Jump to content
Nieuw ChrisTrains Product nu beschikbaar: ChrisTrains Zes and Zces wagons I New ChrisTrains Product now available: ChrisTrains Zes and Zces wagons ×

Recommended Posts

Ik ben deze zomer begonnen aan enkele routes tussen Brugge en de Belgische kust. De trajecten tussen Brugge en Blankenberge, Zeebrugge, Knokke en enkele dokken van de Zeebrugse haven zijn reeds klaar. Normaal zou ik nu de lijn naar Oostende bouwen maar op dit moment lijkt het alsof Brugge een eindstation is. Daarom ga ik eerst even uitbreiden richting Gent.

 

Dit is mijn eerste project en het resultaat is dus niet perfect. Maar goed, de signalisatie werkt en de AI treinen rijden vlot, zodoende...

 

Ik heb de DLC Ruhr-Sieg en Hamburg-Hanover gebruikt voor de scenery, en de AI treinen op de quick drive routes zijn "Academy" treinen die iedereen wel heeft.

 

Op dit moment kan je de route enkel downloaden op Steam met als naam Bruges Coast.

 

Ik heb een quick drive cargo route van Brugge naar de Zeebrugse haven op Youtube gezet:

https://www.youtube.com/watch?v=mqg5yUYuHcQ&list=PLaL1X5i9jmMv_mX6rDzXx8Ewfb2aoj59s&index=1

 

Mijn dank gaat naar Alain Noël (YellowCat) voor het maken en vrijgeven van het Belgische rollend materieel.

 

Hieronder nog enkele foto's van het project dusver.

 

Groetjes,

 

Jan

 

 

 

 

screenshot 01.png

screenshot 05.png

screenshot 10.png

screenshot 11.png

screenshot 13.png

  • Like 3
Link to comment
https://simtogether.com/forums/topic/2860-belgi%C3%AB-brugge-kust/
Share on other sites

Nou deze 3 kan ik aanbevelen en zijn alle 3D sporen.

Coha spoor: https://coha.nl/viewtopic.php?t=458 die ik gebruik vanwege de brede bedding en zodoende tussen 2 of meer sporen niet hoeft op te vullen bij standaard h.o.h.
Of 2 goede alternatieven zijn het z.g. EZY spoor: https://rail-sim.de/forum/filebase/entry/9440-ezy-gleisinfrastruktur-set/
En het WOP spoor: https://rail-sim.de/forum/filebase/entry/2605-dr-gleisset-3-6/

 

Een voorbeeld van de EZY sporenset:

upload-4e3b4e3c0a08178cc129b5e8fa3a6a8b0

 

 

Edited by Trains-xp

Oké, hoe het met de kennis van TS_Tools is weet ik niet maar daarmee kun je de sporen omzetten naar die van Coha.

Het is natuurlijk onbegonnen werk om dat handmatig te gaan doen mocht je het willen wijzigen.

Heb ik al eens gedaan. Ik was oorspronkelijk begonnen met de default sporen, maar die meten alles in mijlen en mijlen per uur. Heb dan de bestaande track rule omgezet in de Duitse sporen van de Sieg-Ruhr DLC. Ik heb wel gemerkt dat de oorspronkelijke sporen niet gewijzigd werden. Enkel de track rules werden gewijzigd. De Duitse sporen bijvoorbeeld liggen iets verder uit elkaar (bij dubbel spoor) dan de originele rails. Na het wijzigen van de sporen met TS-Tools lukte het niet om gewoon verder te werken aan de sporen. Slechts één van de twee sporen klikte zoals het hoort vast aan het bestaande dubbel spoor. Het andere spoor moest ik telkens handmatig doen passen.

Ja de trackrule bepaalt de h.o.h. afstand van de sporen en als die bv. 3.8 was bij het maken en je wijzigt dit later met een trackrule die 4.2 hanteert dan sluit 1 spoor niet aan.

Dat zul je dan moeten zien op te heffen bv. in een bocht en dan met 4.2 verder gaan, of de latere trackrule wijzigen naar de eerder gebruikte trackrule ofwel de 4.2 in deze regel:

<ParallelDistance d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000C0CCCC1040" d:precision="string">4.2</ParallelDistance>

Hoi, die verschillende spoorbreedte was maar een klein probleempje. Ik heb het toen inderdaad opgelost zoals in je eerste suggestie. Je bent trouwens bedankt voor je advies en de tijd die je er in steekt.

Hoi, ik heb twee maanden geleden de track rules met succes gewijzigd met TS-Tools. Dan stelde ik vast dat de spoorbreedte van de "nieuwe" sporen groter was. Maar zoals ik in mijn vorig bericht zei was dit slechts een klein en praktisch probleem... Eén spoor vastklikken en het andere spoor in een klein bochtje "lassen" zoals je bij een wissel doet.

 

Op dit moment gebruik ik de Steam Workshop als extra opslag/backup en kan ik niets gebruiken behalve de officiële DLC elementen. Als alles klaar is, kan ik de boel clonen en in één versie andere sporen gebruiken.

 

Een prettig weekend !

 

Jan

1 uur terug, Jan van Brugge zei:

Op dit moment gebruik ik de Steam Workshop als extra opslag/backup en kan ik niets gebruiken behalve de officiële DLC elementen.

Aha zit het zo in elkaar, kort gezegd ben je dus afhankelijk van DLC objecten wat gebruik betreft.

 

Jij ook een prettig weekend, Teun

  • 4 weeks later...

Hoi, ben ook Bruggeling hoor. Ik heb echter geen ervaring met het maken van scenery objecten. Op dit moment beperk ik me trouwens tot de scenery die beschikbaar is in de twee DLC routes die ik gebruik. Daardoor kan ik de Steam workshop gebruiken als back-up. Ik ben wel van plan om - wanneer de route klaar is - de signalisatie te vervangen door de Belgische seinen. Deze aangepaste versie kan ik dan hier aanbieden.

 

Ik heb wel reeds de sporen vervangen. Ze ogen inderdaad mooier dan de sporen die ik eerst gebruikte. Bovendien begrijp ik nu waarom de verkanting in de bochten maar niet lukte. De oude legacy sporen die ik gebruikte ondersteunen geen superelevation...

 

Enfin, hier een zicht op de nieuwe sporen en een verlenging van de route landinwaarts: 

 

  • Like 1

Duinbergen heb ik over het hoofd gezien bij het leggen van de sporen, en zelfs niet op gelet bij het opbouwen van de scenery. Het is ook niet meer dan een veredelde bushalte.

 

Er zijn wel meer dingen die niet kloppen hoor... De vroegere spoorlijn naar Heist en Knokke liep over Zeebrugge, zoals het ook nog steeds kan op mijn sporenplan. Maar ik geloof dat treinen voor Knokke tegenwoordig ter hoogte van Dudzele rechtsaf gaan, langs de Zeebrugse achterhaven en verder langs de "Stinker" en de "Blinker". Die sporen heb ik ook gelegd. Je hebt bij mij dus twee manieren om naar Heist en Knokke te rijden.

 

Brugge was het begin van mijn route. Dit is mijn eerste route en ik wist niet hoe je een wisselspoor moet leggen. Dan moet je de spoorwissels op een andere manier leggen. Vanuit het Brugse station richting kust zie je dus geen wisselsporen. Richting binnenland zal je wel wisselsporen. Toen had ik wel al begrepen dat je twee keer moet "welden" om van kruisende sporen een wisselspoor te maken. Maar sowieso klopt het sporenplan van het emplacement voor de vorming van de treinen niet. Het is een vereenvoudigde versie met een paar sidings en een spoor naar de Brugeoise.

 

Met het oog op de soms gebrekkige AI dispatching had ik het wisselplan zelfs wat eenvoudiger moeten maken. Maar goed, ik ben inderdaad geen puritein en zoek soms naar meer praktische en speelbare oplossingen.

 

Nog iets... Infrabel is bezig de lijn naar Gent te ontdubbelen. Dat is bij mijn weten nog niet overal gebeurd. Ook dat wordt dus afwegen. Of misschien zijn die werken klaar tegen wanneer mijn route klaar is  😉

 

Groetjes,

 

Jan

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy