Jump to content
Breng je stem uit op jouw favoriete screenshot! I Cast your vote for your favourite screenshot! ×

MSTS / Openrails


GertMeering

Recommended Posts

Hoi hoi , 

 

Moet ik MSTS hebben om Openrails te spelen ?

Want ik kan nergens aan MSTS meer komen dacht ik.

 

Ik heb namelijk een route gekregen maar ik weet bij pino niet meer hoe dat werkt en hoe ik hem aan de praat krijg met de gedownloade Openrails.

Hulp ?

Link to comment
Share on other sites

3 minuten geleden, marctsm zei:

zie eens op marktplaats !, even gekeken en er zijn nog diverse aanbieders die microsoft train simulator nog verkopen, je moet er dan wel zeker van zijn dat de 2cd's nog in orde zijn.

Ja dat is altijd de vraag hè ... ik ga eens proberen wat Elias zei , ik ga me niet echt bezig houden met Openrails maar wel met die enne route.Die heb ik nodig voor TS.

 

Bedankt voor de reacties.

Link to comment
Share on other sites

35 minuten geleden, rcdevisser zei:

Vergeet niet om die emulator ook te installeren als jouw PC op WIn 10 draait. Anders doet MSTS het als nog niet

Ik heb gedaan wat Elias vertelde en het werkt idd .. moest nog wel even de Path instellen waar Openrails geïnstalleerd stond.

Nu heb ik soms wel spoor en vaak ook niet op de baan .. kan ik hier wat aan doen om gehele baan te voorzien van het spoor ?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb verder nauwelijks ervaring met OpenRails. Wat ik wel weet is dat je in ieder geval ook MSTS volledig geïnstalleerd moet hebben (destijds) dus die 6 standaard route die meekomen.  Het kan zijn dat je misschien extra sporen moet installeren, maar dat hangt van de route af.  Er waren voor MSTS ook wat tools zoals RouteRiter dat was de voorloper van TS_Tools maar dan voor MSTS. Je moet even zoeken naar RouteRiter alleen ik kan je alleen niet garanderen of het ook met OpenRails werkt. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

@rcdevisser, MSTS is geen harde vereiste meer, zie het topic dat Elias gedeeld heeft (dankje voor het delen trouwens, hoef ik geen zelfpromotie te doen @Elias). Met de handleiding die daar staat installeer je een alternatieve basismap, waarmee je na aanvulling met Xtracks en Newroads een volledig werkende OpenRails contentmap hebt zonder MSTS in je bezit te hoeven hebben.

 

Wel is het zo dat oudere MSTS routes die gebruik maken van een installme.bat die bestanden uit de 6 MSTS standaardroutes kopieert daarmee niet volledig gemaakt kunnen worden.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy