Jump to content
Het is nu mogelijk om te stemmen op de Screenshot van het Jaar 2024! It is now possible to vote for the Screenshot of the Year 2024! ×
  • 0

Objecten plaatsen aan de hand van lat/lon coordinaten


Question

Hallo allemaal,

 

 

Wie weet hoe je een object plaatst aan de hand van lengte en breedtegraad zonder gebruik te maken van de overlay?

 

Als je een object plaatst dan zie je niet in de fly-out waar je een markering kunt zetten door lat lon invoering in de linker fly-out.

Ook zie ik nergens de lat en lon gegevens in de properties fly-out van het geselecteerde object.

De lat en lon mogelijkheid wordt alleen gegeven in de Global fly-out boven in. maar zegt niets over coordinaten van het object zelf.

 

Ik wil bijv.  een object kunnen plaatsten door invoering van Lat en Lon (Lengte en breedtegraad) coordinaten in plaats van op het zicht neerzetten.

Desnoods ook heading, hoogte, kantelhoek en scaling, maar Lat Lon is de belangrijkste.

 

Welk object het is,  is niet van belang. Het betreft in dit geval elk object dat geplaatst moet worden aan de hand van coordinaten.

 

 

Graag reacties

 

 

 

Grtz,

 

 

 

Ronald

 

 

1 answer to this question

Recommended Posts

  • 0

Routes zijn opgedeeld in "tiles" en elke tile heeft een eigen matrix gebaseerd op XYZ-assen, waarop objecten zich bevinden.

 

Dit is een stukje uit een scenery-tile geplakt van één object, betreft een bovenleidingsportaal van TSC. Zoals je ziet is het een willekeur van data puur waar dat object zich bevind. Je ziet ergens blabla matrix staan, dat is waar het object zich bevind.

 

        <cDynamicEntity d:id="226107040">
            <Component>
                <cSceneryRender d:id="276045910">
                    <DetailLevel d:type="sInt32">10</DetailLevel>
                    <Global d:type="bool">0</Global>
                    <Saved d:type="bool">1</Saved>
                    <Palette0Index d:type="sUInt8">0</Palette0Index>
                    <Palette1Index d:type="sUInt8">0</Palette1Index>
                    <Palette2Index d:type="sUInt8">0</Palette2Index>
                </cSceneryRender>
                <cPosOri d:id="471268886">
                    <Scale d:numElements="4" d:elementType="sFloat32" d:precision="string">1.0000000 1.0000000 1.0000000 0.0000000</Scale>
                    <RFarMatrix>
                        <cFarMatrix d:id="471268892">
                            <Height d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000A05B4E4240" d:precision="string">36.6122</Height>
                            <RXAxis d:numElements="4" d:elementType="sFloat32" d:precision="string">0.6482124 0.0000000 -0.7614596 0.0000000</RXAxis>
                            <RYAxis d:numElements="4" d:elementType="sFloat32" d:precision="string">-0.0000000 1.0000002 0.0000000 0.0000000</RYAxis>
                            <RZAxis d:numElements="4" d:elementType="sFloat32" d:precision="string">0.7614596 0.0000000 0.6482124 0.0000000</RZAxis>
                            <RFarPosition>
                                <cFarVector2 d:id="471268899">
                                    <X>
                                        <cFarCoordinate>
                                            <RouteCoordinate>
                                                <cRouteCoordinate>
                                                    <Distance d:type="sInt32">7</Distance>
                                                </cRouteCoordinate>
                                            </RouteCoordinate>
                                            <TileCoordinate>
                                                <cTileCoordinate>
                                                    <Distance d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000068C93240" d:precision="string">18.7867</Distance>
                                                </cTileCoordinate>
                                            </TileCoordinate>
                                        </cFarCoordinate>
                                    </X>
                                    <Z>
                                        <cFarCoordinate>
                                            <RouteCoordinate>
                                                <cRouteCoordinate>
                                                    <Distance d:type="sInt32">3</Distance>
                                                </cRouteCoordinate>
                                            </RouteCoordinate>
                                            <TileCoordinate>
                                                <cTileCoordinate>
                                                    <Distance d:type="sFloat32" d:alt_encoding="00000040019C8240" d:precision="string">595.501</Distance>
                                                </cTileCoordinate>
                                            </TileCoordinate>
                                        </cFarCoordinate>
                                    </Z>
                                </cFarVector2>
                            </RFarPosition>
                        </cFarMatrix>
                    </RFarMatrix>
                </cPosOri>
                <cEntityContainer d:id="226105450">
                    <StaticChildrenMatrix/>
                </cEntityContainer>
                <cCollisionComponent d:id="230996012"/>
            </Component>
            <BlueprintID>
                <iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
                    <BlueprintSetID>
                        <iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
                            <Provider d:type="cDeltaString">TrainSimContent</Provider>
                            <Product d:type="cDeltaString">OL_System</Product>
                        </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
                    </BlueprintSetID>
                    <BlueprintID d:type="cDeltaString">TSC_TM_AA_7m_3m_V2.xml</BlueprintID>
                </iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
            </BlueprintID>
            <ReskinBlueprintID>
                <iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
                    <BlueprintSetID>
                        <iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
                            <Provider d:type="cDeltaString"></Provider>
                            <Product d:type="cDeltaString"></Product>
                        </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
                    </BlueprintSetID>
                    <BlueprintID d:type="cDeltaString"></BlueprintID>
                </iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
            </ReskinBlueprintID>
            <Name d:type="cDeltaString">TSC_TM_AA_7m_3m_V2</Name>
            <EntityID>
                <cGUID>
                    <UUID>
                        <e d:type="sUInt64">4615320417686003787</e>
                        <e d:type="sUInt64">17004449803021523645</e>
                    </UUID>
                    <DevString d:type="cDeltaString">84c8204b-e977-400c-bd1a-0f9e00f1fbeb</DevString>
                </cGUID>
            </EntityID>
        </cDynamicEntity>

 

Met gewone coördinaten zoals wij ze gebruiken ga je dus helemaal niets bereiken en geen objecten kunnen plaatsen, waarom zou je het überhaupt willen als google overlay betstaat?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy