Jump to content
  • 0

overzetten


Simon Reijneker

Question

mijn vraag is of er een programma bestaat om sneller bestanden over te zetten. Ik bedoel het volgende:

ik heb een back up op een externe hare schijf van Railworks maar het overzetten duurt erg lang soms meer dan een dag.

Kan het sneller ?

Link to comment
Share on other sites

4 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Tenzij het zo lang duurt omdat er iets mis met je PC is niet echt. In ieder geval niet naar een externe schijf. Een hele dag is trouwens wel heel erg lang. Hoe groot is jouw TS installatie? Mijne is 276 GB, en bij mij duurt het een uurtje of 3. Dan kopieer ik van een Samsung NVME M.2 SSD naar een externe SATA hdd die in een USB 3.1 enclosure zit. En ik heb veeel externe schijven aan mijn PC hangen, via een USB hub; zoveel dat ik vandaag of morgen nog eens door de letters van het alfabet heen raak, dus waarschijnlijk kopieer ik niet eens op de volle 6GB/s. Kijk eens naar wat je overdrachtssnelheid is.

 

Want als jouw TS installatie geen terrabytes groot is en/of nog via USB 2 of zelfs USB 1 kopieert, gaat er iets niet helemaal lekker. Als dat wel zo is, kan je nog eens kijken of je misschien snellere harddisks danwel USB poorten kan krijgen, maar dat zal om 2 redenen waarschijnlijk niet heel veel verschil maken. Ten eerste loop je op een gegeven moment tegen de maximumsnelheid van USB aan, en bovendien wordt in dit geval de tijd die het duurt ook nog eens flink opgekrikt door het enorme aantal minibestandjes. 1 bestand van 100GB kopieert een stuk sneller dan 100 bestanden van 1 GB.

Edited by Dwarsligger
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik heb al heel wat verzameld in Railworks  en is nu ong 1-3 tB groot. ik heb een laptop en heb er een harde schijf van 2 tB inlaten zetten.

Ik besef dat het erg veel is maar vroeg me toch af hoe het evnetueel sneller kan. Meestal doe ik het in delen. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

In dat geval is het enige wat je zou kunnen doen een grotere interne SSD erin zetten, en daarnaar backuppen. Maar, ik bedenk me net.. 

 

Er is wel zoiets als een incremental backup. Dit soort backups bevatten dan alleen bestanden die gewijzigd zijn ten opzichte van je laatste full backup. Je maakt dan 1 grote backup, en daarna een soort patches, als het ware. Dit zou voor jou wellicht een uitkomst zijn. Aangezien het gros van je Assets map niet zo vaak gewijzigd zal worden, kan dat bij jou zomaar meer dan een terrabyte schelen. Aomei Backupper en MiniTool Shadow Maker hebben deze functie bijvoorbeeld. Die laatste is gratis, en die eerste is als je een beetje handig bent ook nog wel kosteloos aan te komen. Het schijnt tegenwoordig ook in windows 10 en 11 ingebouwd te zitten, maar heb geen idee hoe goed dat werkt.

 

Denk dat dat je heel veel tijd kan schelen, stom dat ik daar gisteren niet aan dacht.

 

Google ff naar "making incremental or differential backups". Succes.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy