Jump to content
×
×
  • Create New...

MarkA

Community Booster
  • Content Count

    89
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

MarkA last won the day on December 10 2019

MarkA had the most liked content!

Community Reputation

53 Excellent

7 Followers

About MarkA

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Alhoewel WOP inderdaad vermeld staat in de handleiding is deze niet nodig om sporen te kunnen zien, ik gebruik van WOP namelijk alleen de ballast lofts. Je moet hem daarom wel installeren om niet op bepaalde punten het midden van de aarde te kunnen zien. Puur voor het spoor zou de combinatie van ChrisTrains + COHA V1.2 voldoende moeten zijn. @bram_0597 Ben je wel in het bezit van het EU Loco & Assetpack? Deze wordt namelijk gebruikt als template/ondergrond van de route. Zonder deze zul je simpelweg geen spoor zien ook al heb je de vereiste sporenpakketen geïnstallee
  2. Kom je toevallig uit België? Met een gewoon Nederlands rekeningnummer werkte dit voor mij namelijk nooit (stand medio 2020, met zowel Rabo als ABN Amro) omdat Nederlandse kaarten technisch nogal afwijken van wat in de rest van de wereld gebruikelijk is. Dan zou je een creditcard erbij moeten nemen alleen maar daarvoor, daar zit (in Nederland) een aardige bureaucratie achter zoals een inkomenscheck en jaarlijke kosten alleen voor het in bezit hebben ervan. Ik snap je punt, maar als je het beperkt gebruikt maakt het voor Google onder de streep weinig uit. Zolang je onder de 2
  3. Er is hier niet al te lang geleden een mogelijke workaround gepost hiervoor: https://dutchsims.nl/viewtopic.php?p=622#p622 Ik heb het wel zelf niet getest omdat ik fictief bouw en dus geen noodzaak heb aan Google Overlay Edit: Als ik die uitleg zo even snel doorlees is een redelijke kennis in de omgang met Windows wel vereist om er uit te kunnen komen
  4. Interessante ontwikkeling, in de meegeleverde Quick Drive's voor Deltaland zit namelijk al een 'voorbereiding' op AI-verkeer in. Alleen heb ik geen pakketje met pre-loads voorzien van de routeID gemaakt of meegeleverd (wel extern beschikbaar via hier, deze werken dan ook prima als AI verkeer), maar in principe zou het na installatie van dit pakket dus meteen met AI kunnen werken. Ik ga het zodra het beschikbaar is eens goed bekijken in ieder geval
  5. ^ Die is het inderdaad, staat overigens in tekst ook op de benodigdhedenpagina (Terrain Floot repaint pack v1.0): Alleen gaat het linkjes naar een compleet andere download Op de site van de auteur klopt het qua linkjes gelukkig allemaal wel https://zwnl.jimdofree.com/ts2020/zwnl/assets/
  6. Je hebt de trap zo te zien wel, gezien het dezelfde is je aan de linkerzijde ziet op je screenshot. Wat je eens kunt proberen is bij de grafische instellingen de slider van Scenery Density helemaal naar rechts te zetten.
  7. MarkA

    Route

    Die controle zit inderdaad in het pakket om te voorkomen dat iemand een repaintpakket kan installeren zonder hetgeen waarop de repaints gebaseerd zijn geïnstalleerd te hebben. Dat heeft immers geen zin omdat de repaints niet zoals bedoeld werken zonder het orignele pakket van RWAustria. Dit volg ik dus helemaal niet eerlijk gezegd. Hoe kan kwint zoals eerder gesteld een melding krijgen vanuit het installatiebestand als het downloaden zelf niet gelukt is via zijn browser Vandaar dus het verzoek aan @Kwintom even te beschrijven: - Hoe is het uiteinde
  8. MarkA

    Route

    Het is @Kwintdus gelukt de wegenrepaints zelf vanaf https://dutchdriver.nl/ te downloaden begrijp ik ? Zo nee dan wil ik dat als mede auteur van het wegenpakket graag weten incl. wat relevante informatie zoalswelke virusscanner & Browsers er gebruikt zijn zodat er met DutchDriver gekeken kan worden waarom de de downloads voor sommige gebruikers mogelijk niet werken.
  9. @gohst21 Let wel op dat enige vorm van ondersteuning van mij uit op de scenario's vervalt zodra je zelf dingen gaat aanpassen via TS Tools of locoswap. Dit om de simpele rede dat iedere locomotief, rijtuig, goederenwagon of treinstel in TS iets andere rijeigenschappen heeft, dit kan zeker bij een compliceerder scenario zoals de door jouw getoonde 1.23 op zo'n manier de rijtijden beïnvloeden dat het scenario niet meer werkt zoals bedoeld of zelfs in zijn geheel niet uit te rijden is. Mocht je nog een kleine collectie hebben en om deze rede veel scenario's niet compleet hebben k
  10. Uiteraard, maar vind het zelf wel prettig realistisch te zijn over wat Tobias kan verwachten Met een dunne laptop als zijn Asus is het gewoon onmogelijk het volledige TDP van zowel de processor als videokaart over een langere tijd te kunnen afvoeren zonder een hoop lawaai van de koeling. Er waren voor hetzelfde bedrag als de adviesprijs van die Asus ook genoeg andere laptop te koopt met vergelijkbare specs die wel de koeling beter op orde hadden, alleen dan wel wat dikker en zwaarder. Maar daar hij heeft nu niks meer aan natuurlijk.
  11. Een dunne niet-gaming laptop is in de praktijk eigenlijk ook helemaal niet geschikt dit soort toepassingen. De koeling van dit soort laptops is vaak niet berekend op een continue hoge belasting van processor en/of videokaart, maar hooguit een korte piekbelasting of langdurige een lagere belasting. Er is een rede dat de gaming laptops vaak een stuk dikker zijn, en dat is omdat de koeling daarvan een stuk zwaarder is uitgevoerd waardoor een langdurig hoge belasting beter mogelijk. Je kunt nog wel iets aanmodderen met wat lapmiddelen als laptopkoelers of spelen
  12. MarkA

    TS-Tools versus RW-Tools

    Heb daar eigenlijk geen probleem mee gehad, pikt er Lofts hier prima uit Het zou kunnen dat deze functionaliteit kapot is gegaan met een meer recente versie van TS-Tools. Ik draai niet de nieuwste versie omdat de opgegeven release notes tussen V1.028 en de nieuwere versie voor mij niet relevant zijn Dat ik die Lofts mis is natuurlijk een false-positive omdat die dingen in een .AP bestand zitten welke RW en TS-Tools niet kunnen lezen, maar daar gaat het hier niet om.
  13. MarkA

    TS-Tools versus RW-Tools

    TS Tools is simpelweg de opvolger van RW Tools. Als nieuwe gebruiker kun je beter kiezen voor TS Tools dus. TS Tools zou ik persoonlijk niet in het Nederlands adviseren tenzij je echt geen woord Engels kan. De NL vertaling is namelijk niet volledig waardoor je effectief een soort half NL/ Half ENG programma hebt.
  14. V3.0 was simpelweg de meeste recente versie op het moment dat deze route is uitgebracht, een nieuwere versie is altijd prima Het meeste aannemelijke is denk ik dat je de seinen weliswaar hebt maar ergens nog andere aan het spoor gelinkte objecten mist (zoals maar niet beperkt tot: De Hectometerpaaltjes van COHA of de ChrisTrains ETCS bakens). Doordat je deze mist zal TS deze onterecht als onbekend sein zien, waarvan het daadwerkelijke seinsysteem erg in de war kan raken. Het beste kun je denk ik even de seinen ophieuwen installeren, en vervolgens alle benodig
  15. Ik ben niet bekend met het seinenpakket dat jij gebruikt, maar met het COHA lichtseinenpakket is dat volledig incorrect. De 'eind pijlen' (vanaf nu noem ik ze doellinks, zo refereert COHA er zelf ook naar) kunnen prima wat verder van de wisselstraat geplaatst worden zonder problemen. Ook de plaatsing van de seinen voor de tegenrichting heeft er in principe geen invloed op, in sommige 'real-based' zul je hier als bouwer zelfs niet onderuit komen doordat er bijv. de ene richting op wel seinen halverwege de wisselstraat staan en de andere richting niet. Wat inderdaad wél van belang is

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy