Jump to content
  • 0

Animeren van een Walschaerts valve gear in Blender voor OpenRails.


Question

Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig met het bouwen van Belgische stoomlocomotieven in Blender voor OpenRails.
Het modeleren in 3D is geen enkel probleem.  En als ik een vraag had, kon ik telkens terecht bij de heren van Treinenwereld.eu
Alleen is er nu een vraag waar er weinig info op het internet te vinden is, namelijk het animeren (of riggen) van een stoomschuif-verdelingssysteem zoals Walschaerts.

Ik had in Blender wat geprobeerd, filmpjes gevolgd dat er op YouTube te vinden was, maar niks helpt.  Zelfs de heren van Treinenwereld.eu konden me niet voorthelpen.  De meesten werkte niet met Blender of hadden nog er niet zoveel ervaring mee.  
Dus een vraagje aan de devlopers onder ons: hoe animeer je drijfstangen/koppelstangen in Blender dat in Openrails werkt?

(Ik zag net dat deze vraag per ongeluk in een verkeerde topic is geplaatst.  Dat was niet de bedoeling.  Indien een moderator het nodig vind om deze te verplaatsen, mag hij/zij het gerust doen.)

Edited by Belgische Stomer
Treinpunt.nl vervangen door Treinenwereld.eu.

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Ondertussen kan ik met plezier mededelen dat het probleem opgelost is.  
Via "keyframes" animeren kom je zo tot een heel eind.  In ieder geval veel dank aan de heren van Treinenwereld.eu!

  • 0

Goed om te horen.

Ikzelf gebruik 3D Max voor animaties voor TS20xx.

 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy