Ontwikkelingsupdate 8 oktober 2020 van het Microsoft Team
Voor de volledige update, ga naar: https://www.flightsimulator.com/october-8th-2020-development-update/
Vertaalde Post vanuit het engels:
QuotePARTNERSHIP SERIES UPDATE – INTRODUCING AEROSOFT
PATCH OPMERKING HOOGTEPUNTEN
De patch komt op 13 oktober uit. Hier is een kort overzicht van wat er gaat komen. Volledige patchnotities worden gepost zodra de patch live is.
- Bugfixes (VFR-kaart, zwart scherm Avionics, enz.)
- Updates van navigatiegegevens
- UI-updates
- Aerodynamica-updates
- Activiteit updates
- Marketplace-updates
- Wereldupdates
DEVELOPMENT ROADMAP
SDK-UPDATE
Het SDK-team blijft veel gebieden van de SDK verbeteren op basis van input van de ontwikkelaars-gemeenschap. Recent werk was gericht op:
DevMode-voortgang:
- Projecteditor:
- We werken aan de projecteditor om het exporteren van pakketten voor community- en marktplaatsdoelen te vergemakkelijken. Er wordt ook een pakketvalidatieproces toegevoegd aan dit nieuwe publicatieproces, met gebruikersgerichte foutfeedback.
- Naast verbeteringen in de projecteditor, werken we ook aan het consolevenster om de ergonomie te verbeteren en functies toe te voegen die moeten helpen om beter te begrijpen wat er in de simulatie gebeurt.
- Vliegtuigredacteur:
- De tool wordt voortdurend verbeterd dankzij feedback van de gemeenschap en bugrapporten, waarmee systematisch rekening wordt gehouden en meestal meteen wordt aangepakt.
- Scenery-editor:
- Algemene stabiliteitsverbeteringen.
- Nodaal visueel systeem:
- We blijven vooruitgang boeken met het nieuwe nodale visuele effectensysteem, dat binnenkort klaar moet zijn voor productie.
Webassemblage:
- We blijven werken aan het verbeteren van foutopsporingsinformatie en iteratietijden.
- We breiden de compatibiliteitslaag van GDI + verder uit
We zijn de externe FsPackageTool aan het repareren voor gebruikers van de Steam-versie van het spel.
- We hebben een deel van de documentatie bijgewerkt en gerepareerd.
- We hebben het AirportVehicleSample bijgewerkt.
UPDATE VAN DE DERDE PARTIJ
Ons Marketplace Partner-programma heeft al meer dan 1000 aanvragen gezien en meer dan 200 hiervan zijn bekende betaalbedrijven. Meer dan 50 partners zijn al goedgekeurd en hebben inhoud vrijgegeven of staan op het punt inhoud op de markt te brengen! Met meer dan drie dozijn luchthavens en vliegtuigen gepubliceerd in de eerste 6 weken sinds de release van Microsoft Flight Simulator, blijven de kwaliteit van de creaties en het ongelooflijke enthousiasme van de makersgemeenschap al onze verwachtingen overtreffen. Er zijn al tientallen nieuwe vliegtuigen aangekondigd en bijna 100 luchthavens bevinden zich in verschillende productiefasen en we kunnen wachten om ze binnenkort allemaal in de simulatie uit te proberen!
Development October 8th, 2020 from the Microsoft team
For the complete update, check out: https://www.flightsimulator.com/october-8th-2020-development-update/
Original Post:
QuotePARTNERSHIP SERIES UPDATE – INTRODUCING AEROSOFT
PATCH NOTE HIGHLIGHTS
The Patch is set to release October 13th. Here is a brief overview of what’s coming. Full patch notes will be posted once the patch is live.
- Bug fixes (VFR Map, Avionics black screen, etc.)
- Navigation data updates
- UI updates
- Aerodynamics updates
- Activity updates
- Marketplace updates
- World updates
DEVELOPMENT ROADMAP
SDK UPDATE
The SDK team continues to improve many areas of the SDK based on input from the developer community. Recent work focused on:
DevMode Progress:
- Project Editor:
- We are working on the Project Editor to facilitate Package exporting for community and marketplace targets. A package validation process is also being added to this new publish process, with user-facing error feedback.
- Besides improvements on the Project Editor, we are also working on the Console window to improve its ergonomics and add features which should help better understand what is going on in the sim.
- Aircraft Editor:
- The tool keeps on being improved thanks to community feedbacks and bug report, which are systematically taken into account and most of the time addressed straight away.
- Scenery Editor:
- General stability improvements.
- Nodal Visual System:
- We keep making progress on the new nodal visual effects system, which should be ready for production soon.
WebAssembly:
- We continue to work on improving debugging information and iteration times.
- We are further extending the GDI+ compatibility layer
We are fixing the external FsPackageTool for users of the Steam version of the game.
- We updated and fixed part of the documentation.
- We updated the AirportVehicleSample.
3RD PARTY UPDATE
Our Marketplace Partner Program has seen over 1000 applications already and well over 200 of these are known pay-ware companies. Over 50 partners have already been approved and have either released content or are about to release content to the marketplace! With over three dozen airports and aircraft published in the first 6 weeks since the release of Microsoft Flight Simulator, the quality of the creations and the incredible enthusiasm of the creator community continue to exceed all our expectations. Dozens of new aircraft have been announced already and nearly 100 airports are in various stages of production and we can wait to try them all out in the sim soon!
Sources:
https://www.flightsimulator.com/october-8th-2020-development-update/
https://www.youtube.com/channel/UCqONzeACDBaF6FfKjh7ndAQ