Jump to content
Het is weer mogelijk om te stemmen op jouw favoriete screenshot! I It’s now possible to cast your vote for your favourite screenshot! ×

(On)volwassen gedrag


Gerwil

Recommended Posts

Op de basisschool wordt geen enkele leerling buitengesloten, genegeerd of doodgezwegen. Dat is van van de eerste regels voor een meester of juf in opleiding. Zeker niet als het een leerling betreft die niet zo snel kan meekomen, juist die categorie verdient extra aandacht omdat ze waarschijnlijk ooit "haantje de voorste" kunnen worden en andere leerlingen op sleeptouw kunnen nemen. Een bijdrage kunnen leveren aan het kennisniveau. Een win-win situatie dus. Dit slechts ter illustratie.

 

Ondertussen heb ik -werkzaam als vrijwilliger in de bibliotheek en een paar andere maatschappelijk betrokken instanties - tot mijn eigen verbazing contact gekregen met een viertal andere beginnende Railsimmers, hier in Limburg; 28, 31, 43 en 57 jaar jong, één dame en drie heren. Alle drie even verbaasd als ik dat zij niet de enige waren die het hele verhaal van Steam en TSC, en dan met name de installatieprocedures, niet zo goed begrepen. Vanwege, en ja, daar komt het weer, de verschillende soorten bestanden en hun eigen installatieprocedures. 'Volledig afwijkend van iedere andere game', 'absurd gecompliceerd gemaakt', 'ieder bestand vereist een andere installatie' waren de opmerkingen die ik hoorde. En alsjeblieft, ga mij niet weer vertellen dat Trainsimulator geen game is want dat is het toch echt: simpelweg een simulatorgame, een spel voor zowel jongeren als ouderen.

 

Gezamenlijk, dus vier heren en een dame, hebben wij besloten een stap-voor-stap work-around te maken voor beginnende maar vooral razend enthousiaste  railsimmers. Het idee is voorgelegd aan Dovetail games die er even over moesten nadenken maar als snel tot de conclusie kwamen dat zoiets dus nog niet bestond. Althans, niet voor Rookies, of groentjes, hoe je het ook wilt noemen. En omdat één van ons docent Engels is wordt het ook nog vertaald en op Steam gepubliceerd waarschijnlijk. 

 

Stap voor stap betekent: installeren van Steam, routes kopen en installeren en op zoek naar routes die je leuk vindt. Dan, het downloaden daarvan (waar en hoe), het uitpakken in geordende mapjes, de benodigdheden, de scenario's, wat te doen met Assets, met Content, met Utilities, hoe werk je met Tools, hoe ga je om met je bestanden, hoe moet je TSC instellen, alles, van A tot Z. 

 

Precies wat ik hier voorstelde maar wat werd afgedaan als niet nodig, of "hoe kan iemand die het zelf niet snapt een work-around maken"? Nu, op deze manier dus. Ik had in gedachten om die work-around te maken als beginneling (wat ik ben, en wat de beste manier is om zoiets op te zetten natuurlijk) en dat vervolgens ter verbetering aan jullie voor te leggen. Maar ik zei het gisteren al, Simtogether is niet de enige site op dit gebied, en nu Dovetail belangstelling heeft getoond denk ik dat andere sites (waarvan de medewerkers meer begrip kunnen opbrengen voor langzamer meekomende leerlingen en minder graag de docent-die-de pabo-niet heeft-afgemaakt, maar vooral meer geduld hebben) ook geïnteresseerd zullen zijn. Waarmee wij, de langzamer meekomende leerlingen, ons doel hebben bereikt: meer mensen enthousiast maken voor Railsim, voor treinen, voor het spel (ja, echt, dat is het, hoor!) en later hopelijk prachtige bijdragen kunnen gaan leveren aan routes en scenario's. 

 

Tot zover mijn (en van ieder geval minstens 4 andere enthousiaste beginnende Railsimmers) tanende belangstelling voor Simtogether. Alleen maar omdat er bij jullie blijkbaar te weinig mensen zitten met begrip voor absolute nitwits op dit gebied en daar ook niet echt volwassen mee omgaan. Een balletje kan raar rollen, ja.

 

Tenslotte: ondanks mijn (volgens sommigen hier) gebrekkige ICT-kennis is het me gelukt om de afgelopen maand een complete work-around op te zetten voor Flightsimulator X onder Windows 11. Ja, daar waren er veel van, maar als je de Microsoft support site erop naslaat kom je erachter dat er wereldwijd heel veel problemen zijn hiermee. Het heeft me ruim 4 weken gekost om (ja, binnen DOS!) het probleem op te lossen en ik heb vanmiddag (heerlijk!) FSX weer kunnen installeren. Hetgeen mij, voor wat betreft mijn vrijetijdsbesteding en mijn enthousiasme voor simulatie(spellen!) weer een heel stuk onafhankelijker maakt van Trainsimulator! En wat echt veel simpeler te installeren is, ook alle benodigdheden, dan Trainsimulator. Dus bij deze, bedankt: de oplossing van de problemen met Trainsimulator wordt nu veel makkelijker en ik kan mij ook weer gaan wijden aan Flightsimulator.

 

Maar echt: negeren, doodzwijgen en buitensluiten is zo vreselijk onvolwassen. Dus het zou me verbazen als dit bericht niet binnen de kortste door de Moderator(s??) wordt verwijderd. Een lastig kind wat niet zo makkelijk meekomt zet je als schooldirecteur op de gang, daar spendeer je tenslotte geen energie aan. Of dat nu de transparantie en openheid van de school schaadt of niet...

Link to comment
Share on other sites

Blijkbaar heb je nu wel een heel verkeerd beeld van ons en ons team.

Wij sluiten niemand uit en binnen de regels van onze forum kan je veel zeggen.

Jij had zelf afscheid  van ons genomen. Wij niet van jou.

Verder waren wij jou al vanaf 2021 aan het helpen gezien jou topics uit die tijd.

Maar goed, je hebt nu voor de 2e keer jou punt duidelijk gemaakt.

Verder ben je vrij en blij  te gaan en staan waar je wil. 

Mocht je nog wat te melden hebben doe het dan wel in het juiste forum, dus hier.....

 

EDIT,

Ik heb zelf les gegeven bij Defensie en de KPN. 

Dus die les over hoe les te geven hoef jij mij niet te leren....

 

EDIT2

Verder juichen wij jullie toe om een complete work-around op te zetten voor Trainsimulator. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

19 uren geleden, Gerwil zei:

Op de basisschool wordt geen enkele leerling buitengesloten, genegeerd of doodgezwegen.


Wij komen overduidelijk niet van dezelfde planeet...

Maar dude, ik snap je frustratie best. Het kan allemaal vrij verwarrend zijn. Alhoewel het goed te doen is als je goed leest. Ook ik ben niet zo slim (IQ rond de 80), maar toch heb zelfs ik eruit kunnen komen. Ik schrijf zelfs lua scripts nu...

 

Wat ik alleen niet snap is waarom je hier je frustratie uit. Dat is net zoiets als op facebook posten dat je facebook haat... En ook ik ben niet helemaal tevreden over alle fora. Zo wacht ik nog steeds tot ze hier een bepaalde bug fixen, vind ik dit forum teveel op kinderen gericht, en DS heeft net een tijdje "straf" van me gehad, die pas net over is. Desalniettemin heb ik niet om me heen lopen spuien, want dat heeft gewoon geen zin.

Als je het helemaal zo gehad hebt hier, kom hier dan niet. Heb ik ook een paar maanden met DS gedaan. Was heerlijk. Hier roepen hoe slecht het hier is, roept alleen maar meer negativiteit op.

Ik zou zeggen, voltooi je methode, en open je eigen forum. Kan je het daar op je eigen manier doen. Hoe dan ook, veel succes.

Link to comment
Share on other sites

Wij kunnen helaas niet iedereen 100% tevredenstellen maar we doen wel ons best.

We zijn ook een fora met een lage instap.

De perfecte fora bestaat helaas níet. We zijn allemaal mensen met een verschillende achtergrond en wensen en leeftijd met een gezamenlijke hobby.

En…. De inzet  van leden maken of breken de fora… 

 

(Wat die bug betreft, we zijn afhankelijk van de leverancier(s).)

 

Link to comment
Share on other sites

Zoals mijn ultrawijze oma altijd zei: "Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf iets beters"... 🤐

Overweeg ik ook. Ik speel met de gedachte een eigen (ongemodereerd) forum te openen als mijn metro's ooit online gaan. Dan kan ik naar hartelust schelden en over gekraakte software praten, bijvoorbeeld.

Link to comment
Share on other sites

Ben benieuwd of je dat ter uitvoering brengt.. 😳
En zo streng ben ik ook weer niet. Maar we hebben nu een maal regels en een verantwoording en soms een beschermende rol.
Mijn opa zij altijd… als het pijn gaat doen.. stop er mee..

Link to comment
Share on other sites

Laten we eerst maar eens kijken of ik ze ooit afkrijg...

 

In context van dit topic, doet die uitspraak me denken aan die mop van die man die zo'n pijn had als hij met een hamer op zijn hand sloeg. "Ja, maar het is zo lekker als ik ophoud" 🤣

 

Maar ik moet je nageven dat je iig bereid bent het gesprek aan te gaan, zoals met mijn censuur topic toen. Overigens vind ik het hier juist een van de wat vrijere fora. Schelden is mijn grootste probleem hier... Heel anders dan bijvoorbeeld DS, waar angst het hele beleid domineert.

Edited by KerAp
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy