Jump to content

Das Westliche Ruhrgebiet.


EsméevR

Recommended Posts

Ik ben al een tijdje bezig met een route, gezien de verkrijgbaarheid van mooi, goed materieel en objecten heb ik gekozen voor een Duitse route.

 

Het gaat zich om een redelijk deel van het Westelijk Ruhrgebied, zoals de naam al doet vermoeden. Aanvankelijk zal dit traject van Oberhausen-West Rbf, via Duisburg Wedau, Düsseldorf-Rath, de Staufenplatztunnel naar Düsseldorf-Eller lopen. Dit is een deel van de belangrijkste en drukste goederenroute van Duitsland met ongeveer 200 treinen per dag. Daar zal dus ook de focus op liggen, het zware goederenvervoer. Op dit traject is er een enorme diversiteit aan vervoerders en materieel.

 

De huidige toestand zal worden nagebouwd, omdat er voldoende cabviews zijn van dit deel. Dit er is een leuke afwisseling van klassieke Formsignalen, H/V signalen en moderne KS-signalen. Ik ben echter wel informatie aan het verzamelen om alles te kunnen verbouwen naar de eind jaren '80 versie, dus inclusief Rbf Duisburg Wedau.

 

Voorlopig worden de Angertalbahn en de Duisburgse haven genegeerd, de sporendriehoek bij Abzweig Lotharstrasse en lange, niet geëlektrificeerde aansluiting naar HKM (Hüttenwerke Krupp Mannesmann) zullen wél worden nagebouwd.

Voor mij is realiteit belangrijk, dus ik zal geen concessies doen voor wat betreft de zwaarte van de route. Alle sporen die bedoeld zijn om sneller al 40km/h te rijden zijn gelegd met de easements tool. Waar geen meegebogen/afbuigende wissels liggen is ook verkanting toegepast. Verder was het voor mij belangrijk om de sfeer goed te imiteren, dus ook de soms erg vreemde stijgingen/dalingen in het spoor zijn nagebouwd. Voor nu is alle spoor gelegd met één type, maar dit zal later nog worden aangepast.

 

Het enige personenvervoer wat er zal zijn is van Duisburg-Entenfang naar Duisburg Hbf en vice versa, en die laatste zal niet worden nagebouwd.

 

Duisburg Entenfang in wording:

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.37727-6.81349_12-20-09.jpg

 

Een 232 komt Ratingen binnen vanuit Düsseldorf-Rath

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.29171-6.83750_12-04-38.jpg

 

Kolentrein richting HKM bij Abzweig Lotharstrasse.

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.42739-6.80286_12-10-47.jpg

 

Modern traxx-geval.

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.42781-6.80295_12-12-46.jpg

 

De "Südrampe" van de Staufenplatztunnel, met nog een erg kale omgeving.

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.23798-6.83034_12-30-36.jpg

 

 

  • Like 10
Link to comment
Share on other sites

1 minuut geleden, ViqFLIRT3 zei:

Heb je weer mooi gedaan???

Mag ik vragen uit welk(e) pakket/route de seinen afkomstig zijn? Ik werk zelf ook aan een Duitse route(zie onderschrift) en zoek nog seinen die ik kan gebruiken

Dankjewel!

 

Dit zijn de KombiSignale van het Signalteam:

https://rail-sim.de/forum/filebase/entry/1262-signalteam-deutsche-ks-signale-v9-5-kuju-erweitert/

 

Let wel, het zijn lastige objecten om te plaatsen, handleiding echt even doorlezen want ze hebben alle child-objecten in ieder sein gepropt om het aantal varianten te verminderen.

 

Overigens heeft die maker ook de bekende Formsignale en H/V Signale gemaakt en die pakketten werken allemaal goed samen als je ze na elkaar op een route gebruikt.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Afgelopen week heb ik besloten om deze route in pré-2006 toestand te maken. Zoals al eerder gezegd hield ik met deze mogelijkheid al rekening. Deze keuze maak ik omdat i.p.v. alleen het tijdvak 2006-heden er meer mogelijkheden bestaan wat betreft materieelgebruik. Dus nu zal het van 1982-2006 zijn.

 

Dit houdt vooral in dat ik heel veel seinen moet vervangen (al grotendeels klaar) en veel sporen moet bijleggen alsook het hele emplacement van Duisburg-Wedau moet nabouwen. Gelukkig heb ik hier een enorme tekening van, inclusief (leesbare) seinnummers, plaatsing langs de lijn aan de hand van hectometer-nummers, wisselnummers en bedieningsmethode.

 

 

Duisburg Wedau 1971

 

Dus voor nu maar screenshots met oud materieel:

 

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.34700-6.82197_12-02-03.jpg

 

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.42646-6.80138_12-10-29.jpg

  • Like 4
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Geweldige platen weer .. Ik heb er zelf ook een tijdje over nagedacht maar je moet wel weten welke seinen en al die toebehoren er langs het spoor moeten staan...

Laat staan die portalen , ik ken een pakket die is wel heel erg mooi maar ook zeer uitgebreid.Dus ik heb die droom maar laten varen ?

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Het is inderdaad een hele uitdaging Hans, maar dat maakt het juist leuk! Dankjewel voor de complimenten.

 

11 minuten geleden, GertMeering zei:

Geweldige platen weer .. Ik heb er zelf ook een tijdje over nagedacht maar je moet wel weten welke seinen en al die toebehoren er langs het spoor moeten staan...

Laat staan die portalen , ik ken een pakket die is wel heel erg mooi maar ook zeer uitgebreid.Dus ik heb die droom maar laten varen ?

 

 

 

Danku! Je bedoelt het bovenleidings-pakket van TSC zeker? En ja het is veel werk en veeeeeel cabview filmpjes kijken en maar heen en weer klikken... Gelukkig zijn die Duitsers zo gek dat er voor alles een aparte website met foto's is.

En gelijk heb je, Belgisch is toch leuker hoor. ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Merci!

En dat klopt, vooral dat linkse deel van het emplacement wordt eh.. interessant. Maar gaat goed komen, vandaag al een flink stuk gelegd. Het scheelt dat je met de google tijdmachine nog alles kan zien.

 

Nog een (voor mij) belangrijk detail.. Willekeurig vervangen dwarsliggers.

 

20210228184005_1.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 minuten geleden, EsméevR zei:

Merci!

En dat klopt, vooral dat linkse deel van het emplacement wordt eh.. interessant. Maar gaat goed komen, vandaag al een flink stuk gelegd. Het scheelt dat je met de google tijdmachine nog alles kan zien.

 

Nog een (voor mij) belangrijk detail.. Willekeurig vervangen dwarsliggers.

 

20210228184005_1.jpg

Plaatst je daar losse dwarsliggers overheen of hoe doe je da

Link to comment
Share on other sites

Ik heb in mijn trackrule 2 soorten spoor, met oude en met nieuwe dwarsliggers. Dan selecteer ik gewoon één stukje spoor met dwarsligger en kies ik het spoortype met nieuwe dwarsliggers, en dan krijg je dit.

In principe vervang je dus gewoon spoor, maar dan maar een heel kort stukje.

 

Zie hier:

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy