Jump to content

Forums

  1. SimTogether.com

    1. Announcements & News

      In this category all announcement by SimTogether will be published. 

      123
      topics
      473
      posts
    2. Tea house

      For all topics not related to simulation

      72
      topics
      548
      posts
  2. Train Simulator Classic

    1. 246
      topics
      641
      posts
    2. Support

      Run into an issue and need help from the SimTogether Community? Please feel free to write in English. 

      1.6k
      topics
      12.7k
      posts
    3. 244
      topics
      6.3k
      posts
  3. Other Simulators

    1. 11
      topics
      43
      posts
    2. 11
      topics
      30
      posts
    3. 26
      topics
      67
      posts
    4. 23
      topics
      36
      posts
    5. 7
      topics
      48
      posts
    6. 26
      topics
      167
      posts
  • Recent posts

    • Yes, I understand you, but in the game and not the BPE2 testing there is only the sound but without the mesh, so I am doing something wrong, the rest that the user told me is perfect.
    • The igs in the sound BP is only visable in the TSC edit mode. It is a placing tool but not the visable real object. if you use a real object with sound, the sound  BP is than a child object of that real object.     see also the 3 steps from Dwarsligger https://simtogether.com/forums/topic/2786-create-ambient-sounds/page/2/ Starting with; “ If you enter geometry there, it will only appear in the editor. That is for sounds without visible geometry.   Have you actually studied my files?   READ CLOSELY. WATCH THE RED ARROWS AND CIRCLES. PAY ATTENTION “
    • I understand that you should rest and regain your strength for tomorrow. I am in favor of having an explanatory video.
    • XML calls IGS and another XML. That other XML calls the audio. Audio is last in the chain and NOT first. Please read.   Carefully examine my files. I can't explain anymore right now. I've been awake for 2 days. I'm going down. Good evening and bye. Maybe I'll show it on video tomorrow.
    • I understand you, I think you mean to edit the xml file in the new location, right?
    • Dat turqoise overtrekken wat ik gedaan heb? Photoshop: path maken met de Pen Tool, control + klik, rechtermuisknop -> Stroke Path. Dikte lijn is afhankelijk van brush size.   Uitleg Pen Tool   Geef mij de texture anders maar, dan maak ik wel ff snel de normal map om je op weg te helpen.     Ook hier: Pen Tool     Geloof me, je spul gaat hier zo veel beter van worden. Ik gebruik het ook niet overal op, maar bij materieel en grote objecten is het veel mooier.
    • @Dwarsligger ik zal deze keer dat eens proberen. maar zou je mij eens kunnen vertellen hoe je die lijnen heb gezet op het voorste gedeelte.. ik krijg dat niet voor elkaarzo netjes. voor de rest van de wagon is het geen probleem want die lijnen zijn een los gedeelte op de .PSD en dus makkelijk iets mee te doen.     als ik dit met de muis probeer dan word dat dus echt k@#@te   edit:   in photoshop gevuld en kaal geplukt. die middelste kan ik nog door trekken eventueel..       nog zo'n probleem.. die gekartelde lijntjes..
    • En nou moet je eens proberen die zwarte strepen een normal map te geven. Dat geeft in combinatie met je nieuwe shader een nóg realistischer effect. Ik verwijs naar deze post van mij een hele tijd terug in dit topic:   Als je die techniek op deze tram toepast en kan je deze turqoise lijnen een nep-3d geven. Rondom deze lijnen zal je afhankelijk van de stand van de zon dan een beetje schaduw of lichtval zien.     En dat is allemaal te doen door slechts een extra texture te maken voor elke texture de de bak gebruikt en een nieuwe shader te gebruiken. Je pakt gewoon de bestaande textures, en je tekent op een nieuwe laag witte strepen over deze lijnen. Dan geef je het geheel een zwarte achtergrond. Je hebt nu een zwarte texture met witte strepen op de plek van deze lijnen. Die exporteer je als normal map naar een .dds bestand waarvan de bestandsnaam eindigt op_nm, je zet hem in Blender in het juiste texture slot en je stapt over op de shader TrainBumpSpecEnvMask.fx en dat was het alweer.   Effect is als volgt:     Ik zou het toch eens proberen als ik jou was...
    • Yes, I understand you, but in the game and not the BPE2 testing there is only the sound but without the mesh, so I am doing something wrong, the rest that the user told me is perfect.
    • The igs in the sound BP is only visable in the TSC edit mode. It is a placing tool but not the visable real object. if you use a real object with sound, the sound  BP is than a child object of that real object.     see also the 3 steps from Dwarsligger https://simtogether.com/forums/topic/2786-create-ambient-sounds/page/2/ Starting with; “ If you enter geometry there, it will only appear in the editor. That is for sounds without visible geometry.   Have you actually studied my files?   READ CLOSELY. WATCH THE RED ARROWS AND CIRCLES. PAY ATTENTION “
    • I understand that you should rest and regain your strength for tomorrow. I am in favor of having an explanatory video.
    • XML calls IGS and another XML. That other XML calls the audio. Audio is last in the chain and NOT first. Please read.   Carefully examine my files. I can't explain anymore right now. I've been awake for 2 days. I'm going down. Good evening and bye. Maybe I'll show it on video tomorrow.
    • I understand you, I think you mean to edit the xml file in the new location, right?
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy