Jump to content
Breng je stem uit op jouw favoriete screenshot! I Cast your vote for your favourite screenshot! ×

NMBS L13, L15, L25, L27 ; Eerste fase: Lier - Kontich-Lint - Duffel


HU88ICANE

Recommended Posts

7 uren geleden, Slaper2009 zei:

Zeer mooi, hopelijk kan ik hem ook spelen.

Ik hoop het ook alleszins! Maar er is nog een heel pak werk te gaan hoor...

mss wel een goede kans ook om een “status update” te doen vermits het ongeveer een maand geleden begonnen is en aan gewerkt is praktisch dagelijks...

 

Voor de eerste fase ga ik denk ik blijven bij de 3 stations aangekondigd, dus Lier, Kontich en Duffel, het afgewerkte gedeelte van de route begint aan de seinen voor de Zenne bruggen van Duffel achter st Katelijne Waver tot net achter de brug voor het station van Hove... Bij Lier begint het Oostelijk in de bocht uit Herentals/Mol en eindigt het afgewerkte scenery op Lijn 15 tot het 80 zone aankondigingsbord. Het spoor zelf ligt wel al tot net voor Antwerpen Berchem inclusief de 15/27 wisselaar naast de luchthaven van Deurne voor alle lijnen voor mss een toekomstige fase.

 

Het goede nieuws is dat het technisch gedeelte van de route voor deze fase voor 90% is afgerond, de trein rijdt vlot, de verkantingen liggen netjes en alle seinen, snelheden en de meeste borden staan waar ze moeten.

Ik moet nog enkele sein afstand borden plaatsen hier en daar en dan is dat hoofdstuk klaar...

Er moet ook nog eens een ETCS L1 test gedaan worden in de K-trains en ChrisTrains traxx enz.

Het gehele traject gaat MEMOR, Coha TBL1+ voor het mysterieuze addon en ETCS L1 hebben. 

 

Het grote werk momenteel is al de bovenleiding leggen aan de hand van het echte voorbeeld! Iets waar ik veel aandacht aan ga besteden sinds dit een cabview route is... 

Dan zal het terrein aangepast worden rond het spoor en kan er begonnen worden met het invullen van scenery, de enkele gebouwen en bomen die je momenteel zag in foto’s waren experimenten meestal dus die gaan nog veranderen... het gehele gedeelte rond Kontich is nog steeds een initieel experiment van vorige zomer en het terrein is daar nog fout ook... 

 

Op dit ogenblik staat al de bovenleiding van lijn 25 er maar ik moet nog enkele aanspannings punten doen hier en daar,  lijn 27 is voor 50% gelegd. De meeste stukken zijn compleet handmatig gemaakt sinds de twee lijnen zo kort op elkaar staan en een tool niet werkt omdat de portalen dan te ver in de andere lijn komen...Ik heb genoeg informatie om de bovenleiding min of meer accuraat met het echte voorbeeld te leggen... 

Het is een monniken werk maar wel de moeite om te doen vind ik!

 

De bovenleiding van lijn 13 ligt tot net voor het station van Lier, eens lijn 27 gedaan is ga ik het station van Lier onder handen nemen.

 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Ook nog een prototype van de zelf ophangende bvl vandaag...

 

Beetje een geknutsel tussen de MO en Sjef's onderdelen en wat schaal aanpassingen met die dwars balken die eigenlijk dezelfde masten zijn maar dan tot 30% verkleind.

 

Deze consoles zijn zelf scharnierend dus ik heb ze individueel zowat YOLO gedraaid en dan verbindingen gemaakt met de respectievelijke aanspannings punten en de lijn, wss gaan we daar niks van merken als we hier aan 160 km/u voorbij vliegen maar op zich best wel interessant moest je er ooit is naar kijken.

proto ophang.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dit is ook mss nog interessant, voor de brug van Kontich om de verlaging van de bvl te simuleren heb ik extra isolatoren op verschillende plaatsen gezet om zo de hulplijn zogezegd naar beneden te krijgen en dan zo onder de brug te trekken.

brug.png

  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Even een break genomen van de bovenleidingen en wat anders gedaan... 

Dit is weer een experiment met dat Vulcan Productions gras paket en de algemene performance ervan, sinds het plan is van veel rond het spoor te zetten... Ik zag ergens een tip dat als je dat soort van gras zet, je het moet copy pasten en dan de originele verwijderen en dan heb je geen laad problemen meer, en dat blijkt te werken, je krijgt allezins geen abnormale haperingen van het inladen, en hier ligt een enorm stuk gras.

 

Ook is de flyover van lijn 15/27 een prototype dat ondertussen al wat veranderd is... Ik ga zoveel mogelijk werken met het echt terrein en dan de imperfecties daarvan camoufleren met gras en groen in het algemeen zolang de performance dat toelaat...

 

Ik dacht ook eerst dat het stuk achter die flyover niet echt van belang was maar natuurlijk is dat de effectieve lijn 27A die ook nog naar Antwerpen Berchem draait vooraleer deze naar de Noorderdokken gaat.

 

De eerste versie van die flyover was meer kosmetisch want er paste eigenlijk geen trein onder! Maar ondertussen is dat wel al opgelost...

Het is ook nog tamelijk ruw en er steekt soms nog wel wat spoor uit hier en daar dat moet aangepast worden en die is natuurlijk nog veel te proper! 

 

En dan heb ik per ongeluk ook het spoor maar doorgetrokken tot net voor Antwerpen centraal...

Eigenlijk als een excuus om al die hoogte verschillen van Antwerpen Berchem te leggen en daar mee te experimenteren ooit want hoe de perrons daar gaan werken gaat nog interessant worden voor de toekomst...

gras.png

flyover.png

plannetje.png

berchem.png

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Zojuist, GertMeering zei:

Ziet er netjes uit toch ! ?

Ja werkt uitstekend! Ook je seinen truk werkt perfect met ETCS!? Er is geen pause tussen de twee links van de seinen dus die blijft rustig op 80 staan richting Lier en 120 richting Antwaaaaarpen!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 minuten geleden, Sjef61 zei:

Ook getest door achter een AI trein stel te rijden?

 

testen blok beveiliging dus

Een degelijke AI test komt later wel eens dat stuk compleet beveiligd is, maar ik vermoed wel dat dat gaat werken sinds het sein de snelheid limiteerd tot 80 en ook die ETCS dat op tijd oppikt, Het is ook maar een heel klein stuk hoor, 1 km of zo dat al voor een 80 km/u spoor ligt dus vermoedelijk gaat het niet veel uitmaken moest de AI er aan 120 nog doorgaan voor 5 seconden, maar voor de speler in een geavanceerde add-on is het wel van belang natuurlijk!

 

Waar ik bang voor was is dat je toch nog een heel klein stuk een 120 limiet krijgt op je display waar de seinen die in de grond steken hun links eindigen net voor de echte seinen, maar die staan ook op 80 in die richting nu en dat loopt dus gewoon door.

 

 

Deze link brengt je meteen op de minuut mark waar dit zich situeert... (ook wel interessant interview op de radio ?

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ja ik begrijp wat je wilt zeggen, maar daar staat gelukkig toch nog een sein die de wissels beheerd dus die gaat dat ook opvangen denk ik, tenzij je echt op minder dan 800m achter die AI zit dan, en dat zal al geblokkeerd zijn op een vorige blok niet? ? 

 

Wat ik ook nog is moet nakijken is het gedrag van die seinen wanneer je op de wissels moet en dan hoe de 40 restricties worden doorgegeven...

Edited by HU88ICANE
Link to comment
Share on other sites

Dan zul je Infrabel moeten bellen, niet de NMBS... ?

 

Maar dit is een bekend euvel in TS, zoals al gezegd zou ik echt de laagste snelheid beide kanten ophouden en een extra snelheidsbord zetten. Met een extra sein kan je de boel aardig in de war schoppen, ook kans dat je remwegen dan niet meer haalbaar zijn met zware treinen, ik zou dat echt niet doen.

 

Edit: En als je het sein niet ziet, en het zou om wat voor reden dan ook op rood staan in een scenario, is het meteen game over..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden, KerAp zei:

Waarvoor is dat dummy sein eigenlijk nodig? Is het niet mogelijk gewoon 1 werkend, zichtbaar sein boven de grond te hebben?

Wel ik probeer het sein en spoor beeld tamelijk accuraat met de werkelijkheid te zetten en die seinen staan daar in het echt dus niet...

De enige reden was om zo een snelheidlimiet af te dwingen, anders kan je dat helemaal niet in TS...

 

Wat ik wss ga doen is de snelheid op 80 zetten aan beide kanten op beide trajecten, we spreken uiteindelijk maar iets minder dan een 1 km...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy