Jump to content
SimTogether wenst het Nederlands elftal veel succes op het Europees Kampioenschap 2024! I SimTogether wishes the Dutch team the best of luck at the European Championship 2024! ×
  • 0

Quickdrive problemen - 2 issues


MannkKraft

Question

Beste trainsimmers,

 

Per vandaag zijn er wat vreemde zaken mbt de Quickdrive modus in mijn TSC.

Alle andere functionaliteiten werken wel correct.

 

Het betreft 2 issues:

1. Indien ik een trein zelf wil samenstellen en alles ingeladen is dan krijg ik scherm met zwarte achtergrond.

De loc of wagon wordt niet afgebeeld, maar in plaats daarvan 1e scherm (zie QD iss 1)

Als ik vervolgens hier uit ga via de "Main Menu" button krijg ik een gemuteerd scherm. (zie QD iss 2 en 3)

Klik vervolgens op de tab "Standard" is het scherm weer normaal.

 

2. In de create modus staat het overzicht van zelf samengestelde treinen.

Als je bv. 1 treinstel delete, dan verdwijnt in het overzicht scherm de overige treinen.

Normaal gesproken blijf je de rest van het overzicht zien, maar nu wordt alles leeg. (zie QD iss 4a en 4b)

Dan moet je weer terug naar QD beginscherm. Klik op een loc in de QD => Klik op Custom => dan verschijnt weer het overzicht van de overgebleven treinen. (Zie QD iss 4c)

 

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Alvast dank!

 

QD iss 1.jpg

QD iss 2.jpg

QD iss 3.jpg

QD iss 4a.jpg

QD iss 4b.jpg

QD iss 4c.jpg

Link to comment
Share on other sites

7 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Ik heb een tijd geen NL routes gespeeld en dus de afgelopen weken eens alles geupdate. 

De routes Hart van nederland en De oude lijn nieuwe versie. Al het Christrains materiaal. Rollend materieel van MarcD en alle assets en repaints die vereist zijn bij de routes en scenario's.

Hierbij een overzicht van de RWP files per package manager, maar hiermee natuurlijk geen totaal overzicht.

Het moet wel iets met rollend materieel te maken hebben aangezien het probleem zich pas voordoet in de QD als je op bv. op een loc. klikt in de linkerkolom.

Install rwp.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik heb het waarschijnlijk gevonden en opgelost.

Ik vermoed dat het TGV repaintpack de boosdoener is.

Blijkt dat ik de TGV reseaupack niet heb?! De benodigde route Strassburg - Karlsruhe heb ik wel.

Zal nog eens opnieuw installeren.

 

@Sjef61, bedankt in ieder geval voor je reactie.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja, ik heb diverse mappen die ik recent had geupdate (zover ik kan herinneren) uit de Assetsmap verwijderd en daarna getest. Zelfde resultaat.

Ik denk dat het een fout ergens in TSC zelf is.

Als ik het gemuteerde scherm krijg, kan ik klikken op de optie "Drive". Dan begint het scherm eerst een beetje te sputteren, waarna een gemuteerd standaardmenu opkomt. (zoals screenshots hierboven)

Hier klik ik dan op de optie tab "Standard" en dan is het scherm normaal.

Van hieruit ga ik in het QD menu en kies opnieuw voor "Create" dan komt alles op en kan ik gewoon alsnog een trein samenstellen en werkt dus wel correct. Dus lijkt mij niet aan een Assetsmap te liggen.

 

Ook de validatie uitgevoerd via Steam, verder ook niks gevonden.

 

 

Edited by MannkKraft
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy