Jump to content
Het is ChrisTrains Christmas sale. 50% korting op alles van ChrisTrains! I It’s ChrisTrains Christmas sale. 50% off everything from ChrisTrains! ×

Recommended Posts

Vooropgesteld 1: ik geniet van het rijden van alles routes en scenario's in Nederland. Vooropgesteld 2: ik ben een rijder, (nog) geen bouwer van routes en scenario's, maar wil dat heel graag gaan doen. Vooropgesteld 3: ik ben de bouwers van routes en scenario's heel dankbaar dat ik in ons mooie land prachtige routes en scenario's kan rijden. Nu mijn vraag: in Nederland zijn de (spoor)afstanden veel kleiner dan in andere (Europese) landen. Waarom zijn er geen routes (en bijbehorende scenario's) die in één stuk door van, bijvoorbeeld, Amsterdam naar Maastricht, of van Vlissingen naar Groningen lopen?  Nu moet je verschillende routes en verschillende scenario's starten wil je van noord naar zuid of van west naar oost rijden. Ter vergelijking: in Frankrijk kun je van Parijs naar de middellandse zeekust rijden, al dan niet met de TGV. Dat is een veel grotere afstand dan wij in Nederland kennen. Ergo: is er een probleem, en zoja, waar zit dat probleem, dat we ons land in verschillende kleine(re) routes (en scenario's) hebben geknipt die je stuk voor stuk moet apart moet rijden om van de ene naar de andere kant van het land te kunnen rijden? Ik weet dat in real life, de meesters elkaar aflossen op een langere route. Maar in Trainsimulator zijn er "wannabe" meesters die wel eens een complete route willen rijden.

Ik ben heel nieuwsgierig naar het antwoord, of de antwoorden, waarvoor alvast mijn dank!

Een lange route vergt meer geheugen en dat is dus een probleem. Als je in 't Hart van Ned.  een van de grotere routes, een scenario rijdt, met zeer veel AI treinen, dan loop je het risico dat je een O.O.M. krijgt. Er is wel een mogelijkheid om routes "aan elkaar te knopen" Dit doet bijv. RSSLO. Echter dan moeten de routes wel allemaal hetzelfde type spoor hebben. 

Edited by Treintje
  • Like 1