Jump to content
Stem nu op jouw favoriete Screenshot van de Maand! I Cast your vote for your favourite Screenshot of the Month! ×

GVB route in aanbouw


tram

Recommended Posts

ik heb hulp nodig ............., heeft iemand een grasmat ofzo voor over de tunnels wanT als ik van die heuvels plaats dan zie je de rotsen binnen ik heb de tunnel decal geprobeerd maar dat werkt niet bij tunnels waar geen berg voor zit dus een grasmat zou fijn zijn een grasmat is een plat object dat groen is heeft iemand deze of weet je de oplossing?

20210226152410_1.jpg

20210226152339_1.jpg

20210226152342_1.jpg

20210226152344_1.jpg

20210226152355_1.jpg

20210226152358_1.jpg

20210226152402_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Volgens mij

22 uren geleden, tram zei:

ik heb hulp nodig ............., heeft iemand een grasmat ofzo voor over de tunnels wanT als ik van die heuvels plaats dan zie je de rotsen binnen ik heb de tunnel decal geprobeerd maar dat werkt niet bij tunnels waar geen berg voor zit dus een grasmat zou fijn zijn een grasmat is een plat object dat groen is heeft iemand deze of weet je de oplossing?

 

Ik zou eens op dat driehoekje rechtsonderin je scherm klikken en kijken wat er gebeurt. De sim gaat tijdens editen anders om met Tunnel Hole Decals. Normaal, tijdens het editen, zie je gewoon een zwart vlak wat de grootte en vorm van de decal weergeeft. Navigeer je in het zwarte vlak, wordt er nog gewoon terrein gerenderd. Klik je op het driehoekje, en begin je een "echte" simulatie, werkt alles naar behoren. Kijk:

 

Editor.thumb.png.820c884764f51d393314dcac0e7aaaef.png

 

Een zwart vlak in de editor.

 

264116461_Onderdegrond.thumb.png.989ec8cc7092f27eb5c7593deba13c08.png

 

In de editor wordt terrein onder de grond nog gewoon gerenderd. Dat witte randje voor het gras is waar het terrein omhoog gaat.

 

Simulatie.thumb.png.6996e7bb6c1962bc3dfbf3f55d341c83.png

 

Als je op het driehoekje klikt, en de simulatie begint, wordt je automatisch weer bovengronds gekukeld, en werkt alles naar behoren.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ik heb goed nieuws voor je! En voor mezelf ook.

 

Ik heb het eindelijk voor elkaar om de derde rail netjes mee te laten verkanten:

 

1245880754_3eRailVerkanting.thumb.png.bb3a827d19bffb52b14378504763be05.png

 

De gebruikte oplossing was de derde rail niet los aan te roepen, maar in de track cross-section als deel van het spoor te maken.

 

Dit betekent dat ik voor mijn RET route een totaal nieuw pakketje ga maken met verschillende types ballast en houders. Niet alleen zal je dan verkanting in je route kunnen gebruiken, maar ook hoef je de derde rail niet meer los te plaatsen, aangezien je het spoor nu direct met derde rail legt. Wil je de derde rail aan de andere kant hoef je slechts het spoor te selecteren en het desbetreffende type te selecteren in het menu. Ik laat er ook nog een stuk derde rail als loft bij zitten om wissels enzo mooi realistisch uit te voeren.

 

Je zal wel al je spoor opnieuw moeten leggen als je hiervan gebruik wil maken, maar in het vervolg werkt het wel een stuk lekkerder. Ik zal het je laten weten als het pakketje online staat. Uiteraard met handleiding. Zou niet zo heel lang moeten duren.

 

Ik ben hier zelf heel blij mee.

  • Like 3
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Als je niet van plan bent om verkanting te gebruiken, maakt het niet zoveel uit, dan loop je vooral wat gebruiksgemak en ondergronden mis. Maar ik zou het wel aanraden om verkanting te gebruiken waar gepast. Maakt het toch een stuk realistischer. Weet niet hoe het bij de GVB is, maar bij de RET komt het toch wel een aantal keer voor.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Voor diegene die bouwtekeningen van de Zilvermeeuw nodig heeft, deze staan in het boekje "spoor en tram materieel in nederland" en is nu2e hands verkrijgbaar bij de Slegte voor € 15,00. Naast de Zilvermeeuw staan er nog veel meer tekeningen in ?.

spoor en tram materieel in nederland.jpg

Edited by Marc D.
Link to comment
Share on other sites

Ik heb hem zelfs gratis gevonden op marktplaats, dus kost me nu alleen 4 euro verzendkosten. ? Verwacht hem dinsdag of woensdag in huis te hebben. ?

 

Bedankt voor de tip. Ben zelf ook net met het RET werkmaterieel bezig, wellicht komt hij daarvoor ook goed van pas. Heb gelijk ook "Trammaterieel in Nederland en België" besteld. Staat zo te zien ook veel leuks in.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy