Jump to content
  • 1

laptop blaast en wordt heet bij vliegen FSX, railworks 32 bit en CS-GO


Tobiasggg1699

Question

Hoi Allemaal,

 

een tijdje geleden heb ik een laptop gekocht voor school, en ook voor gamen tussendoor.

 

mijn treinsimulator staat erop en werkt perfect in de 64 bit.

maar als ik mijn vluchtsimulator opstart (en ook mijn treinsimulator in de 32 bit) begint mijn laptop enorm te blazen, en wordt goed heet aan de bovenkant van mijn toetsenbord.

 

ik heb een ASUS vivobook pro

Processor Intel(R) Core(TM) i7-8750H CPU @2.20GHz

Geheugen 16,0 GB RAM

er zit ook een NVIDA Geforce GTX1050 in.

 

kan dit kwaad?

 

groetjes,

Tobias

Edited by Tobiasggg1699
Link to comment
Share on other sites

7 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Een dunne niet-gaming laptop is in de praktijk eigenlijk ook helemaal niet geschikt dit soort toepassingen.

 

De koeling van dit soort laptops is vaak niet berekend op een continue hoge belasting van processor en/of videokaart, maar hooguit een korte piekbelasting of langdurige een lagere belasting.

 

Er is een rede dat de gaming laptops vaak een stuk dikker zijn, en dat is omdat de koeling daarvan een stuk zwaarder is uitgevoerd waardoor een langdurig hoge belasting beter mogelijk.

 

Je kunt nog wel iets aanmodderen met wat lapmiddelen als laptopkoelers of spelen met de maximale Proccesor en videochip frequentie maar echt optimaal ga je het nooit krijgen ben ik bang.

 

Edited by MarkA
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Uiteraard, maar vind het zelf wel prettig realistisch te zijn over wat Tobias kan verwachten ? Met een dunne laptop als zijn Asus is het gewoon onmogelijk het volledige TDP van zowel de processor als videokaart over een langere tijd te kunnen afvoeren zonder een hoop lawaai van de koeling.

 

Er waren voor hetzelfde bedrag als de adviesprijs van die Asus ook genoeg andere laptop te koopt met vergelijkbare specs die wel de koeling beter op orde hadden, alleen dan wel wat dikker en zwaarder. Maar daar hij heeft nu niks meer aan natuurlijk.

Edited by MarkA
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy