Uitgave update 13 oktober 2020 en ontwikkelingsupdate 15 oktober 2020 van het Microsoft Team
Voor de volledige update, ga naar: https://www.flightsimulator.com/release-notes-1-9-5-0-is-now-available/ en https://www.flightsimulator.com/october-15th-2020-development-update/
Vertaalde Post vanuit het engels:
QuoteRELEASE-OPMERKINGEN 1.9.5.0, 13 oktober 2020
VLIEGTUIGEN
- De VFR-kaart mag de simulator niet langer laten crashen tijdens een vlucht
- Avionic schermen of knoppen in de cockpit mogen niet langer willekeurig worden uitgeschakeld (ghost cockpit)
- Crashes gerelateerd aan het gebruik van de Smart cam zijn verholpen
LUCHTHAVENS
- Navblue-navigatiegegevens zijn bijgewerkt
UI
- De versiegeschiedenis wordt nu correct weergegeven in de Marketplace en Content Manager
- De meerdere gelijktijdige downloads in de Content Manager kunnen beter worden afgehandeld om crashes of bevriezingen te voorkomen
- De pakketten die zijn gedownload via de Content Manager zouden nu correct moeten worden geladen zonder dat de titel opnieuw moet worden opgestart
- De luchthavenpictogrammen op de wereldkaart zijn enigszins aangepast
AERODYNAMICA
- De vlieghoogte-oscillatie van de automatische piloot is op sommige vlakken verminderd
WERKZAAMHEID
- Multiplayer is gedeactiveerd in de Japan Discovery Flight
MARKETPLACE
- Updates van kwaliteit voor de MARKETPLACE
WERELD
- De hoogte van Autogen-gebouwen is herzien
- TIN-helderheid (Sendai, Takamatsu, Tokushima, Tokyo, Utsunomiya, Yokohama)
U kunt hier feedback geven over verschillende onderwerpen - https://forums.flightsimulator.com/t/discussion-patch-1-9-5-0-update/299924
QuoteOntwikkelingsupdate 15 oktober 2020
SDK-UPDATEHet SDK-team blijft veel gebieden van de SDK verbeteren op basis van input van de ontwikkelaars-gemeenschap. Recent werk was gericht op:
- DevMode:
- Het DevMode-team werkt aan het verbeteren van de algehele stabiliteit, met speciale aandacht voor de Project Editor, de Scenery Editor en de AircraftEditor.
- We zijn de implementatie van het nieuwe 'exportvenster' van de projecteditor aan het afronden. Het achterliggende proces zal onder meer een validatie-stap bevatten. Dit zorgt ervoor dat de gemaakte pakketten geldig zijn en klaar voor latere publicatie.
- We werken ook aan een wereldwijde herziening van de console en het logboeksysteem, de ergonomie en functies ervan, vooral om de gemeenschap te helpen sneller te ontdekken wat er mis kan zijn tijdens het samenstellen van het pakket.
- Op de lange termijn werkt een toegewijd team nog steeds hard aan het aanstaande gloednieuwe op Node gebaseerde Visual Effects System.
- De feedback van de community blijft zeer nuttig bij het identificeren en verhelpen van bugs en het verbeteren van de tools.
- Webassemblage:
- De MSFS Platform Toolset-linker rapporteert nu correct fouten op het tabblad Visual Studio Output.
- We hebben de linkeroptie "Generate Debug Info" aan de MSFS Platform Toolset toegevoegd. Hiermee kunnen gebruikers alle symbolen uit de releaseversie verwijderen (waardoor ze veel kleiner zijn).
- We hebben de manier veranderd waarop symbolen worden geëxporteerd vanuit WASM-modules: alleen expliciet geëxporteerde symbolen worden nu echt geëxporteerd (waardoor de module nog kleiner wordt). Er is geen codewijziging vereist.
- Voortdurende inspanningen om foutopsporing te verbeteren en iteratietijden te verkorten.
- De WASI-laag is gerepareerd om het gebruik van opendir / readdir vanuit WASM-modules mogelijk te maken.
UPDATE VAN DE DERDE PARTIJBijna 60 partners zijn al goedgekeurd voor ons Marketplace Partnership-programma en de hoeveelheid beschikbare inhoud neemt toe! Vorige week hebben we nog eens 5 luchthavens aan de markt toegevoegd en we zijn verheugd om te zien welke vooruitgang vliegtuigontwikkelaars boeken. Enkele grote lanceringen in het verschiet! Ik kan niet wachten om de Long EZ te proberen!
Release notes 1.9.5.0 Octorber 13th and development October 15th, 2020 from the Microsoft team
For the complete update, check out: https://www.flightsimulator.com/release-notes-1-9-5-0-is-now-available/ and https://www.flightsimulator.com/october-15th-2020-development-update/
Original Post:
QuoteRELEASE NOTES 1.9.5.0, October 13th 2020
PLANES
- The VFR map should no longer crash the title during a flight
- Avionic screens or buttons in the cockpit should no longer be turned off randomly (ghost cockpit)
- Crashes related to the use of the Smart cam have been fixed
AIRPORTS
- Navblue navigation data has been updated
UI
- Version history is now properly displayed in the Marketplace and Content manager
- The multiple simultaneous downloads in the content manager are better handled to prevent crashes or freezes
- The packages downloaded through the content manager should now be correctly loaded without requiring a reboot of the title
- The airport icons in the world map have been slightly modified
AERODYNAMICS
- Auto Pilot pitch oscillation has been reduced on some planes
ACTIVITY
- Multiplayer has been deactivated in the Japan Discovery Flight
MARKETPLACE
- Quality of life updates for the marketplace
WORLD
- Autogen buildings height has been reviewed
- TIN luminance (Sendai, Takamatsu, Tokushima, Tokyo, Utsunomiya, Yokohama)
You can leave feedback on various topics here – https://forums.flightsimulator.com/t/discussion-patch-1-9-5-0-update/299924
QuoteDevelepment Update October 15th 2020
SDK UPDATE
The SDK team continues to improve many areas of the SDK based on input from the developer community. Recent work focused on:
- DevMode:
- The DevMode team is working on improving the overall stability, giving a special focus to the Project Editor, the Scenery Editor, and the AircraftEditor.
- We’re finishing the implementation of the new “Export Window” of the Project Editor. The underlying process will, among others, feature a validation step. This will ensure that packages built are valid and ready for later publication.
- We’re also working on a Global rework of the Console and logging system, its ergonomics and features, especially to help the community find out faster what could be wrong during the package build process.
- In the long-run, a dedicated team is still working hard on the forthcoming brand new Node-based Visual Effects System.
- The community’s feedback continues to be very helpful in identifying & fixing bugs and thus making the tools better.
- WebAssembly:
- The MSFS Platform Toolset linker now properly reports errors in the Visual Studio Output tab.
- We added the “Generate Debug Info” linker option to the MSFS Platform Toolset. It allows users to strip all symbols from the Release version (which makes them much smaller in size).
- We changed the way symbols are exported from WASM modules: only explicitly exported ones are now really exported (which reduces module size even further). No code change is required.
- Continuous efforts to improve debugging and reduce iteration times.
- The WASI layer has been fixed to enable the usage of opendir/readdir from within WASM modules.
3RD PARTY UPDATE
Nearly 60 partners have been approved to our Marketplace Partnership Program already and the amount of available content is accelerating! Last week we added another 5 airports to the marketplace and we are excited to see the progress aircraft developers are making. Some big launches ahead! Can’t wait to try the Long EZ!
sources:
https://www.flightsimulator.com/release-notes-1-9-5-0-is-now-available/
https://www.flightsimulator.com/october-15th-2020-development-update/