Jump to content

Wat is er aan de hand met de oude MSTS?


Guest Marcel

Recommended Posts

Hallo allemaal.

Ik ben misschien wat ouderwets maar dat mag naar mijn idee de MSTS pret niet deren.

Wat is er aan de hand met de oude MSTS?

Het lijkt wel of deze in een heel korte tijd geheel vermoord en gelijkmaar gecremeerd is.

Er waren en zijn naar mijn idee zeer veel bouwers die nu helemaal geen plek meer krijgen.

Het lijkt wel of er niets nieuws meer is gemaakt.......

Hopelijk kan iemand me verder helpen...

 

Bij voorbaat dank

Marcel

Link to comment
Share on other sites

Dag Marcel,

 

Dat MSTS niet veel aandacht meer krijgt heeft er onder meer mee te maken dat veel ontwikkelaars die MSTS lang trouw zijn gebleven zijn overgestapt op OpenRails, dat is een opensource (en dus gratis) trein simulator die de oude content van MSTS kan gebruiken, maar daarnaast voor nieuw materiaal veel meer functionaliteit ondersteund, en in grafische weergave al een veel betere ervaring biedt.

 

Daarnaast is het zo dat MSTS op Windows 10 steeds meer problemen geeft, waardoor het gunstiger is om de oude MSTS content in OpenRails te gebruiken.

 

Even een paar voorbeelden van OpenRails:

Open Rails 2020-04-16 09-01-17.pngimage.png

 

Mijn ontwikkelingen zijn tegenwoordig in de volgende twee topics gebundeld te volgen:

 

Mocht OpenRails weer wat meer verkeer op de site opleveren dan denk ik dat we vanzelf nieuwe boards voor OpenRails gaan zien ?

Link to comment
Share on other sites

ja, het wordt eens tijd dat msts/openrails terug uit het stof gehaald wordt, is tegenwoordig een klassiekje, maar gaat toch al jaaaaaaaaaaaaaaaren mee, en te hopen dat er nog jaren msts/openrails plezier mag zijn.

 

 

het zou trouwens niet mis zijn, moesten er paar ex-msts-ontwerpers terug zouden opstaan, en terug aan msts/openrails zouden werken...

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy