Jump to content

Recommended Posts

na een beetje prutsen.. als je dan een poliep maak is het wel zo leuk als die ook wat doet .. 🙂 

 

is natuurlijk nog maar een soort van prototype.. maar ik heb wel wat ideetjes..

 

 

 

  • Like 2

na uren prutsen.. nog lang niet perfect.. overigens denk ik ook dat het makkelijker kan als hoe ik het nu heb gedaan.. word vervolgd..

 

 

  • Like 4

een andere methode in blender waardoor alles wat beter blijf zitten.. op de 2 cylinders na die het omhoog duwen..

 

  • Like 4
Posted (edited)

een animatie in blender maken is al een dingetje.. maar dan nog er fatsoenlijk uit laten zien in TSC..

 

 

20240509212931_1.jpg

 

edit: het lijkt er op dat TSC dit niet kan of zo.. als ik de oude manier van animatie doe werkt het wel.. maar dat is wel een stuk slechter..

20240509221508_1.jpg

Edited by Rob_zeeland
  • Like 2

@Sjef61 nu ik eenmaal weet hoe ik het moet maken is het ook niet meer zo lastig.

 

de eerste methode die ik gedaan heb is gewoon elke keer de losse kraanstukken verplaatsen en dan een keyframe zetten.. maar dan klopt het niet altijd helemaal.. als je b.v. de kraan draait dan zijn de radiussen niet helemaal het zelfde.. enz.

 

de tweede methode is met parenting. dan is alles geconnect en beweegt alles tegelijk waardoor het dus wel de zelfde radiussen neemt maar dat vind TSC niet zo prettig blijkbaar..

 

en dan kan je het ook nog met "bones"doen maar dan vervormen de losse kraan onderdelen.. en ik heb toch een kleine test daar mee gedaan maar dan krijg ik in TSC het zelfde effect ongeveer als met parenting.

 

eigenlijk vermoed ik dat ik iets moet aanvinken of zo wat alles bij elkaar houd..

Ja, dat resetten van objecten delen moet je ook doen in 3DS voordat je gaat animeren.

Maar mooi dat je het hebt gevonden.

 

  • Thanks 1
Posted (edited)

er moet nog veel aan gebeuren maar dit is het idee..

 

image.thumb.png.b70ad9b6286df6954528f6654e81ec65.png

 

 

Edited by Rob_zeeland
  • Like 2
  • Haha 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy