Jump to content
Breng je stem uit op jouw favoriete screenshot! I Cast your vote for your favourite screenshot! ×

Stabiliteit van TS?


Gerwil

Recommended Posts

Ik heb eerder een vraag gepost op Support, over de schokkerige beelden die vaak te zien zijn in TS2021, en zag dat er meer simmers met dit probleem te kampen hebben. Nu heb ik geen nieuwe, maar ook geen gedateerde pc, met Microsoft Windows 10 Home, AMD Ryzen 5 1600 Six-Core Processor, 3200 MHz, 6 cores, 12 logical processors en16,0 GB RAM, plus een GeForce GTX1050 kaart. Mijn simulator staat op een aparte schijf (D) dus los van de root en het besturingssysteem. Microsoft Flightsimulator FSX draaide hierop als een tierelier, inclusief een enorme lading addons. FSX heb ik vandaag verwijderd, alle schijven opgeruimd en (voor de zoveelste keer) gedefragmenteerd, Smart Game Booster geactiveerd, Advanced System Care gedraaid en CCleaner inclusief registercontrole. Norton 360 heeft een complete scan uitgevoerd zonder resultaat en alle drivers zijn bijgewerkt. Toch blijft het beeld in TS2021 schokkerig, zeker bij hogere snelheden. Zoals gezegd, blijkbaar hebben meer gebruikers hier problemen mee. Daar komt bij dat TS de gewoonte heeft af en toe volkomen te bevriezen waarbij ook Windows wordt platgelegd en alleen een koude start nog de enige oplossing biedt. Dus rijst bij mij de vraag: hoe stabiel of instabiel is Trainsimulator? Heeft DTG een instabiel programma op de markt gebracht waarbij kapitalen aan addons moeten worden uitgegeven (en dus verdiend!) zonder dat er sprake is van een goed product? Als FSX, toch een heel zwaar programma, van Microsoft, probleemloos draait op mijn configuratie, waarom kan TS dat dan niet? Hiervoor heb ik jaren MSTS gedraaid zonder problemen en ik zou er bijna heimwee naar krijgen. Voor TS moet je bakken met geld uitgeven wil je een paar routes draaiend kunnen krijgen dus commercieel gezien is het een succes. Maar hoe tevreden zijn de gebruikers (wereldwijd)? Een softwareprogramma wat in staat is om bij het minste geringste het besturingssysteem plat te leggen lijkt mij onbetrouwbaar. Wat zijn de ervaringen hiermee? Ik zou deze discussie graag op gang willen brengen. Ik ben benieuwd!

 

Gerard

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Je bent er bewust van dat het effect van programma's als Smart Game Booster, Advanced System Care & Norton juist veel vragen van je processor en geheugen? Ik zou ze er meteen afgooien wil je betere resultaten krijgen. Norton sowieso is al niet aan te raden als antivirus, Windows Defender doet het al heel goed namelijk en dat zit in Windows zelf. Voor de rest als ik je specificaties bekijk zie ik dat je meer dan genoeg kracht heb om TS met wat addons goed te kunnen draaien, echter blijft het advies om de software die ik net benoemd heb er vanaf te halen. Uiteraard ligt de keus bij jezelf.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy