Trophies and Medals rcdevisser 355 Posted January 17, 2021 Share Posted January 17, 2021 Hallo allemaal, Wie weet hoe je een object plaatst aan de hand van lengte en breedtegraad zonder gebruik te maken van de overlay? Als je een object plaatst dan zie je niet in de fly-out waar je een markering kunt zetten door lat lon invoering in de linker fly-out. Ook zie ik nergens de lat en lon gegevens in de properties fly-out van het geselecteerde object. De lat en lon mogelijkheid wordt alleen gegeven in de Global fly-out boven in. maar zegt niets over coordinaten van het object zelf. Ik wil bijv. een object kunnen plaatsten door invoering van Lat en Lon (Lengte en breedtegraad) coordinaten in plaats van op het zicht neerzetten. Desnoods ook heading, hoogte, kantelhoek en scaling, maar Lat Lon is de belangrijkste. Welk object het is, is niet van belang. Het betreft in dit geval elk object dat geplaatst moet worden aan de hand van coordinaten. Graag reacties Grtz, Ronald Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/708-objecten-plaatsen-aan-de-hand-van-latlon-coordinaten/ Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals EsméevR 304 Posted January 17, 2021 Share Posted January 17, 2021 Routes zijn opgedeeld in "tiles" en elke tile heeft een eigen matrix gebaseerd op XYZ-assen, waarop objecten zich bevinden. Dit is een stukje uit een scenery-tile geplakt van één object, betreft een bovenleidingsportaal van TSC. Zoals je ziet is het een willekeur van data puur waar dat object zich bevind. Je ziet ergens blabla matrix staan, dat is waar het object zich bevind. <cDynamicEntity d:id="226107040"> <Component> <cSceneryRender d:id="276045910"> <DetailLevel d:type="sInt32">10</DetailLevel> <Global d:type="bool">0</Global> <Saved d:type="bool">1</Saved> <Palette0Index d:type="sUInt8">0</Palette0Index> <Palette1Index d:type="sUInt8">0</Palette1Index> <Palette2Index d:type="sUInt8">0</Palette2Index> </cSceneryRender> <cPosOri d:id="471268886"> <Scale d:numElements="4" d:elementType="sFloat32" d:precision="string">1.0000000 1.0000000 1.0000000 0.0000000</Scale> <RFarMatrix> <cFarMatrix d:id="471268892"> <Height d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000A05B4E4240" d:precision="string">36.6122</Height> <RXAxis d:numElements="4" d:elementType="sFloat32" d:precision="string">0.6482124 0.0000000 -0.7614596 0.0000000</RXAxis> <RYAxis d:numElements="4" d:elementType="sFloat32" d:precision="string">-0.0000000 1.0000002 0.0000000 0.0000000</RYAxis> <RZAxis d:numElements="4" d:elementType="sFloat32" d:precision="string">0.7614596 0.0000000 0.6482124 0.0000000</RZAxis> <RFarPosition> <cFarVector2 d:id="471268899"> <X> <cFarCoordinate> <RouteCoordinate> <cRouteCoordinate> <Distance d:type="sInt32">7</Distance> </cRouteCoordinate> </RouteCoordinate> <TileCoordinate> <cTileCoordinate> <Distance d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000068C93240" d:precision="string">18.7867</Distance> </cTileCoordinate> </TileCoordinate> </cFarCoordinate> </X> <Z> <cFarCoordinate> <RouteCoordinate> <cRouteCoordinate> <Distance d:type="sInt32">3</Distance> </cRouteCoordinate> </RouteCoordinate> <TileCoordinate> <cTileCoordinate> <Distance d:type="sFloat32" d:alt_encoding="00000040019C8240" d:precision="string">595.501</Distance> </cTileCoordinate> </TileCoordinate> </cFarCoordinate> </Z> </cFarVector2> </RFarPosition> </cFarMatrix> </RFarMatrix> </cPosOri> <cEntityContainer d:id="226105450"> <StaticChildrenMatrix/> </cEntityContainer> <cCollisionComponent d:id="230996012"/> </Component> <BlueprintID> <iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID> <BlueprintSetID> <iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID> <Provider d:type="cDeltaString">TrainSimContent</Provider> <Product d:type="cDeltaString">OL_System</Product> </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID> </BlueprintSetID> <BlueprintID d:type="cDeltaString">TSC_TM_AA_7m_3m_V2.xml</BlueprintID> </iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID> </BlueprintID> <ReskinBlueprintID> <iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID> <BlueprintSetID> <iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID> <Provider d:type="cDeltaString"></Provider> <Product d:type="cDeltaString"></Product> </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID> </BlueprintSetID> <BlueprintID d:type="cDeltaString"></BlueprintID> </iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID> </ReskinBlueprintID> <Name d:type="cDeltaString">TSC_TM_AA_7m_3m_V2</Name> <EntityID> <cGUID> <UUID> <e d:type="sUInt64">4615320417686003787</e> <e d:type="sUInt64">17004449803021523645</e> </UUID> <DevString d:type="cDeltaString">84c8204b-e977-400c-bd1a-0f9e00f1fbeb</DevString> </cGUID> </EntityID> </cDynamicEntity> Met gewone coördinaten zoals wij ze gebruiken ga je dus helemaal niets bereiken en geen objecten kunnen plaatsen, waarom zou je het überhaupt willen als google overlay betstaat? Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/708-objecten-plaatsen-aan-de-hand-van-latlon-coordinaten/#findComment-4537 Share on other sites More sharing options...
Question
rcdevisser 355
Hallo allemaal,
Wie weet hoe je een object plaatst aan de hand van lengte en breedtegraad zonder gebruik te maken van de overlay?
Als je een object plaatst dan zie je niet in de fly-out waar je een markering kunt zetten door lat lon invoering in de linker fly-out.
Ook zie ik nergens de lat en lon gegevens in de properties fly-out van het geselecteerde object.
De lat en lon mogelijkheid wordt alleen gegeven in de Global fly-out boven in. maar zegt niets over coordinaten van het object zelf.
Ik wil bijv. een object kunnen plaatsten door invoering van Lat en Lon (Lengte en breedtegraad) coordinaten in plaats van op het zicht neerzetten.
Desnoods ook heading, hoogte, kantelhoek en scaling, maar Lat Lon is de belangrijkste.
Welk object het is, is niet van belang. Het betreft in dit geval elk object dat geplaatst moet worden aan de hand van coordinaten.
Graag reacties
Grtz,
Ronald
Link to comment
https://simtogether.com/forums/topic/708-objecten-plaatsen-aan-de-hand-van-latlon-coordinaten/Share on other sites
1 answer to this question
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now