvg Rommy

Nog een kleine aanvulling op mijn vorige bericht. Hoe zit het met het vertrek van Rob Jansen? Waarom is hij niet benoemd? 

Link to comment
Share on other sites

Hoi Rommy,

TreinPunt.NL en SimTogether, hetgeen dat er nu staat, is allemaal door vele (oud-)teamleden neergezet. Hierin is hoe groot die rol uiteindelijk is geweest helemaal niet relevant: Iedereen komt in het team met de intentie er iets moois van te maken en eigenlijk zorgt ieder lid er ook voor dat de site weer iets mooier en beter is voordat diegene de site verlaat.

De titel erelid is in het leven geroepen na het overlijden van GerJan. Eén van de oprichters van TreinPunt.NL. Hij heeft vanaf het eerste begin tot aan zijn overlijden, zelfs op zijn ziekbed een heel belangrijke rol gespeeld voor de site, maar ook voor de community. Zonder zijn aandeel waren we nooit geweest waar we nu zijn. Daarmee doel ik niet op de site, maar de community in zijn geheel.
We benoemen alleen mensen tot erelid die een gelijksoortig aandeel in de community hebben gehad. Ook mensen die geen teamlid zijn geweest komen in aanmerking voor deze titel en bij zowel de benoeming van Martijn als Rob hebben we ook hun aandeel buiten deze site meegenomen.

In de teamsamenstelling zit altijd wat verloop, er komen leden bij en er gaan leden weg. Dat wordt inderdaad niet altijd vermeld. De reden om dit nu wel te doen, is omdat een aantal teamleden, naar aanleiding van de gesprekken die we hebben gevoerd, in een zeer korte tijd afscheid heeft genomen. De teamleden die dit betreft heb ik genoemd, wellicht wek ik daarmee de indruk dat we de leden die eerder vertrokken zijn, waaronder Rob Jansen, misschien minder waarderen of minder dankbaar zijn voor hun werk, maar dit is absoluut niet het geval. Ook aan hen is het woord van dank gericht!

 

3 uren geleden, Sjef61 zei:

Wie is nu het aanspreek punt voor de download sectie?

 


Je kan voorlopig bij Etienne of mij terecht. Naar alle waarschijnlijkheid zal in de toekomst een nieuw aanspreekpunt vanuit het downloadteam komen, zodra het zover is zullen wij dat natuurlijk melden!

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy