Trophies and Medals Jan van Brugge 4 Posted September 7 Share Posted September 7 Ik ben deze zomer begonnen aan enkele routes tussen Brugge en de Belgische kust. De trajecten tussen Brugge en Blankenberge, Zeebrugge, Knokke en enkele dokken van de Zeebrugse haven zijn reeds klaar. Normaal zou ik nu de lijn naar Oostende bouwen maar op dit moment lijkt het alsof Brugge een eindstation is. Daarom ga ik eerst even uitbreiden richting Gent. Dit is mijn eerste project en het resultaat is dus niet perfect. Maar goed, de signalisatie werkt en de AI treinen rijden vlot, zodoende... Ik heb de DLC Ruhr-Sieg en Hamburg-Hanover gebruikt voor de scenery, en de AI treinen op de quick drive routes zijn "Academy" treinen die iedereen wel heeft. Op dit moment kan je de route enkel downloaden op Steam met als naam Bruges Coast. Ik heb een quick drive cargo route van Brugge naar de Zeebrugse haven op Youtube gezet: https://www.youtube.com/watch?v=mqg5yUYuHcQ&list=PLaL1X5i9jmMv_mX6rDzXx8Ewfb2aoj59s&index=1 Mijn dank gaat naar Alain Noël (YellowCat) voor het maken en vrijgeven van het Belgische rollend materieel. Hieronder nog enkele foto's van het project dusver. Groetjes, Jan 3 Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/2860-belgi%C3%AB-brugge-kust/ Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Trains-xp 323 Posted September 8 Share Posted September 8 Dat ziet er fraai uit gezien het filmpje, maar als ik jou was dan zou ik toch voor een ander spoor kiezen, er is keuze genoeg wat mooier is dan dit. Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/2860-belgi%C3%AB-brugge-kust/#findComment-24156 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Jan van Brugge 4 Posted September 9 Author Share Posted September 9 Bedankt voor de hint. Welk spoor vind je mooier ogen ? Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/2860-belgi%C3%AB-brugge-kust/#findComment-24158 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Trains-xp 323 Posted September 9 Share Posted September 9 (edited) Nou deze 3 kan ik aanbevelen en zijn alle 3D sporen. Coha spoor: https://coha.nl/viewtopic.php?t=458 die ik gebruik vanwege de brede bedding en zodoende tussen 2 of meer sporen niet hoeft op te vullen bij standaard h.o.h. Of 2 goede alternatieven zijn het z.g. EZY spoor: https://rail-sim.de/forum/filebase/entry/9440-ezy-gleisinfrastruktur-set/ En het WOP spoor: https://rail-sim.de/forum/filebase/entry/2605-dr-gleisset-3-6/ Een voorbeeld van de EZY sporenset: Edited September 9 by Trains-xp Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/2860-belgi%C3%AB-brugge-kust/#findComment-24159 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Jan van Brugge 4 Posted September 10 Author Share Posted September 10 Bedankt voor de voorbeelden. De bredere bedding zou inderdaad wel een gemak zijn. Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/2860-belgi%C3%AB-brugge-kust/#findComment-24160 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Trains-xp 323 Posted September 10 Share Posted September 10 Oké, hoe het met de kennis van TS_Tools is weet ik niet maar daarmee kun je de sporen omzetten naar die van Coha. Het is natuurlijk onbegonnen werk om dat handmatig te gaan doen mocht je het willen wijzigen. Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/2860-belgi%C3%AB-brugge-kust/#findComment-24161 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Jan van Brugge 4 Posted September 10 Author Share Posted September 10 Heb ik al eens gedaan. Ik was oorspronkelijk begonnen met de default sporen, maar die meten alles in mijlen en mijlen per uur. Heb dan de bestaande track rule omgezet in de Duitse sporen van de Sieg-Ruhr DLC. Ik heb wel gemerkt dat de oorspronkelijke sporen niet gewijzigd werden. Enkel de track rules werden gewijzigd. De Duitse sporen bijvoorbeeld liggen iets verder uit elkaar (bij dubbel spoor) dan de originele rails. Na het wijzigen van de sporen met TS-Tools lukte het niet om gewoon verder te werken aan de sporen. Slechts één van de twee sporen klikte zoals het hoort vast aan het bestaande dubbel spoor. Het andere spoor moest ik telkens handmatig doen passen. Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/2860-belgi%C3%AB-brugge-kust/#findComment-24168 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Trains-xp 323 Posted September 10 Share Posted September 10 Ja de trackrule bepaalt de h.o.h. afstand van de sporen en als die bv. 3.8 was bij het maken en je wijzigt dit later met een trackrule die 4.2 hanteert dan sluit 1 spoor niet aan. Dat zul je dan moeten zien op te heffen bv. in een bocht en dan met 4.2 verder gaan, of de latere trackrule wijzigen naar de eerder gebruikte trackrule ofwel de 4.2 in deze regel: <ParallelDistance d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000C0CCCC1040" d:precision="string">4.2</ParallelDistance> Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/2860-belgi%C3%AB-brugge-kust/#findComment-24169 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Jan van Brugge 4 Posted September 11 Author Share Posted September 11 Hoi, die verschillende spoorbreedte was maar een klein probleempje. Ik heb het toen inderdaad opgelost zoals in je eerste suggestie. Je bent trouwens bedankt voor je advies en de tijd die je er in steekt. Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/2860-belgi%C3%AB-brugge-kust/#findComment-24170 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Trains-xp 323 Posted September 11 Share Posted September 11 Ja graag gedaan, maar begrijp ik uit een eerder bericht dat het met de sporen vooralsnog niet is gelukt die te wijzigen? Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/2860-belgi%C3%AB-brugge-kust/#findComment-24171 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Jan van Brugge 4 Posted September 12 Author Share Posted September 12 Hoi, ik heb twee maanden geleden de track rules met succes gewijzigd met TS-Tools. Dan stelde ik vast dat de spoorbreedte van de "nieuwe" sporen groter was. Maar zoals ik in mijn vorig bericht zei was dit slechts een klein en praktisch probleem... Eén spoor vastklikken en het andere spoor in een klein bochtje "lassen" zoals je bij een wissel doet. Op dit moment gebruik ik de Steam Workshop als extra opslag/backup en kan ik niets gebruiken behalve de officiële DLC elementen. Als alles klaar is, kan ik de boel clonen en in één versie andere sporen gebruiken. Een prettig weekend ! Jan Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/2860-belgi%C3%AB-brugge-kust/#findComment-24174 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Trains-xp 323 Posted September 12 Share Posted September 12 1 uur terug, Jan van Brugge zei: Op dit moment gebruik ik de Steam Workshop als extra opslag/backup en kan ik niets gebruiken behalve de officiële DLC elementen. Aha zit het zo in elkaar, kort gezegd ben je dus afhankelijk van DLC objecten wat gebruik betreft. Jij ook een prettig weekend, Teun Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/2860-belgi%C3%AB-brugge-kust/#findComment-24175 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals cubeThecuber3 19 Posted Friday at 12:17 PM Share Posted Friday at 12:17 PM Ik ben van brugge ik kan je altijd foto's bezorgen van het station Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/2860-belgi%C3%AB-brugge-kust/#findComment-24218 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Jan van Brugge 4 Posted Saturday at 12:04 AM Author Share Posted Saturday at 12:04 AM Hoi, ben ook Bruggeling hoor. Ik heb echter geen ervaring met het maken van scenery objecten. Op dit moment beperk ik me trouwens tot de scenery die beschikbaar is in de twee DLC routes die ik gebruik. Daardoor kan ik de Steam workshop gebruiken als back-up. Ik ben wel van plan om - wanneer de route klaar is - de signalisatie te vervangen door de Belgische seinen. Deze aangepaste versie kan ik dan hier aanbieden. Ik heb wel reeds de sporen vervangen. Ze ogen inderdaad mooier dan de sporen die ik eerst gebruikte. Bovendien begrijp ik nu waarom de verkanting in de bochten maar niet lukte. De oude legacy sporen die ik gebruikte ondersteunen geen superelevation... Enfin, hier een zicht op de nieuwe sporen en een verlenging van de route landinwaarts: 1 Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/2860-belgi%C3%AB-brugge-kust/#findComment-24220 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals cubeThecuber3 19 Posted 15 hours ago Share Posted 15 hours ago ik heb de route via de steram worshop gedownload en ik zie dat duinbergen nog ontbreekt net voor knokke en dat de wissel layout in brugge totaal niet klopt Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/2860-belgi%C3%AB-brugge-kust/#findComment-24228 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Jan van Brugge 4 Posted 5 hours ago Author Share Posted 5 hours ago Duinbergen heb ik over het hoofd gezien bij het leggen van de sporen, en zelfs niet op gelet bij het opbouwen van de scenery. Het is ook niet meer dan een veredelde bushalte. Er zijn wel meer dingen die niet kloppen hoor... De vroegere spoorlijn naar Heist en Knokke liep over Zeebrugge, zoals het ook nog steeds kan op mijn sporenplan. Maar ik geloof dat treinen voor Knokke tegenwoordig ter hoogte van Dudzele rechtsaf gaan, langs de Zeebrugse achterhaven en verder langs de "Stinker" en de "Blinker". Die sporen heb ik ook gelegd. Je hebt bij mij dus twee manieren om naar Heist en Knokke te rijden. Brugge was het begin van mijn route. Dit is mijn eerste route en ik wist niet hoe je een wisselspoor moet leggen. Dan moet je de spoorwissels op een andere manier leggen. Vanuit het Brugse station richting kust zie je dus geen wisselsporen. Richting binnenland zal je wel wisselsporen. Toen had ik wel al begrepen dat je twee keer moet "welden" om van kruisende sporen een wisselspoor te maken. Maar sowieso klopt het sporenplan van het emplacement voor de vorming van de treinen niet. Het is een vereenvoudigde versie met een paar sidings en een spoor naar de Brugeoise. Met het oog op de soms gebrekkige AI dispatching had ik het wisselplan zelfs wat eenvoudiger moeten maken. Maar goed, ik ben inderdaad geen puritein en zoek soms naar meer praktische en speelbare oplossingen. Nog iets... Infrabel is bezig de lijn naar Gent te ontdubbelen. Dat is bij mijn weten nog niet overal gebeurd. Ook dat wordt dus afwegen. Of misschien zijn die werken klaar tegen wanneer mijn route klaar is Groetjes, Jan Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/2860-belgi%C3%AB-brugge-kust/#findComment-24231 Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now