Jump to content
  • 0

Question

Als beginner rijd ik momenteel de quick drive van de Retro Canvas Route.  In de routebalk onderaan zie ik wel de stations en de seinpalen, maar heel weinig markeringen van de maximale snelheid. Sommige stations kun je wel passeren met de maximale snelheid, maar bij andere stations blijkt uit de "SPEEDING" waarschuwing dat er kort voor het station bijv. een maximum snelheid van 40 km/uur geldt.  Na het passeren van het station merk ik zonder enige waarschuwing dat de max. snelheid weer 130 km/uur is. Soms is er ook een limiet van 80 km/uur.

In de User Guide van Train Simulator Classic 2024 lees ik dat er wel snelheidslimiet  markeringen bestaan.

Mijn vraag is: kan er een update komen van de Retro Canvas Route waar alle markeringen van snelheidslimiet in staan?

Misschien kan ik als eindgebruiker zelf ook wel deze markeringen aanbrengen, maar ik heb geen idee hoe dat moet. Ik heb wel wat tutorials gezien over het zelf maken van een nieuwe route, maar dat is nog wat anders dan het bewerken van een bestaande route.

Alvast bedankt voor alle hulp die jullie me kunnen geven.

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Er is een update geweest vorig jaar, 10 november 2023: geüpdatet naar versie 1.2. 

Had je al gecontroleerd of je de laatste versie hebt geïnstalleerd?

• 0

Ik heb het Starterspack een paar weken geleden bij SimTogether aangeschaft, dus dat zou de ge-update versie moeten zijn. Hoe kan ik zelf controleren welke versie van het Nederlands Starterspack ik heb? Ik heb binnen Train Simulator Classic 2024 geprobeerd of ik bij de Retro Canvas Route ergens op kon klikken om bijv. de versie te kunnen zien, maar dat lukte niet.

• 0

Dat kan je zien aan het bestands naam van het RCR pakket.

image.png

Ik zie ze wel maar de snelheid op een aftakking van de hoofdlijn naar een perron wordt de 40KM snelheid beperking  aangegeven door de seinen (Geel)

Als je de hoofdlijn weer opgaat zie je weer de 130KM groene snelheid bord. 

Maak anders even een plaatje van wat je ziet.

image.png

• 0

Bedankt sjef61. Ik heb ook versie 1.2 dus dat is de ge-update versie. Ik ga bij de nadering van een station waar ik naar een perron aftak eens wat langzamer rijden en goed letten op de signalen, om te zien of de kleur geel te zien is. En bij het weer teruggaan naar de hoofdlijn zal ik ook eens goed kijken of ik de max snelheid 130 groene borden zie. Bedankt tot zover.

• 0

Ik heb nu de groene driehoek borden met 13 erop gezien als je weer van een perron naar de hoofdlijn gaat. Ik heb ook de signalen gezien voordat je afslaat van de hoofdlijn naar een perron en gezien dat kort daarna de max. snelheid 40 km/uur wordt. fAlleen zie ik in plaats van een geel signaal een knipperend groen signaal. Is dat de manier om een geel signaal aan te geven?

• 0

Groen knipper = Voorbij rijden toegestaan met maximaal 40 km/h, het volgende seinbeeld is niet stoptonend (= rood).

Bij geel  kan het volgende Seinbeeld stoptonend zijn.

Hier kan je meer info er over vinden

https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Nederlands_seinstelsel