Jump to content
  • 0

Hulp nodig bij de scenario van ICMm


floris de jonge

Question

Hallo,

Ik heb de icmm van christrains gekocht daar zitten ook twee scenario's bij (London-Paddington/Great Western mainline, Hagen-Siegen/Ruhr Sieg line).

Helaas kan ik deze scenarios niet vinden in het spel (train simulator 2021).  Als ik de trein selecteer heb ik geen routes waarop de trein kan rijden.

 

Wie kan mij helpen?

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Heb het geprobeert te installeren maar de route utrecht centraal tiel is een rar bestand die mij 7zip niet kan openen! ik heb nog gekeken bij de train utilities bij steam maar daar kon ik het niet uitpakken.  Graag wat hulp!  want ik het niet uitpakken het bestandje en helaas vertelde de readme niet veel over hoe het allemaal geïnstalleerd moet worden.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dat is vreemd daar 7zip dat wel zou moeten doen.

Ik heb er geen klachten overgehad maar ik zal dat bestand controleren.

In dat RAR bestand zit een RWP bestand.

Misschien is er met downloaden iets mis gegaan.

 

afbeelding.png

 

afbeelding.png

Edited by Sjef61
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik ben als newby flink aan het meelezen, want er komt wel veel meer bij kijken om een Nederlandse trein te rijden dan ik dacht. Bijna net als vroeger een modeltrein bouwen :-). Dank voor je antwoorden die ik hier en daar lees Sjef. Tot nu toe is het allemaal gelukt, maar ik moet nog veel leren. Gr. Johan

Ik heb die Utrecht-Tiel gedownload en geïnstalleerd. In de handleiding staat een hele lijst met benodigdheden, maar een aantal van die links verwijzen naar oude, inmiddels niet meer bestaande sites. Klopt dat?

En als ik een RWP weer wil verwijderen om vervuiling tegen te gaan, hoe doe ik dat?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Geef even aan welke linken niet meer werken

Ik had al wat linken aangepast maar nog niet alles.

 

De 3DTrain linken heb ik net aangepast.

 

Dat verwijderen kan ook weer met die Utilities.exe programma

Edited by Sjef61
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Tja, het is lastig Sjef. Soms verwijzen de links naar een algemene locatie zoals b.v. forum.coha.nl/index.php. Dan moet je daar gaan zoeken naar de diverse pakketten. Voor een leek best lastig. Linken die b.v. niet werken zijn de Boerderij en de Bovenleiding Nederlandse Bovenleidingportalen. 

En volgens mij zit hier toch een stukje payware in, namelijk de SLT Sprinter van Christrains. Of doe ik dan iets verkeerd? 

Ik begrijp overigens dat dit veel werk is om uit te zoeken, en ik wil ook zelf nog wel ff verder rommelen, maar het valt niet mee ?

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja, alle begin is lastig maar niet onmogelijk.

3DTrain linken heb ik net aangepast zodat je geen lid meer hoeft te worden van die site.

 

De nederlandse bovenleiding werkt hoor.

Die had ik al een paar weken geleden aangepast

afbeelding.png

 

Bij COHA moet je lid worden

Daar kan je hier dan alles downloaden

Ga naar Forum,

afbeelding.png

 

Ga naar Download

afbeelding.png

 

Trainsimulatir 2020

afbeelding.png

 

Download dit

afbeelding.png

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

De gebruikte treinen in de scenario's zijn veelal payware.

Daar heeft de route bouwer niets mee van doen.

 

En linken bij benodigdheden zullen in de loopt der tijd veranderen.

Daar kunnen we niet veel aan doen

Als dit wordt gemeld kan ons team kijken naar een alternatieve download.

 

Edited by Sjef61
Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 minuut geleden, Navy boy zei:

Ja, ok, dat begrijp ik. Dan ben ik een beetje op het verkeerde been gezet omdat je aangaf dat het een route zonder payware was. 

Nee, dat ben je niet.

De ROUTE is zonder payware.

 

Scenario's horen 'NIET' bij de route als onderdeel van de route maar zijn als extra toegevoegd

Je kan zelf scenario's  maken of met ST - tools de treinen vervangen door treinen die je wel hebt.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ha Sjef, ben een eind op weg. Ik heb alles gedownload en geïnstalleerd. De onderstaande link werkte als enige niet, maar ga er vanuit dat dit dezelfde locatie was als part 1. 

image.png.caf8326fe8a391e93021e637042bfa29.png

 

Nu alleen nog wisselen van treinen. Ik heb de retropack aangeschaft, dus heb wel wat treinen. Die kon ik wisselen met ST-tools gaf je aan. Waar kan ik die tools vinden?

Link to comment
Share on other sites

  • 0
15 uren geleden, Navy boy zei:

Ha Sjef, ben een eind op weg. Ik heb alles gedownload en geïnstalleerd. De onderstaande link werkte als enige niet, maar ga er vanuit dat dit dezelfde locatie was als part 1. 

image.png.caf8326fe8a391e93021e637042bfa29.png

 

Nu alleen nog wisselen van treinen. Ik heb de retropack aangeschaft, dus heb wel wat treinen. Die kon ik wisselen met ST-tools gaf je aan. Waar kan ik die tools vinden?

 

Bij die link staan ze alle drie

 

St TS-Tools staan hier.

 

Je kan ook dit programma downloaden  'Loco Swap'

https://rail-sim.de/forum/filebase/entry/5860-locoswap-fahrzeuge-einfacher-tauschen/

Edited by Sjef61
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Juist Sjef, denk aan het TS ezelsbruggetje. ?

Trouwens ben ik weer terug gegaan naar de laatste versie van RW Tools. (ook nog op de site van Mike te halen)

Omdat TS Tools alleen scenery controleert op missende objecten kwam ik achter.

RW Tools controleert ook track items zoals missende trackrules enz. wat TS Tools dus niet doet. ?

Link to comment
Share on other sites

  • 0
4 minuten geleden, Navy boy zei:

Ik ga nu eens naar die Loco swap kijken. Ik moet de trein toch rijdend krijgen %^&*(   ?

 

Locoswap is dus alleen bedoeld om treinen te wisselen die je niet hebt met treinen die wel in je bezit zijn.

Ofwel een trein die je niet hebt krijg je niet rijdend.

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy