Jump to content

About This Club

The club run by Chris, of ChrisTrains. This is where project updates and news will be posted.
  1. What's new in this club
  2. v5.84 nu te vinden op mijn site met een belangrijk fix voor de CTA scripts (die per ongeluk nog steeds in debug mode waren).
  3. Facebook post van ChrisTrains Het is een tijdje stil geweest, maar ik ben druk bezig geweest met het werken aan de volgende midlife-update. Dit keer is het de DD-AR/DDZ. Nieuwe draaistellen, nieuwe stroomafnemers, nieuwe cabineconsole, correcte belettering op het bestemmingsbord, updates van de scripts, nieuwe ATB, bugfixes, hoofdbestemmingslijst. Als het klaar is, wordt het een grote It's been quiet for a while but I've been busy starting work on the next mid-life update. This time it's the DD-AR / DDZ. New bogies, new pantographs, new cab console, correct signboard lettering, updates to the scripts, new ATB, bug fixes, master destination list. It's going to be a big one when it's finished See less
  4. ....... en v5.82 nu te vinden met een bugfix voor de CTAs waardoor perron 10a en 10b niet te zien waren. En ook 6 nieuwe perron types - O,O2,P,P2,Q en Q2. Ik zal voor de volgende twee weken weg zijn op een zakenreis dus het zal nu een beetje stil zijn van mij
  5. v5.81 scenery nu op de website met in deze release een nieuw perron overkapping (NS Station Canopy Type B) gebaseerd op de overkapping van Krammendijk Centraal. MAAR ook programmeerbaar CTAs ! De CTA's hebben ook hun eigen handleiding pagina (https://www.christrains.com/nl/manual_cta.html). Met veel dank aan communityleden MarkA (voor hulp bij het coderen), DutchDriver, TjoeTjoe en mijn bètatesters voor het gereed maken van de CTA's voor iedereen.
  6. Nice, komen (of zijn er al) ook nog losse NS incheck paaltjes bij?
  7. v5.75 is nu beschikbaar met enkele nieuwe OV-poorten. Ik weet dat Frison deze al eerder heeft gemaakt, maar ik wilde wat wijzigingen aanbrengen en een aantal verschillende versies toevoegen, dus heb ik mijn eigen versies gebouwd. Je kunt er uiteraard voor kiezen om welke je maar wilt te gebruiken.
  8. Versie 5.74 nu te vinden met o.a. wat nieuwe 'humans' (politie agent en brandweerman), drie nieuwe reclame banken voor stations, een loft muur voor Bad Bentheim, en alle perron nummers zijn nu lichtgevend in het nacht. Ik heb ook het voorvoegsel van alle scenery objects gewijzigd van [CT] in CT. Makkelijker voor routebouwers om te vinden met de 'c' toets in de editor.
  9. v5.7 nu verkrijgbaar. In deze update worden alle scenery objectnamen (behalve de NS-perrons) nu voorafgegaan door [CT]. Ook zijn er nieuw 'misc' objecten en lofts voor [CT] NL Concrete Pads. De lofts zijn in 5m, 10m en 15m breedte te vinden. En de objects zijn als 15x15m, 30x30m en 45x45m te vinden. Er zijn negen varianten van elke loft en object type. Zij hebben allemaal 'dikte' dus kan ook voor (bijv.) tunnelplafonds en -vloeren worden gebruikt.
  10. v5.6 van de scenery pakket is nu op mijn website te vinden. Dit is een grote versiewijziging van het scenery pakket omdat ik elk van de 380 verschillende perron lofts heb herbouwd. Dit lost een al lang bestaand probleem op met de eindkappen waar ze rare schaduwen op hadden en de textuur scheef was. Deze update vereenvoudigt ook enorm het aantal endcaps. Bijna elk perron gebruikte dezelfde endcap, maar met unieke namen en unieke geometrie en texture. Nu verwijzen ze allemaal naar hetzelfde, enkele endcap-bestand voor elke breedte van het perron, waardoor het geometriegeheugengebruik in het spel met ongeveer 20% wordt verminderd voor de perrons. (ik heb dus ongv. 360 encaps verwijderd). Het bracht ook alle bronbestanden up-to-date met de nieuwste tools, dus het maken van wijzigingen en toevoegingen vanaf dit punt zal veel eenvoudiger zijn. Ten slotte heb ik de normal (bump) texture van alle perrons verwijderd, omdat het gewoon spelbronnen verspilde en het uiterlijk van de perrons echt niet veranderde. Ik heb geprobeerd ervoor te zorgen dat er geen problemen zullen zijn met bestaande routes bij het installeren van deze update, maar als je een routebouwer bent, is het de moeite waard om deze test te doen: (1) kopieer de bestaande perrons naar een backup (2) installeer de nieuwe versie van het pakket (3) gebruik TSTools om ervoor te zorgen dat er geen ontbrekende CT perron-objecten zijn Ik heb zoveel mogelijk van uw routes gereden om te proberen geen duidelijke problemen te veroorzaken en tot nu toe heb ik niets kapot gezien.
  11. v5.5 nu online met een verbetering van de '2L' perron lampen (betere verlichting), en een hoop nieuwe buffers / stootblokken. ('fixstop', 'fixstop ok' en 'old' versies).
  12. v5.4 nu beschikbaar met een nieuwe animated was straat object. (CT NS WasStraat in commercialbuildings)
  13. V5.35 nu gereed met nieuwe K perrons. (Voor Schiphol)
  14. Ja - dus nu te koop ? https://www.christrains.com/nl/ts_product_ICNG.html
  15. En hij is inmiddels verkrijgbaar. Bij gebrek aan de HSL-route (ga ik binnenkort downloaden, payware bij elkaar sprokkelen) heb ik even in Duitsland op 1,5 kV en 25 kV gereden (?). Echt een fascinerend en gedetailleerd product vol met leuke snufjes en dingetjes! ? Dat er maar leuke scenario's en repaints mogen komen! (Tip: HSL-lijn en een overbrenging met de NS1700 met RailAdventure Repaint met de ICNG tussen een paar goederen wagons.
  16. Jippie, het moment waar we allemaal met spanning op hebben gewacht. Nog steeds rijdt de echte trein niet in commerciële dienst, maar wij kunnen er alvast van genieten over een aantal dagen.
  17. En zo begint het aftellen... https://www.christrains.com/nl/ts_product_ICNG.html
  18. https://www.christrains.com/helpdesk/knowledgebase.php?article=52
  19. wanneer is het beschikbaar voor aankoop Het is april 2022 WACHT APRIL FOOLS MISSCHIEN IS HET NIET GUNNA BE CUZ HAAR APRIL FOOLS
  20. Je snapt dat, dat ook best wel wat tijd kost en niet zomaar gedaan is. Daar zit ook wel weer 5 tot 15 uur werk in. En we kunnen niet in Chris zijn agenda kijken of hij daar tijd voor heeft.
  21. misschien dat het mogelijk is om dit alsnog te doen met eigen reskins? dan kan het op z'n minst per scenario verschillend gemaakt worden, een pride-skin klinkt sowiezo als een goed idee voor een ICNG retexture ?
  22. Omdat de verlichting een combinatie van textures en lichten is, is dat niet makkelijk om te doen. Maar je zal wel in de passagiers uitzicht drie van de vier vershillende "zones" zien - "relax", "ontmoet", en "werk"
  23. Ik weet niet of het mogelijk, en of je nog features aan kan brengen. Maar ik heb begrepen dat de verlichting in het passagiersgedeelte in het echt aanpasbaar is. Is het een idee om in het spel een paar kleurschema's in te kunnen stellen? Bijvoorbeeld oranje in alle rijtuigen (leuk voor koningsdag) Of roze / paars oor Amsterdam Pride Zomaar wat wilde ideeën. ? Ik weet ook niet of je technisch ook kleuren omschakelbaar kan maken.
  24. nice !!!! nou ik ben heel erg benieuwd naar de ICNG en misschien vinden we de nieuwe ETCS systeem in de traxx en bedankt voor u uit leg !!! en nogmaals de ICNG zit er super goed chris !!!
  25. Misschien wel maar het hangt af van de ETCS systeem as geheel, want wat je in de ICNG zal vinden is totaal nieuw code ?
  26.  

Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy