Jump to content

Question

Hallo, ik ben nieuw in de wereld van de trein simulatie.

Nu ben ik zeer verheugd dat er heel veel Nederlandse routes gemaakt zijn/worden door een heleboel geweldige vrijwilligers.

Nu wou ik zelf een steentje bijdragen door een paar senarios te maken.

Echter loop ik tegen een raar probleem aan. 
Voor het begin van het verhaal zie ook https://simtogether.com/files/file/2332-noordoost-nederland-605b/?tab=comments/

Op advies van @Sjef61 een topic aangemaakt op het support forum.

Ik wil graag de senarios zo realistische mogenlijk maken, daarom hanteer ik voor mijn senario's het spoorboekje 2024

Als ik 1 trein laat reiden naast de spelers trein is er niet aan de hand, hierbij maakt het niet uit welke van de treinen dat is.

Maar als ik alle treinen laat rijden krijg ik problemen.

in dit specifieke geval kan de stoptrein van leeuwarden naar Groningen geen route vinden vanaf station Zuidhorn naar spoor 5A (Maar als je dus alleen deze trein laat rijden is de route wel beschikbaar)

Ook krijg ik de error dat de trein naar Delfzijl zijn bestemming niet kan vinden, deze error krijg ik alleen als ik als speler het senario wil spelen. Als ik het senario gewoon laat afspelen is er geen probleem met de trein naar Delfzijl, ook geeft hij geen error in de edditor.

Tijd schema Senario Eemshaven Rodeschool.png

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted (edited)

Hierbij nog wat aanvullende info.

Ik heb een test senario gemaakt waarbij er 3 treinen beginnen op station Groningen.
En waarbij er 1 vanuit zuidhorn naar Groningen komt.

In dit senario heb ik eerst de trein vanuit Zuidhorn naar Groningen in de dienstregeling gezet zonder problemen.

Pas nadat ik de trein Groningen Leeuwarden heb toegevoegd krijg ik een fout melding dat de route van Zuidhorn naar Groningen niet gemaakt kan worden (Let wel de trein naar Leeuwarden vertrekt later als dat de trein vanuit zuidhorn aankomt)

Als ik vervolgens een extra trein toevoeg die pas vertrekt vanuit zuidhorn naar Groningen als de trein vanuit Groningen naar Leeuwarden gepasseerd is. Dan heb ik ineens geen errors meer.

Maar voeg je dan vervolgens weer toe dat de eerste trein vanuit zuidhorn weer trug gaat naar zuidhorn (Pas nadat de laatstr trein aangekomen is op Groningen) Dan geeft de simulatie een error op de aankomende trein.

Ik heb het gevoel dat dit niet zozeer aan de map ligt maar meer een beperking is van de game zelf.

Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen en zo ja is er een work around of is dit een ander probleem?

Groningen Delfzijl.png

Groningen Leeuwarden.png

Groningen Rodeschool.png

Problemen bij vetrrekkende treinen.png

Zuidhorn Groningen.png

Edited by Woetter-22
  • 0

(Voorlopig laatste aanvulling)

Als ik de retour van Groningen naar Zuidhorn in de planning heb staan kan de laatste trein geen route vinden naar Groningen (Let wel deze zal eerder aankomen dan dat de retour trein vertrekt)

Zodra ik de retour er uit haal en dus de 1e trein vanuit zuidhorn naar Groningen laat staat op station Groningen dan kan de 2e trein ineens wel een pad vinden naar Groningen.

Je zou bijna denken dat de simulatie moeite heeft met enkel spoor.

Maar dat is niet logisch want de trein die later vertrekt heeft invloed op de trein die eerder aankomt.

2e trein zuidhorn gronigen error.png

2e trein zuidhorn gronigen geen error.png

Enkel Zuidhorn geen error.png

Retour Zuidhorn error.png