Jump to content

Tram sim


Machinist.Mike

Recommended Posts

Een nieuwe sim sinds oktober 2020.

 

Altijd al gedroomd om een tram te besturen?

 

Nou dat kan nu!

Ervaar met TramSim de modernste tramsimulator, die indruk maakt met fotorealistische graphics en als eerste locatie de Oostenrijkse hoofdstad Wenen in een nog nooit eerder vertoonde virtual reality.

U kunt aan de slag met de beginnersmodus en bedieningselementen voor gevorderde gebruikers activeren. Stuur feilloos door het verkeer in de ca. 25 km lang routenetwerk. Bijzondere aandacht wordt besteed aan de hoogwaardige texturen, het exacte hoogteprofiel en de spoorgeometrie met voorbeeldgetrouwe rail- en wisseltypes.

 

Tramsim, klik hier voor meer informatie.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nieuwe grote update opkomst voor TRAMSIM

 

Over een aantal weken verschijnt er weer een nieuwe update voor de game TRAMSIM,

In deze update kun je een nieuwe Tram verwachten, de E2.

 

image.png.dce319eb10fc3248bd58af5db98289db.png

 

Er komt later nog een grote update aan, in deze update zal zitten: 3 nieuwe lijnen. Ze zijn nu druk met foto's maken van die lijnen en daarna zullen ze druk bezig gaan met het bouwen ervan.

Voor zo ver ik weet komen deze lijnen niet bij de TRAM update omdat de tram al bijna af is en de lijnen nog niet.

 

Volgende week volgt er meer info over de release datum van de tram, en mogelijk ook over de nieuwe lijnen.

 

Bron van de nieuwe lijn: https://fb.watch/3NWw4QXg4d/

Filmpje van de tram die op het moment in de BETA zit: https://fb.watch/3NWxQ_QPTs/

Edited by Patrick
Link to comment
Share on other sites

DATUM BEKEND

 

Zojuist hebben de Developers van TramSim het bekend gemaakt

dat de E2+C5 tram volgende week wordt gereleased, hij zou officieel gezien morgen al komen,

maar omdat ze iets meer tijd wouden om de puntjes op de I te zetten hebben ze ervoor gekozen om hem over 7 of 6 dagen te releasen. (03.03.2021 / 04.03.2021)


Hier nog een foto van de tram

image.thumb.png.101b2c8760ebe6e96d1cb9fbe3b79070.png

Link to comment
Share on other sites

Hoi Patrick,

 

Erg leuk dat je ons zo op de hoogte houdt, kan niet wachten tot ik een ritje met de E2+C5 tram kan rijden.

Wel hoop ik dat de ontwikkelaars nog wat meer tijd gaan stoppen in het verbeteren van het AI verkeer en wat verschillende weer-typen.

Hoewel de toevinging van het winterseizoen al erg goed gelukt is, zou af en toe in de regen rijden ook een leuke afwisseling zijn.

 

Nog een dingetje: Hoe kom je erbij dat ze drie nieuwe lijnen gaan bouwen?

Op andere formus lees ik namelijk dat er (maar) één wordt gebouwt. Wel kunnen/konden het drie verschillende worden gezien het filmpje.

Een daarvan hadden de ontwikkelaars al gezecht niet te doen, dus naar mijn weten spant het nog tussen de lijnen D en 71.

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Mottom21 said:

Hoi Patrick,

 

Erg leuk dat je ons zo op de hoogte houdt, kan niet wachten tot ik een ritje met de E2+C5 tram kan rijden.

Wel hoop ik dat de ontwikkelaars nog wat meer tijd gaan stoppen in het verbeteren van het AI verkeer en wat verschillende weer-typen.

Hoewel de toevinging van het winterseizoen al erg goed gelukt is, zou af en toe in de regen rijden ook een leuke afwisseling zijn.

 

Nog een dingetje: Hoe kom je erbij dat ze drie nieuwe lijnen gaan bouwen?

Op andere formus lees ik namelijk dat er (maar) één wordt gebouwt. Wel kunnen/konden het drie verschillende worden gezien het filmpje.

Een daarvan hadden de ontwikkelaars al gezecht niet te doen, dus naar mijn weten spant het nog tussen de lijnen D en 71.

 

 

Hoi hoi, 

 

Ja ik heb ook erg zin in deze tram, het is zelfs een gratis update en de kwaliteit schijnt erg goed te zijn.

Het AI verkeer krijgt elke update een update dus ik verwacht dat het steeds beter en beter wordt. Een nieuw wheater systeem verwacht ik ook zeer binnenkort,

 

Met de lijnen kan ik mij vergist hebben, Sorry daarvoor dan.

Link to comment
Share on other sites

Tram Sim UPDATE 1.1

 

Het is weer zo ver, TramSim heeft weer een update gekregen.

Zoals ik al heb verteld in de vorige posts zou er deze keer een nieuwe tram komen.

Mijn mening over deze Tram is dat hij heerlijk rijdt alleen dat er nog iets te veel bugs in zitten. 

Het is ook erg wennen met de deuren sluiten en het remmen.

 

image.thumb.png.0bef94e7cd03bc357990063845c53ebd.png

 

Changelog: 

 

- E2 with trailer c5 added as new vehicle

- Selection of different vehicle numbers for Flexity and E2 is now possible

- Bugfix: game crashed if you had already started a game, switched back to the main menu and then wanted to start a new game

- Bugfix: Driver camera head movement effect was sometimes extremely strong (especially with stronger braking)

- Reload hitches were reduced - Bugfix for crosswalks (cars sometimes didn't continue although the crosswalk was free)

- Bugfix: TSP double when loading saved games

- Bugfix: wrong distances on AI trains between car parts/joints

- Sitting down (change from first person perspective to driver perspective) is now only possible near to the driver's seat

- Operation of keys/buttons/etc. and switches is now only possible when being near it

- Memory cleanup is now done every minute (instead of every 5 minutes)

- Centering of driver and interior camera perspectives via spacebar (default key assignment) now correctly resets the rotation to the individual default value of each camera perspective

- In E2 there are several predefined cockpit perspectives that can be switched through using arrow keys (left and right) (see also Known Bugs about this).

- Car stops points at Burgring set back further

- Cars no longer disappear into the side lane at Burgring

- Tufts of grass at Schottenring removed

- Ground markings on the Ring corrected, which colored car tires or feet white

 

bij de volgende update kun je ook de tram repainten!

 

 

Ik wens iedereen veel plezier met deze update!

Link to comment
Share on other sites

De nieuwe (oude) tram rijdt geweldig. 

Het is even wennen aan de bedienning en zoeken naar de juiste knopjes maar daar was ik snel aan gewend.

Er is zelfs nagedacht over dat er in covid modus geen passagiers gebruik maken van de voorste deuren (Ja ik dacht eerst dat het een bug was...?)

 

Het enige mindere naar mijn menig is dat de tram (nog) niet is opgenomen in het AI verkeer.

Wellicht weet iemand of dit nog komt?

Edited by Mottom21
Link to comment
Share on other sites

Gisteren is de DevDiary#4 voor TramSim verschenen. Hierin is een nieuwe DLC aangekondigd: TramSim Pro

 

Hieronder staat een lijst wat de nieuwe DLC toevoegt aan TramSim.

(Ik heb de lijst zelf samengesteld aan de hand van de DevDiary. Het kan dus zijn dat er dingen verkeerd geïnterpreteerd zijn of vergeten)

 

De nieuwe DLC TramSim Pro heeft:

 

Nieuwe Route:

- Spoornetwerk van en naar Remise ‘Favoriten’ aansluitend op de huidige lijn 1;

- Volledig gedetailleerde Remise ‘Favoriten’ met complexe wissels die allemaal bedient kunnen worden;

- 3 nieuwe haltes die in diensten van en naar het depot worden aangedaan;

- Scenarios

 

Nieuwe Tram ULF (Ultra Low Floor)

- 7 delige en 5 delige variant

- Uitvoeringsvarianten type A en type B

- 5 delige (korte) versie is geschikt voor KI verkeer op lijn 62 (Of dit daadwerkelijk wordt toegevoegd is niet expliciet gezegd)

- Volledige repaint functionaliteiten zoals de ander trams

- De kwaliteit is minstens gelijk aan de ander twee trams

 

‘Pro’ functies voor alle trams (Flexity, E2 en ULF) 

- Opstartroutines

- Meer bedieningsfunctie in de cockpit 

- Uitgebreidere IBIS functies

- Rangeer functies (Denk hierbij aan bedieningspaneel aan de achterzijde van de trams)

- Storingen in de tram:

              - Drie elementen: Deurstoring, spoorremstoring en aandrijfstoring.

              - Storingen zijn afhankelijk van type tram

              - Interactieve tutorial om storingen te verhelpen

              - Instellingen om te bepalen hoe vaak een storing zich voordoet (van nooit tot realistisch)

 

Alle functies van TramSIm Pro worden in de toekomst nog nader toegelicht en/of verder gedetailleerd. Deze lijst is dus niet definitief.

 

Verwachte uitgave datum: Eind april

Verwachte prijs: €19,95

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Vandaag is de DLC 'Depot Favoriten' verschenen.

spacer.png

Ook is de DLC 'ULF' is inmiddels al een poosje beschikbaar.

Voor geinterresserden zijn de DLC te koop als bundel voor maar €16,02 tot vrijdag. (daarna €20)

https://store.steampowered.com/bundle/21137/TramSim_Type_ULF__Betriebsbahnhof_Wien_Bundle/

Wanneer je de ULF al bezit zal je bij het aankopen van deze bundel korting krijgen op het Depot.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy