Jump to content
Nog slechts 3 dagen om jouw favoriete screenshot in te zenden! I Only 3 days left to submit your best screenshot! ×

De Nieuw-Nederland Route


Edwin Aartse

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Welkom op mijn Topic. De meeste kennen mij als scenario maker en heb al vele scenario’s met de community gedeeld. Ik vind het ontzettend leuk om het te doen, en ik ben ook blij om te horen dat het zeer gewaardeerd wordt en vele mijn scenario’s met veel plezier spelen. Ik ga daar zeker mee door.

 

Sinds  zomer 2020 ben ik aan het experimenteren met de route editor door zelf eens te kijken of ik zelf eens een spoortje kan leggen en aan omgeving aan te kleden. Dat heeft geresulteerd dat er nu al een behoorlijke route is ontstaan. Ik vond het wel tijd worden om de bouwvorderingen  van de Nieuw-Nederlandroute te presenteren.

 

 

20210228134447_1.thumb.jpg.78e69f31854abe6a88cf160511222bf1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dit zijn een paar screenshots van de route. Ik zal binnenkort meerdere plaatsen. Ik heb ervoor gekozen om een Fictieve Nederlandse route te bouwen. 

De route is gebouwd in de jaren '70 en jaren '80 stijl met een vleugje modern. Er zijn in de route diverse bloksystemen in dienst van Klassieke beveiliging blokstelsels A enkelspoor en blokstelsel III bij dubbelspoor. Automatisch blokstelsel met lichtseinstelsel 1946, en 1955. TPRB (Ter plaats bediend relais beveiliging) en de NX / CVL beveiliging. 

 

Vandaag laat ik wat screenshots zien van het Noordelijke deel van de lijn. Eikenburg-Zuid is het eerste noordelijke uitbreiding van de huidige route . De perrons en sporen liggen er inmiddels, maar er is verder nog niets. Afzakkend naar het zuiden komen we aan in Orenstein.

 

Edited by Edwin Aartse
Link to comment
Share on other sites

Het ziet er allemaal zeer gelikt uit. Gezien jouw scenario's ben jij een echt iemand van de jaren '70 en '80. Ik heb grote bewondering voor jouw scenario's en kijk dan ook met veel genoegen naar de voortgang van deze route. Ik ben er van overtuigd dat dit iets moois gaat worden!

Link to comment
Share on other sites

Het traject en stations tussen Eikenburg-Zuid en Orenstein en tussen Orenstein en Harisdam wordt beveiligd doormiddel van TPRB met seinlichtstelsel 1955. Station Orenstein en Eikenburg-Zuid krijgen seinschakelaars op het perron. Station Harisdam wordt beveiligd doormiddel van de Klassieke mechanische beveiliging met 3 seinhuizen.  Harisdam is een grote metropool stad met veel kantoren en ligt vlak bij de grens met Neu-Deutschland. Hier een paar screenshots voor een impressie van Harisdam. We beginnen met de Noordzijde

20210228220606_1.jpg

20210228220624_1.jpg

20210301162512_1.jpg

20210301162632_1.jpg

20210301162747_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu eventjes een blik van de voortgang richting het Oosten vanaf Harisdam. Ten noorden van station splits de lijn in 3 richtingen. Naar het Noorden  (richting Eikenburg) , en richting het Oosten naar de grens met de Neu Deutsche grens. Het baanvak tussen Harisdam en St. Rudof wordt beveiligd met het Klassieke mechanische beveiliging blokstelsel A voor enkel spoor.  Hier een paar screenshots van Harisdam-oost

 

 

20210301210313_1.jpg

20210301210348_1.jpg

20210301210437_1.jpg

20210301210453_1.jpg

20210301210522_1.jpg

20201224234432_1.jpg

20201224234416_1.jpg

20201224234219_1.jpg

20201224215627_1.jpg

20201224215533_1.jpg

20201224215544_1.jpg

20210301210540_1.jpg

20210301210551_1.jpg

20210301210616_1.jpg

20210301210640_1.jpg

  • Like 3
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy