Jump to content

Brennitzer Linienstern-route


Recommended Posts

Halle allen.

 

Voor degenen die naast onze prachtige Nederlandse routes ook wel eens routes in het buitenland rijden, hierbij een tip.  Een mega-tip kan ik wel zeggen want wat een pareltje is deze route! Fictief weliswaar, maar dat mag de pret niet drukken.  Koblitzer Bergland was al een must-have, maar deze route is nog fraaier.  

Hij is al een tijdje uit maar ik ontdekte hem nu pas.  We hebben het dus over Brennitzer Linienstern, gemaakt door SAD trainsim, Nederlandse bouwers!  Je kunt genieten van zeer veel details langs de route en op de stations. Ook de omgeving is prachtig gemaakt, dus niet alleen direct rond het spoor.  Je rijdt door schilderachtige landschappen, heuvelachtig, en door stedelijk gebied. 

Voor ieder wat wils want je kunt zowel met hoge snelheidstreinen rijden als met regionale treinen of S-bahn verkeer.  Vele treinen worden meegeleverd, oa de ICE en de BR 111. 

 

Ook bijzonder is dat deze route zijn eigen weersysteem heeft, net als die van AP maar net wat minder gedetailleerd volgens mij.  Wel veel beter dan de standaard weersystemen in TS.  

Bijzondere details en verassingen zijn er ook, zoals een luchthaven met mooi gedetailleerde vliegtuigen ( die je ook vaak kunt zien stijgen en landen), straallagers die overvliegen soms en een heuse regenboog verschijnt in een bepaald scenario.  En ik heb nog niet eens alles kunnen ontdekken.  

De overwegen zijn super gedetailleerd en kun je zo nodig ook zelf bedienen.  

Ook speciaal zijn de omroepen, zelfs in de QD zijn ze geïntegreerd (!), maar naar wens ook uit te zetten. Ook in QD is veel AI-verkeer onderweg waarbij je zelfs soms even rood krijgt bij kruisend verkeer bv.  Dit maakt het allemaal zeer levendig en je hebt het gevoel dat je helemaal in de sim wordt opgenomen.  Opletten is dan een must, zeker met alle bekende beveiligingssytemen die erg goed functioneren.  De seinsystemen zijn eveneens zeer goed uitgewerkt.  

 

Kortom, een stukje kunst in TS wat mij betreft. Er zijn weinigen die deze kwaliteit kunnen evenaren. De route krijgt lovende kritieken lees ik overal.  Wat mij betreft het beste dat ik tot nu toe heb gezien binnen TS. ( ik ben herintreder maar speel dit spel inmiddels al vele jaren) TSW kan hier nog wat van leren. 

Overigens nogmaals, net als In Koblitzer Bergland die ik ook graag nog speel.  

 

 

groet,  Bertrein

En natuurlijk niet te vergeten onze prachtige Nederlandse routes. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy