Jump to content
  • 0

Olielijntje - scenario Olietrein naar Coevorden - koppelen wagons aan 6400 lukt niet

Question

Hoi,

Ik heb gisteren deze prachtige route gedownload en alles lijkt prima te werken, maar bij het derde scenario dat ik wilde spelen "Olietrein naar Coevorden" lukt het me niet om de twee 6400 locs bij station Nieuw Amsterdam (na omlopen) weer aan te koppelen aan de oliewagons. Ik ben er voorzichtig tegenaan gereden, maar de wagons verschijnen niet in mijn 'koppel scherm' (zie ook bijgevoegde screenshot).

Normaal gesproken heb ik nooit problemen met koppelen/ontkoppelen van wagons...

Heeft iemand een tip?

Alvast bedankt! 

David 

image.thumb.png.713421155cc6607c5cd6553e634dc370.png

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Beste David, ik snap het probleem niet zo erg. Ik heb dit scenario net gereden en er waren totaal geen problemen. In Nieuw Amsterdam moet je de loc Theo (6463) afkoppelen en omrijden, het aankoppelen moet dan geen probleem zijn!

Met een vriendelijke groet,

Hans

• 0

Wat als je probeert via het F1 menu op het koppelcommando te klikken of tussen de wagons en de loc op de treinkoppelingen te klikken? En anders eens in de scenario editor kijkt of DTG academy aangevinkt staat. 

Mvg Rommy

Soms staat het in de instellingen namelijk op handmatig koppelen in plaats van automatisch koppelen.

Mvg Rommy

• 0

Tevens een tweede dingetje wat mogelijk een probleem is, je moet aan de wagons koppelen op spoor 3 te Nieuw Amsterdam. Je hebt de wagons niet zover doorgereden dat de trein daadwerkelijk op spoor 3 past. Nu staan je locs nog gedeeltelijk in de wisselstraat, waardoor het scenario mogelijk ook niet lukt. 

MVg Rommy

• 0

Hans en Rommy, dank voor de tips!

Ik denk inderdaad dat die tip dat de wagons niet ver genoeg op spoor 3 staan wel eens de oorzaak kan zijn, ga even kijken of dat de truc is en laat het weten.

David

Dat was dus inderdaad het probleem, nogmaals veel dank!