Jump to content
  • 0

Panto fladdert in HLE 2711 OR/MSTS


Ersto_55

Question

Beste lezer(s),

 

Het gaat hier om een vraagstuk betreffende Open Rails/MSTS. Er is een probleem met de pantograaf van HLE 2711 van urbhle27 van Uncle Red. Bij het rijden van de loc gaat deze heel snel op en neer; vermoedelijk een fout in de shapefile, maar ik heb niet de kennis om dit te veranderen. Zou iemand mij daarbij kunnen helpen. Is op zich een prachtige loc en ik wil hem gebruiken om ermee de langste reizigerstrein van België - waarmee destijds een wereldrecord is gevestigd - te maken. Ik heb dit een tijd geleden al aanhangig gemaakt, doch helaas geen respons op gekregen. De website van Uncle Red, de maker van de loc,  is inmiddels al een tijd inactief.

 

Zeer veel dank voor de hulp.

 

Vriendelijke groeten,

 

Stringsz (Erwin)

Link to comment
Share on other sites

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Dag Erwin,

 

Ik heb een vermoeden van het probleem. Het is een tijd geleden, maar ik denk dat ik wel weet hoe dit te corrigeren.

Ik zal als ik morgen wat tijd heb even kijken of ik de correctie nog kan reproduceren en als me dat lukt kort uittypen wat ik gedaan heb.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Het was inderdaad vrij simpel, er was sprake van een naamgevingsprobleempje.

 

Wat ik heb gedaan: ik heb met route riter (other tools are available) de shape files gedecompressed (file tools -> uncompress S, T and W files) en geopend in een tekst editor (ik gebruik zelf Notepad++, maar kladblok werkt ook).

 

Vervolgens heb ik gezocht naar PANTOGRAPHBOTTOM1A, dan vind je als eerste het onderstaande:

image.png

Vervolgens heb ik met Replace All, alle keren dat PANTOGRAPHBOTTOM1A voorkomt vervangen door PANTOGRAPHBOTTOM2A, en dat herhaald voor PANTOGRAPHMIDDLE1A en PANTOGRAPHTOP1A. Dan ziet hetzelfde blokje er als volgt uit:

image.png

 

Dan zien we in dit blokje drie gegevens staan met de naam 'CYLINDER', dit vervangen we van boven naar beneden door PANTOGRAPHBOTTOM1A, PANTOGRAPHMIDDLE1A en PANTOGRAPHTOP1A. Daarmee eindigen we met onderstaande:

image.png

 

Dan zijn we er helaas nog niet, nu moeten we nog een keer zoeken op PANTOGRAPHBOTTOM2A, dan vinden we het onderstaande:

image.png

Ook hier moeten we de nodes CYLINDER van boven naar beneden hernoemen door PANTOGRAPHBOTTOM1A, PANTOGRAPHMIDDLE1A en PANTOGRAPHTOP1A, met onderstaande resultaat:

image.png

 

Hierna kan je het bestand met route riter weer compressen (compress S, T & W files) en zou de pantograaf correct moeten werken.

 

Als je echt helemaal wild wil gaan en beide pantografen geanimeerd wil krijgen kan je de shape file van de HLE2715 decompresseren, en de controllers van de PANTOGRAPHBOTTOM1A, PANTOGRAPHMIDDLE1A en PANTOGRAPHTOP1A van die file kopieren naar de PANTOGRAPHBOTTOM2A, PANTOGRAPHMIDDLE2A en PANTOGRAPHTOP2A van de HLE2711, en dan in je ENG-file een tweede pantograph toggle toevoegen voor de tweede stroomafnemer, maar dat lijkt me wellicht iets te veel van het goede.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy