Hallo,
Ik ben al een tijdje bezig met het bouwen van Belgische stoomlocomotieven in Blender voor OpenRails.
Het modeleren in 3D is geen enkel probleem. En als ik een vraag had, kon ik telkens terecht bij de heren van Treinenwereld.eu
Alleen is er nu een vraag waar er weinig info op het internet te vinden is, namelijk het animeren (of riggen) van een stoomschuif-verdelingssysteem zoals Walschaerts.
Ik had in Blender wat geprobeerd, filmpjes gevolgd dat er op YouTube te vinden was, maar niks helpt. Zelfs de heren van Treinenwereld.eu konden me niet voorthelpen. De meesten werkte niet met Blender of hadden nog er niet zoveel ervaring mee.
Dus een vraagje aan de devlopers onder ons: hoe animeer je drijfstangen/koppelstangen in Blender dat in Openrails werkt?
(Ik zag net dat deze vraag per ongeluk in een verkeerde topic is geplaatst. Dat was niet de bedoeling. Indien een moderator het nodig vind om deze te verplaatsen, mag hij/zij het gerust doen.)