Jump to content
SimTogether wenst het Nederlands elftal veel succes op het Europees Kampioenschap 2024! I SimTogether wishes the Dutch team the best of luck at the European Championship 2024! ×

(Voorlopig) afscheid


Gerwil

Recommended Posts

Ik heb besloten om, in ieder geval voorlopig, afscheid te nemen van deze community en van Trainsimulator. In de afgelopen pakweg 20 jaren heb ik mijn pc, voor de ontspanning, gebruikt voor twee simulaties: Trainsimulatie (vanaf MSTS) en Flightsimulator (vanaf de eerste). Na mijn periode van ziekte was ik dolblij weer TS op te pakken, en dankzij jullie werd het weer steeds leuker. Maar: ik kwam er ook opnieuw achter dat zowel MSTS als TSC teveel "mitsen en maren' had. Kopen en downloaden van treinen en complete routes van Steam (en dat was niet altijd goedkoop) bleek alleen voldoende om in QD te rijden en ik wilde meer. Nu, van jullie, heb ik begrepen dat je daarmee niet klaar bent. Als je meer dan QD wilt rijden heb je voor de verschillende scenario's ook alle repaints van de treinen nodig, je hebt aanvullingen en/of extra routes nodig, omdat daar, voor dat ene scenario, net die assets in zitten die je nodig hebt. Kortom, een enorme investering in tijd, energie, geduld en geld (!) voor je echt voor je plezier kunt rijden. En ja, bij FS is dat toch simpeler. Je koopt vliegtuigen en krijgt een enorme hoeveelheid repaints cadeau, je krijgt een hele serie vliegvelden als je er eentje koopt, etcetera. Je weet wat je koopt en je kunt daar gelijk plezier mee beleven. Met een goede pc en grafische kaart (die ik beide sinds een half jaar nieuw heb) is het realisme net zo goed als met TS. En dat mis ik dus in TS. Ik wil niet iedere keer ergens tegenaan lopen omdat ik toevallig net die ene asset mis, ik wil gewoon plezier hebben in het rijden (ook!).

 

Maar nogmaals: dank jullie allemaal voor jullie hulp en tips (Sjef!) en ik zeg nooit, nooit. Misschien kom ik ooit weer terug, verlangend naar die ontbrekende bovenleidingen, portalen, rails of dat ene stukje scenery...

 

In ieder geval wens ik jullie heel veel rij- en bouwplezier, en bovenal: heel veel gezondheid en geluk. Ik ga me opnieuw verdiepen in Flightsimulator (waar ik nog heel veel software van heb staan!)

 

Dank jullie wel en hopelijk: wel uit het oog maar niet uit het hart!

 

Gerard

Link to comment
Share on other sites

Jammer dat je het nu al opgeeft.

 

Je kan veel meer doen dan in QD rijden door zelf scenario's te maken  (Is echt niet moeilijk) of met LocoSwap treinen die je niet hebt aan te passen door niet rijdende treinen te verwijderen of te verwisselen.

Repaints zijn, zoals ik al eerder zij, GRATIS en worden veelal vermeld bij het scenario dat je hebt gedownload.

TS routes goed krijgen kost wat tijd en inspanning maar hoort er eenmaal bij maar als het gelukt is geeft dat weer veel rij plezier.

Verder kan je altijd rijden met je payware routes die compleet geleverd worden met standaard  complete scenario's zonder verder wat er bij te kopen.

 

maar goed, het is een keuze,  

Je moet doen wat je het minste stress geeft en het meeste plezier...

Sjef.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy