Jump to content

Recommended Posts

THX!

"Zie wel een paar kleine verschillen tussen het echt en het model"

Ik ben ook geen kopieerapparaat he 🙂  was al werk genoeg zo.

• Like 1
  • Haha 2

werken aan een update voor de metro's,

image.thumb.png.c5a58125c7023592b6b8af429fd6a061.png

image.thumb.png.6e903abf5183a26838750a09ad2fb0dd.png

image.thumb.png.0c1c40e5136998b1482faa75385504b0.png

Met wat hulp van @Dwarsligger en @Sjef61 hebben ze nu ook front en sluitseinen

image.thumb.png.e57fab829ef12857563cfaab5eac512e.png

• Like 3
  • Thanks 1

@mkasthijs dat zou zeker wel eens kunnen kloppen.. door al dat tram en metro gedoe zijn die weer wat op de achtergrond geraakt.. ik ga er binnenkort mee verder..

alle textures compleet opnieuw gemaakt.. deze krijgt ook ramen en wat interieur.. en verlichting natuurlijk.

het oude model:

image.thumb.png.d0c6c7f31c97a73f77d697ba17a19416.png

het bijgewerkte model:

image.thumb.png.e1098c31ad4d9cc5b9da903e9a51aafe.png

image.thumb.png.e30608c5c72cea0596ae1e314b9d32c6.png

Edited by Dutch TrainSimulations
  • Like 4
  • Thanks 1

Renovatie Avenio trams

oud model:

image.png.0f73f591ef04629210951ba376122ba5.png

nieuw model (WIP)

image.png.3ac414e51b81b88b9fd49725acb7e2a2.png

De textures zijn nu helemaal opnieuw gemaakt en het model heeft ook een upgrade. Verder krijgt deze ook bankjes en verlichting voor AI..

• Like 4

Nieuwe model is veeeel mooier.

Doe dit zelf recent ook pas vrij recent consequent, maar toch een kleine tip die ik je wil meegeven als je aan materieel begint, en ook voor voertuigen als bussen en auto's geldt:

Pak voor dat je aan de bouw begint een foto van het voertuig en teken daar (grofweg) je ideale wireframe overheen, en modelleer je voertuig op die manier. Hier een voorbeeld van hoe ik mijn SG3 wil hebben:

Ontwerpfoto1.thumb.png.68ddc59550ab4bf03e39edda5a793358.png

Dit voorbeeld is nog niet helemaal ideaal of zelfs helemaal af, maar je begrijpt het idee.

Op deze manier ontwerp je het voertuig op de manier die het beste is, in tegenstelling tot de manier hoe je het het snelst voor elkaar krijgt.

Zelfs al lukt het niet helemaal, zal het toch beter worden dan als je gewoon ergens begint en kijkt waar het schip strandt. Dit is geen kritiek of commentaar. Ik zou je deze tip niet geven als ik niet geloofde in je potentie als bouwer. I believe in you.

Als je trouwens ooit bestemmingsdisplays werkend wil maken, voel je vrij me een PM te sturen.

• Like 1
  • Thanks 1

En nou moet je eens proberen die zwarte strepen een normal map te geven. Dat geeft in combinatie met je nieuwe shader een nóg realistischer effect. Ik verwijs naar deze post van mij een hele tijd terug in dit topic:

Als je die techniek op deze tram toepast en kan je deze turqoise lijnen een nep-3d geven. Rondom deze lijnen zal je afhankelijk van de stand van de zon dan een beetje schaduw of lichtval zien.

Nm.png.22ee591781cae327d1da38e2e5ead7ba.png

En dat is allemaal te doen door slechts een extra texture te maken voor elke texture de de bak gebruikt en een nieuwe shader te gebruiken. Je pakt gewoon de bestaande textures, en je tekent op een nieuwe laag witte strepen over deze lijnen. Dan geef je het geheel een zwarte achtergrond. Je hebt nu een zwarte texture met witte strepen op de plek van deze lijnen. Die exporteer je als normal map naar een .dds bestand waarvan de bestandsnaam eindigt op_nm, je zet hem in Blender in het juiste texture slot en je stapt over op de shader TrainBumpSpecEnvMask.fx en dat was het alweer.

Effect is als volgt:

bump-map.png.518c5ceaa945b46d241e8f0ae59131ca.png

Ik zou het toch eens proberen als ik jou was...

Edited by Dwarsligger
  • Like 3
  • Thanks 1

@Dwarsligger ik zal deze keer dat eens proberen. maar zou je mij eens kunnen vertellen hoe je die lijnen heb gezet op het voorste gedeelte.. ik krijg dat niet voor elkaarzo netjes. voor de rest van de wagon is het geen probleem want die lijnen zijn een los gedeelte op de .PSD en dus makkelijk iets mee te doen.

image.png.1db4f3254346cfdaf69f793179e63228.png

als ik dit met de muis probeer dan word dat dus echt k@#@te

edit:

in photoshop gevuld en kaal geplukt. die middelste kan ik nog door trekken eventueel..

image.png.576aabc19c1a872cc532e48de19c3c77.png

image.png.9b85f7aecc6f97e4ee817a1f07b93ab2.png

nog zo'n probleem.. die gekartelde lijntjes..

image.png.f373e99c788fb87dec840bac50ff5be7.png

Edited by Dutch TrainSimulations
10 uren geleden, Dutch TrainSimulations zei:

maar zou je mij eens kunnen vertellen hoe je die lijnen heb gezet op het voorste gedeelte.. ik krijg dat niet voor elkaarzo netjes.

Dat turqoise overtrekken wat ik gedaan heb? Photoshop: path maken met de Pen Tool, control + klik, rechtermuisknop -> Stroke Path. Dikte lijn is afhankelijk van brush size.

Uitleg Pen Tool

Geef mij de texture anders maar, dan maak ik wel ff snel de normal map om je op weg te helpen.

nog zo'n probleem.. die gekartelde lijntjes..

image.png.f373e99c788fb87dec840bac50ff5be7.png

Ook hier: Pen Tool

ik zal deze keer dat eens proberen.

Geloof me, je spul gaat hier zo veel beter van worden. Ik gebruik het ook niet overal op, maar bij materieel en grote objecten is het veel mooier.

• Like 1