Jump to content
Breng je stem uit op jouw favoriete screenshot! I Cast your vote for your favourite screenshot! ×

Routes in aanbouw / Routes in development


ClipmeneerNL

Recommended Posts

Welkom in dit topic, hier onder lees je meer informatie! | Welcome to this topic, you'll find more information below:

 

Nederlands

Op SimTogether hebben we een apart hoekje waar alle route ontwikkelingen centraal te volgen zijn. Ben je echter net begonnen en nog niet toe aan een eigen topic, dan is dit topic er. 

In dit topic kunnen beginnende routes, welke nog niet aan de richtlijnen van het openen van een nieuw topic voldoen, hun screenshots plaatsen.

Wat is de bedoeling van dit topic?

-Hier mag je screenshots posten als je route nog niet voldoet of nog niet groot genoeg is voor een eigen topic.

-De bedoeling van dit topic is om elkaars werk te bekijken, vragen te stellen of om te vragen om bepaalde objecten. Schroom niet route(bouw)gerelateerde vragen hier te stellen!

-Dit topic is bedoeld als een soort van slow-chat of vraagbaak. Stel hier dus, nogmaals,  gerust je vragen.

 

Een paar tips voor als je vragen stelt:

-Zoek je een bepaald object? Voeg dan een screenshot toe als je het al ergens gezien hebt!

-Onze downloads sectie heeft een zoekfunctie. Gebruik die! Misschien vindt je dan alles wat je nodig hebt zonder het te hoeven vragen! 

-Voordat je een vraag stelt, gebruik de zoekfunctie om een onderwerp te vinden. Misschien is je vraag al beantwoord en kan je het zo teruglezen!  

-Als je hier post, wees je dan bewust dat mensen je screenshots beoordelen en je kritiek kunnen geven. Vat dit niet op als persoonlijke aanval, maar gebruik dit om je route te verbeteren! 

 

Voor meer gevorderde projecten kan een nieuwe topic worden geopend. 

 

Onthoud: Vraag alstublieft geen release datums of iets in die zin naar een developer, dit kan irritant overkomen naar de auteur.

 

 

English 
If you're building a route, but it is not big enough for it's own topic, you can post your screenshots here! It's also the right topic to ask your questions about route development in general.

 

The purpose of this topic is:

-Screenshots can be posted if your project doesn't meet the guidelines for opening a new topic yet or if you just want to keep it 'low-profile'. 

-The purpose of this topic is to help and advice each other so don't hesitate to ask your questions about routebuilding.

 

Some tips if you want to ask something:

-Are you looking for a particular object? It will be helpful if you include a screenshot of it (if possible of course). 

-Our website includes an advanced search option. Please use it before you ask a question in this topic.

-If you post something in this topic please be aware of the fact that people could give feedback on your project. Don't experience that personally but use it to improve your project. 

-A new topic can be opened for more progressed developments. 

 

If you are far enough for a own topic, you can always make one!

 

Also: Please don't ask for release dates of projects, this can be annoying to the developer!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 232
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Station Kontich-Lint op de NMBS lijnen L25/27.

Een tamelijk geslaagd experiment met wat Belgische assets van Gert en anderen die ik ergens in de lijsten gevonden heb afgelopen zomer!

Heb bewust gekozen voor dit station vermits het nog tamelijk eenvoudig is.
 

Als ik tijd heb bouw ik verder noordelijk naar Antwerpen-Centraal en zuidelijk naar Mechelen en mss tot Brussel-Zuid als ik ooit de moed krijg om de sporen spaghetti, tunnels en fly overs tussen Zaventem luchthaven/Schaarbeek en het Brusselse te toveren. Ik ben een "absolute Noob" met dit dus alle hulp/tips/kritiek is meer dan welkom!

 

Ik ben afkomstig uit Leuven (be) en heb dikwijls gependeld langs de L36 tussen Leuven en Zaventem met de fiets nu bijna 20 jaar geleden toen de hele lijn verbouwd werd met 4 sporen om de aansluiting te maken met HSL2 nabij Haasrode, die lijn ken ik zeer goed (was dikwijls frustrerend aan te zien als de Oostende-Welkenraedt aan 200km/u kwam voorbij gevlogen op de fiets met sterke wind) 

 

Vermits we ondertussen een route aansluiting krijgen vanuit NL naar Antwerpen lijkt lijn(en) 25/27 me meer logisch.

Mechelen lijkt me meer waarschijnlijk voor de eerste voortgang omdat dat station nog relatief eenvoudig is en zal wss in de toekomst nog wat huiswerk afkijken van Leonheart en de jongens van de HSL zuid voor Antwerpen. Maar ja, even realistisch en ook waarom dit totaal geen eigen topic verdient; er is maar 1 "stationekke" gebouwd tot nu toe.

 

Er is ook een verbinding tussen Mechelen en Leuven natuurlijk... "Enfin" we zien wel!

 

Tegenwoording woon ik ook al 15 jaar in het midden-oosten dus niet zo gemakkelijk om even te gaan scouten voor details maar ik probeer het tamelijk accuraat aan te pakken...

 

testTS.png

TSBE.png

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Mooie start.

Ik zie dat je de oude BE bovenleidingen gebruikt van Gert.

Ik heb o.a. voor Gert zijn route een verbeterde set gemaakt.

https://simtogether.com/forums/topic/432-nmbs-portalen-en-hangers-beperkte-basis-set-voortgang/

 

Als je interesse hebt kan je alvast een Beta versie krijgen voor je route.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Klopt! Ik denk dat het zelfs mogelijk is dat de bovenleiding in de foto’s hier een combinatie van dat is... Ik herinner me ook dat ik wat Franse stukken gebruikt heb voor de aansluiting achter Kontich richting Mechelen, zal even wat meer screenshots nemen van de huidige toestand.

Link to comment
Share on other sites

24 minuten geleden, HU88ICANE zei:

Hey Sjef!

 

Ja, heb ik gezien en zag er fraai uit!

Heb inderdaad ergens in juli in de "lego-doos" van assets gekeken en daar die bovenleidingen gevonden... 

Een betere versie is altijd welkom! ?

Ik stuur je een PM met download link.

Je moet zelf maar zien of je de oude GM palen blijft gebruiken of die van Michael1234 of deze of een combinatie.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zal ik zeker doen Gert!

 

Eerst denk ik even de lijn(en) zelf aan pakken en dan wat verbeteringen aan de perrons etc. 

Maar heb al een hele boel assets gezien op je Belgisch project die hier ook perfect passen! 

 

Ben ondertussen bezig geweest met het converteren naar Sjef's betere bovenleiding en heb de sporen op lijn 27 compleet herlegd...

Ik was niet tevreden met een kink op de vertakking naar Lier en sommige wissels waren een beetje rollercoaster...

 

Heb ook deze cab view gevonden recent: https://youtu.be/gzR_6oVbmr8?t=1963 De link brengt je meteen op het traject waar ik momenteel mee bezig ben!

 

 

verbouwing2.png

verbouwing.png

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

1 minuut geleden, HU88ICANE zei:

Ja mooi!

 

Mss een goede oefening voor mij met een iets eenvoudiger stuk...

Moet nog een heel pak leren hoor... 

Daarom...dezelfde Mcn heeft ook van Duffel naar Lier op de film staan dus dan heb je de route gelijk compleet.

Alleen Duffel staat er niet helemaal op...maar met Google maps kom je heel ver.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy