Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted April 8 Author Share Posted April 8 Eerste versie ingeleverd. 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
NL-Azubi 1 Posted October 7 Share Posted October 7 (edited) Op 1-4-2024 om 11:27, Dwarsligger zei: Ook de Mat '57 is nu voorzien van ATB, maar helaas nog steeds niet veel info over Memor. Ik heb via MSTS het geluid van het belletje gevonden (Klinkt ongeveer hetzelfde als een ATB snelheidswijziging), maar nog steeds geen zekerheid over de lampen en de knop die je in moet drukken als je een beperkend sein passeert. Gezien andere locs met Memor en het aantal lampen dat de Mat54 op datzelfde paneel heeft, weet ik 90% zeker dat het de 2 rood omcirkelde lampen op de screen hieronder zijn, maar ik zou daar graag 100% van maken ofwel het tegendeel bevestigd krijgen. Gebeurt dat niet, fantaseer ik wat op de plek van het rode kruis. Op Memor en een handleiding na is de boel af, overigens! Ik zie dit bericht nu pas, en heb een paar opmerkingen: - de ATB kast die ik zie klopt niet, Mat'57 hadden een maximale snelheid van 125km/h, later opgehoogd naar 130 km/h. Dat houdt in dat op de plek van ATB-Geel13 de ATB-Groen moet komen. Dus de uitvoering van DC is goed, zoals onderstaande foto aantoont. - De Memor bevindt zich links naast de snelheidsmeter (in het rood omcirkeld in de bijgevoegde foto), dat staafje waar vanaf de frontruit een leiding naar toe gaat. Bij een sein dat een beperking oplegde ging een fluittoon en viel een knop (in het blauw omcirkeld) naar onderen. De machinist moest dan binnen een aantal seconden die knop weer indrukken om een snelremming te voorkomen. Hier een uitleg over dat systeem Ik kan allen niet terugvinden of Mat'57 ook de Memorlampen heeft gekregen met de tijd. Edited October 7 by NL-Azubi 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted October 7 Author Share Posted October 7 (edited) Verdomd, je hebt gelijk; zie ik nou pas voor het eerst. Nooit gedacht dat Mat 54 en Mat 57 andere implementaties zouden hebben. Mat 54 heeft wél een 130-lamp. Bedankt voor het aanwijzen van de knop. Die lampen zijn nog wel te regelen, maar die knop ga ik helaas niet kunnen animeren, ook niet als ik hem zelf opnieuw maak en als child blueprint aanroep (TS negeert de animatie dan). Helaas is het echter zo dat mijn taak er in principe op zit, en het project nou bij iemand anders ligt, waardoor ik geen invloed meer heb op het verloop van het project. Wat ik wel weet is dat het nu een Enhancement Pack wordt, met een prachtige soundmod. Ik houd normaal niet zo van soundmods, maar deze is onmisbaar. Het verschil is echt immens. Klinkt nou als een trein in plaats van als een tram. Helaas wordt het ook een DutchSims only dingetje vanwege bepaalde afspraken die er met MarkA gemaakt zijn, dus wellicht is dit ook niet meer de juiste plek om dit project te bespreken. Het tempo van de voortgang is wegens omstandigheden ook extreem laag, dus het is nog maar de vraag of het allemaal ooit uitkomt. Dan nog een slecht nieuwtje: door de manier hoe de coha krokodillen gescript zijn, zal de timing van het belletje ook niet correct zijn, de krokodillen moeten van het script aan de verkeerde kant van het bijbehorende sein staan... En nee, naar ik begrijp heeft de Mat 57 nooit meldlampen gehad, alleen de oudere akoestieke implementatie. Edited October 7 by Dwarsligger 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted October 8 Author Share Posted October 8 Gefixt en ingeleverd 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts