Jump to content
Breng je stem uit op jouw favoriete screenshot! I Cast your vote for your favourite screenshot! ×

ChrisTrains scenery objects


ChrisTrains

Recommended Posts

Er zijn wel twee 'coal loaders'. Een voor wagons en een voor locs - beide zijn transfer points maar je moet de 'loc' versie gebruiken als je een loc wilt opvullen met kolen.

De 'hopper' is alleen beschikbaar als laadinstallatie voor wagons, en deze is bedoelt om in een andere gebouw te plaatsen. (dus geen vrijstaande steunen)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

v5.2 nu verkrijgbaar. Deze update heeft meestal nieuw objects voor de Oude Lijn route van Edgar, met o.a. bruggen, gebouwen in Den Haag, station Leiden CS (dit model heb ik van Sjef overgenomen en heeft nu custom overkappingen voor de perrons, de Den Haag CS metro station  (past perfect tegen het station CS station model van Frison), en mijn eerste custom station modellen - Den Haag HS en Den Haag Mariahoeve (en omgeving). Deze objects zijn niet in de online handleiding te vinden omdat zij specifiek voor deze route zijn gebouwd dus zij hebben echt geen andere functie voor andere routes.

20210220143351_1.jpg

20210303101803_1.jpg

20210303101821_1.jpg

20210303101835_1.jpg

20210303102042_1.jpg

20210306111846_1.jpg

20210328093136_1.jpg

20210328093153_1.jpg

20210328093156_1.jpg

20210328093217_1.jpg

  • Like 3
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

v5.6 van de scenery pakket is nu op mijn website te vinden.
Dit is een grote versiewijziging van het scenery pakket omdat ik elk van de 380 verschillende perron lofts heb herbouwd. Dit lost een al lang bestaand probleem op met de eindkappen waar ze rare schaduwen op hadden en de textuur scheef was. Deze update vereenvoudigt ook enorm het aantal endcaps. Bijna elk perron gebruikte dezelfde endcap, maar met unieke namen en unieke geometrie en texture. Nu verwijzen ze allemaal naar hetzelfde, enkele endcap-bestand voor elke breedte van het perron, waardoor het geometriegeheugengebruik in het spel met ongeveer 20% wordt verminderd voor de perrons. (ik heb dus ongv. 360 encaps verwijderd). Het bracht ook alle bronbestanden up-to-date met de nieuwste tools, dus het maken van wijzigingen en toevoegingen vanaf dit punt zal veel eenvoudiger zijn. Ten slotte heb ik de normal (bump) texture van alle perrons verwijderd, omdat het gewoon spelbronnen verspilde en het uiterlijk van de perrons echt niet veranderde.
Ik heb geprobeerd ervoor te zorgen dat er geen problemen zullen zijn met bestaande routes bij het installeren van deze update, maar als je een routebouwer bent, is het de moeite waard om deze test te doen:
(1) kopieer de bestaande perrons naar een backup
(2) installeer de nieuwe versie van het pakket
(3) gebruik TSTools om ervoor te zorgen dat er geen ontbrekende CT perron-objecten zijn
Ik heb zoveel mogelijk van uw routes gereden om te proberen geen duidelijke problemen te veroorzaken en tot nu toe heb ik niets kapot gezien.

perrons.jpg

  • Like 1
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

v5.7 nu verkrijgbaar. In deze update worden alle scenery objectnamen (behalve de NS-perrons) nu voorafgegaan door [CT]. Ook zijn er nieuw 'misc' objecten en lofts voor [CT] NL Concrete Pads. De lofts zijn in 5m, 10m en 15m breedte te vinden. En de objects zijn als 15x15m, 30x30m en 45x45m te vinden. Er zijn negen varianten van elke loft en object type. Zij hebben allemaal 'dikte' dus kan ook voor (bijv.) tunnelplafonds en -vloeren worden gebruikt.

 

concretepads_lofts.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Versie 5.74 nu te vinden met o.a. wat nieuwe 'humans' (politie agent en brandweerman), drie nieuwe reclame banken voor stations, een loft muur voor Bad Bentheim, en alle perron nummers zijn nu lichtgevend in het nacht. Ik heb ook het voorvoegsel van alle scenery objects gewijzigd van [CT] in CT. Makkelijker voor routebouwers om te vinden met de 'c' toets in de editor.

humans.jpg

otheritems07.jpg

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

v5.75 is nu beschikbaar met enkele nieuwe OV-poorten. Ik weet dat Frison deze al eerder heeft gemaakt, maar ik wilde wat wijzigingen aanbrengen en een aantal verschillende versies toevoegen, dus heb ik mijn eigen versies gebouwd. Je kunt er uiteraard voor kiezen om welke je maar wilt te gebruiken.

 

20230829082307_1.jpg

20230829082329_1.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

v5.81 scenery nu op de website met in deze release een nieuw perron overkapping (NS Station Canopy Type B) gebaseerd op de overkapping van Krammendijk Centraal.
MAAR ook programmeerbaar CTAs ! De CTA's hebben ook hun eigen handleiding pagina (https://www.christrains.com/nl/manual_cta.html). Met veel dank aan communityleden MarkA (voor hulp bij het coderen), DutchDriver, TjoeTjoe en mijn bètatesters voor het gereed maken van de CTA's voor iedereen.

 

CTAs.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

....... en v5.82 nu te vinden met een bugfix voor de CTAs waardoor perron 10a en 10b niet te zien waren. En ook 6 nieuwe perron types - O,O2,P,P2,Q en Q2.
Ik zal voor de volgende twee weken weg zijn op een zakenreis dus het zal nu een beetje stil zijn van mij 🙂

Edited by ChrisTrains
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy