Trophies and Medals Gerwil 45 Posted September 24, 2023 Share Posted September 24, 2023 (edited) Er wordt nu een volkomen misplaatste woordenwisseling uitgevochten in de support-sectie en daar moet een einde aan komen. Ik gebruikte al het het voorbeeld van een 14- of 15-jarige TSC-beginner die echt niet zit te wachten om uitgemaakt te worden voor lui of dom, of uitgelachen te worden en dat was niet voor niets. Vanmiddag zat mijn 13-jarige kleinzoon naast me, met grote ogen naar een route te kijken die hij zelf ook mocht rijden. Er kwamen vragen en daarmee kwamen we op de support terecht, en als voorbeeld liet ik hem de vraag over mijn externe SSD-schijf lezen. En toen las hij een antwoord daarop : "Ik zeg maar niks ". Ik hoorde hem zuchten en vervolgens was het "Nee, opa, als mensen daar zo met elkaar omgaan hoeft het niet voor mij, dan weet ik wel andere spelletjes". Joch van 13, wijs joch ja, en slim. Met z'n 2-VWO waarschijnlijk slimmer dan de auteur van die reactie. Maar het joch heeft bij voorbaat afgehaakt. Ik denk dat dit nooit de bedoeling kan zijn geweest van een site als Simtogether. Eerst was er de game, dan komen de enthousiastelingen die een website (laten) maken om het spel te promoten en de kennis ervan willen verspreiden. Waar nodig support geven aan mensen die daarom vragen, of het nu beginnende of ervaren gamers zijn. Daar horen geen mensen thuis die diezelfde beginners afkraken, uitlachen of voor dom verslijten, en-plein-public om het zo maar te zeggen. TSC heeft op voorhand al een fan minder, en ik vraag me af of er in stilte al niet meer mensen hebben afgehaakt als ze dit soort reacties lezen op een support pagina. Ik denk niet dat je dan lekker bezig bent. Dus nu hier, in "algemeen, discussie en nieuws": kan dit soort misplaatste (re)acties niet geblokkeerd of tenminste berispt worden? Je boezemt mensen angst in om support te vragen, bang om uitgelachen te worden omdat hun vraag misschien wel "dom" is. Maar zoals ik al eerder zei, en vanmiddag ook tegen mijn kleinzoon: "domme vragen bestaan niet". Waarop het joch zei "maar domme antwoorden wel, opa, en die meneer geeft een vreselijk dom antwoord". Waarvan akte, van een 13-jarig joch. Tenslotte: ik wilde de meest wijze zijn door niet meer te reageren maar als zo iemand blijft terugkomen met ongevraagde kleinerende reacties kan er toch wel een keer worden ingegrepen? Edited September 24, 2023 by Sjef61 Verhaal verplaatst naar het café Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/2362-e%C3%A9n-potenti%C3%ABle-tsc-enthousiasteling-minder/ Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,294 Posted September 24, 2023 Share Posted September 24, 2023 Beste is om dan NIET te reageren en de MOD knop te gebruiken als er iets is dat je stoort. Wees dan de wijste en ga niet steeds lopen klagen en ageren er op wand daar heeft niemand wat aan en is echt ten nadele van jezelf. Dat niet meer klagen had je trouwens belooft. En volgens mij ben je nog steeds goed geholpen door ons. verder ik blokkeer of verwijder niets als er geen zware overtreding is gemaakt of als de MOD knop niet is gebruikt. (En dit soort verhalen horen hier in dit Café geplaatst te worden en niet ergens anders.) Dus, als er wat is, meld het dan met de MOD knop en dan kan ik actie ondernemen indien nodig. Als je zelf reageert kan ik moeilijk zaken oppakken en de boel wissen waar je nu onterecht over zit te klagen dat wij dat zouden doen of niet doen. Edit, Ik wil verder geen klaagzangen van wie ook meer horen hier. Deze zal ik zonder pardon verwijderen. Sjef61, Moderator. 2 Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/2362-e%C3%A9n-potenti%C3%ABle-tsc-enthousiasteling-minder/#findComment-19991 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted September 25, 2023 Share Posted September 25, 2023 Ik krijg een deja-vu van dit topic. Ik krijg een deja-vu van dit topic. Internet is een vrije plek, en er lopen veel rare kwibussen rond. Als je daar niet mee om kan gaan, kan je misschien beter je modem uit het raam gooien. Ik heb soms ook onenigheid met jouw "pestkop" (of hij met mij), en de ene keer negeer ik hem, en de andere keer zet ik hem op zijn plek, maar ik laat me zeker niet wegtreiteren. En soms kom ik ook gewoon met hem door één deur. Hoe dan ook, hele boekwerken schrijven over hoe vervelend internet kan zijn zal je simplezier niet ten goede komen. In jouw geval had ik gewoon gepost "heeft iemand een antwoord?" ofzo, en alle posts die niet optopic zijn genegeerd... 1 Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/2362-e%C3%A9n-potenti%C3%ABle-tsc-enthousiasteling-minder/#findComment-20015 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Wadlopertje 49 Posted September 26, 2023 Share Posted September 26, 2023 Vaak is het moeilijke ook van internet dat je alleen een tekst ziet en niet de persoon erachter. Soms bedoeld iemand het totaal anders dan je het al lezend interpreteert. Het helpt vaak om soms niet direct te reageren maar er even over na te denken! 2 Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/2362-e%C3%A9n-potenti%C3%ABle-tsc-enthousiasteling-minder/#findComment-20020 Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts