Jump to content
Breng je stem uit op jouw favoriete screenshot! I Cast your vote for your favourite screenshot! ×
  • 0

Kan spoor niet selecteren (München-Garmisch)


Gerben2097

Question

Ik ben al een tijdje bezig met het bouwen van een nieuwe (HSL) route tussen München en Innsbruck. Helaas ben ik erachter gekomen dat ik in een deel van het gebied het spoor (ook wegen, bovenleiding etc.) niet kan selecteren, dus ook niet verwijderen. Dat is zowel zo bij al bestaand spoor, als bij nieuw spoor. Heeft iemand van jullie een idee hoe ik dit op kan lossen?

 

Ik maak mijn route op basis van de München-Garmisch Partenkirchen en de Mittenwaldbahn, samengevoegd door 'Danny' (te vinden in de steam workshop), maar ook in de normale München-Garmisch Partenkirchenroute speelt hetzelfde probleem.

 

Alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

13 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Nee, die zit er niet op.

 

Nog als aanvulling, als ik op de plekken waar het spoor niet te selecteren (je krijgt geen gele 'rechthoek' te zien)  is op het spoor klik, wordt altijd iets onder een spoorwegovergang (die gerust een kilometer verderop is) geselecteerd

Link to comment
Share on other sites

  • 0

De route zoals ik hem gebruik heeft 2 delen (München-Garmisch Partenkirchen en Mittenwaldbahn), vanuit de workshop heb ik een samengevoegde versie daarvan gedownload. Het probleem vind ik echter ook bij de originele route München-Garmisch Partenkirchen, dus ik verwacht dat het probleem al in de originele route zat.

 

Hoe kan ik zien of de tegels read only zijn (via RW Tools? en zo ja waar via RW Tools)? Ik verwacht niet direct dat dat het probleem is, maar het zou natuurlijk kunnen. Ik kan spoor niet selecteren, maar de wel (eenmalig) plaatsen en de hoogte aanpassen (via gradient). Normale objecten (onder 'huisje') hebben geen problemen.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dit probleem heb ik ook eens gehad bij een heel andere route, bij mij selecteerde hij dan een onzichtbaar object een flinke afstand verderop. Na een paar keer cache legen en opnieuw starten was het weg. Maar het is een behoorlijk irritant en bizar probleem. Zelfs het geselecteerde "object" verwijderen gaat dan niet. Onder sommige vreemde hoeken kon ik het spoor trouwens wél weer selecteren, alleen dat werkt erg onhandig.

 

Het kwam ook soms willekeurig weer terug. Ik heb toen geen bestanden aangeraakt, dus ook niet gewijzigd naar Read only. Hoewel dat misschien om een of andere duistere reden automatisch kan zijn gegaan natuurlijk.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Wat je beschrijft herken ik goed ja. Ik heb het nu geprobeerd met een aantal keer cache legen en opnieuw opstarten, helaas met als resultaat dat de laatste versie van de route verdwenen is maar ik had nog wel een (iets verouderde) back-up staan. Daarin is het spoor helaas nog niet te selecteren op plekken waar dat eerst ook nog niet kon. 

Hopelijk weet iemand iets waarmee dit wel op te lossen is.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Door het legen van het cache geheugen kunnen er geen dingen  verdwijnen tenzij je die dingen niet hebt geïnstalleerd.

Soms verdwijnen dingen die in  PAK files staan. Die pak files worden weggegooid door het legen van het cache geheugen.

Edited by Sjef61
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Oke, dan zal dat ergens anders aan liggen, bij nu openen van de laatste versie van de route is de inhoud verdwenen (de naam is er nog wel, maar met openen kom je op een lege grasvlakte), net met opslaan (misschien de keer voordat de route 'verdween', maar weet niet zeker of het die keer opslaan was) liep TS vast, maar dat heeft eerder niet tot het verdwijnen geleid.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nja ik weet het ook allemaal niet wat Gerben aan het stoeien is, maar ben je de genoemde bestaande routes aan het bewerken dan?

Als je een route hebt aangemaakt om een nieuwe (HSL) route tussen München en Innsbruck te maken dan hoef je toch niets te selecteren c.q. verwijderen van deze originele addons?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Wat ik bewerk is een kopie van de samengevoegde route (die op basis is van de originele addons), maar dat is puur bewerken via de route builder, dus niets aan achterliggende bestanden. Dat ik geen spoor kan selecteren op sommige plekken ontdekte ik binnen mijn nieuwe route, maar bij ik ontdekte dat het probleem niet alleen in mijn route is, maar ook in de originele addon. 

 

Ik weet niet precies hoe je je laatste zin bedoelt, maar ik hoef inderdaad niet veel spoor te selecteren om te verwijderen van wat er al ligt. Op sommige plekken waar ik spoor aansluit wel; of simpelweg als mijn nieuwe spoor net niet zo ligt als ik wil, dan kan ik het ook niet meer verwijderen binnen de gebieden waar het niet-selecterenprobleem speelt. 

 

23 hours ago, Sjef61 said:

Ok, Ik heb geen idee meer.....

Helaas, maar bedankt voor het meedenken!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy