Jump to content
SimTogether wenst het Nederlands elftal veel succes op het Europees Kampioenschap 2024! I SimTogether wishes the Dutch team the best of luck at the European Championship 2024! ×
  • 0

Stoomtreinen en zo...


Gerwil

Question

Misschien een vreemde vraag, maar ik ben al wat ouder en enige nostalgie is mij niet vreemd. Ik rijd met plezier verschillende elektrische en diesel treinen in binnen- en buitenland maar ik vind het aanbod stoomlocomotieven nogal mager in TS (althans wat is meegeleverd). En de locomotieven die er zijn maken het geluid van een elektrische trein...je verwacht toch meer gekreun, gesteun, geblaas en lawaai als zo'n prachtig stuk techniek zich in beweging zet. Eigenlijk zoek ik een route als de Zweinstein Express uit de Harry Potter films, wat ik een prachtige route vond (afgezien van al die rare kinderen aan boord). Door de bergen en dalen van het "oude" Engeland, of Duitsland (wat ook prachtige gebieden heeft), met een puffende en hijgende loc en rijtuigen die van binnen ook werkelijk oud en antiek zijn (wat ik tot nu toe ben tegengekomen leken de rijtuigen van binnen meer op Barbie-tekeningen). Bestaan er dergelijke routes en en treinen, al dan niet als payware? 

Link to comment
Share on other sites

10 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Je kan ook het European Loco and asset pack installeren, daar krijg je ook een paar stoomtreinen meegeleverd, ik weet niet of je het wil kopen, maar ik wil je het gewoon meegeven. Hier is trouwens de link voor het EULAP: https://store.steampowered.com/app/208300/Train_Simulator_European_Loco__Asset_Pack/

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Zojuist, Alola zei:

Je kan ook het European Loco and asset pack installeren, daar krijg je ook een paar stoomtreinen meegeleverd, ik weet niet of je het wil kopen, maar ik wil je het gewoon meegeven. Hier is trouwens de link voor het EULAP: https://store.steampowered.com/app/208300/Train_Simulator_European_Loco__Asset_Pack/

 

Ik denk dat die net te weinig echte stoomgeluiden hebben.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dank allen voor de tips. EULAP had ik al, Alola, die is nodig voor veel routes, maar toch bedankt! Sjef, die route die je tipte staat nu te downloaden, het filmpje was veelbelovend. De tijd van Agatha Christie's miss Marple en James Herriot. Ik ben benieuwd! Die tip ViqFlirt3 ga ik zo bekijken! 

 

Sjef, ik heb een klein stukje gereden en het ziet er prachtig uit. Mooie, stoere locs en een schitterende scene! Ik moet alleen nog het rijden met een stoomloc onder de knie zien te krijgen, maar da's de sport. ViqFlirt3, ik heb gekeken op dat linkje maar vind zo gauw niet wat ik zoek op stoomgebied. Maar voorlopig ben ik even zoet....

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ha Gerwil,

 

 

Ik ben oud medewerker en vriujwillig stoker geweest bij de SSN en heb ook met Live Steam gereden bij de SWZ in Den Haag in de 80'er jaren.

Ik heb een workshop guide geschreven over het rijden van stoomlocomotieven. Dit is ongeveer 70 hoofdstukken met alle ins en outs ervan. 

Kijk en zoek even naar Driving the steam locomotive and the technical aspects in de steam workshop guides onder TS20xx

Daarnaast kijk even op mijn website. De website gaat eerdaags in verbouwing en is momenteel niet actueel.

www.steamtrainsunlimited.com

 

Als je vragen hebt over hoe wie wat of waar. met het rijden met stoom. Ik kan je er alles over uitleggen.

Momenteel ben ik aan het routebouwen, maar doorgaans rij ik in TS20xx erg veel met stoom.

 

Als je vragen hebt over het rijden met stoomloks PM mij gewoon en ik kan je erbij helpen om goed het rijden onder de knie ted krijgen.

Ik rij zelf gevavanceerde locs zoals die van Just Trains Advanced serie met de Britannia Class als mijn favo. 

Van BMG heb ik de geavanceerde Black 5 waar in tegenstelling tot de ELAP wel alles werkt met identieke geluiden.

Ook rij ik vrij veel met materieel van The Forge SIm de makers van de 01.5, 41, 50 oudbouw, en 52 reko.

daarnaast kun je een heel groot deel van mijn screenshots (ruim 4500) zien in de screenshotmaps van members.

 

ZO als je vragen heb. PM mij gerust via deze site.

 

 

 

grtz,

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Voor ik het vergeet. Er zijn een paar geweldige routes waarbij stoomloks de primaire traktie is: 

 

- Riviëra in the  50's

- West Lines of Scotland 

- Bessemer & Lake Erie

- Falmouth Branche Line

- Somerset and Dorset Joint Railway.

- Wutachtalbahn

- West Somerset Railway (Diverse creators)

 

Er zijn er nog een aantal, maar bovenstaande zijn de meest voorkomende en gebruikte routes.

Ik raad je vooral de West Lines of Scotland Een volle rit van Stranrear naar Carlisle duurt om en nabij de 3 en 1/2 uur met uitschieters naar ruim 4 uur maar dat hang van de scenario's af. Daarnaast de Riviëra in the 50's de geluiden van vooral de Riviëra in the 50's zijn echt geweldig.

 

Leuke loks om mee te beginnen en niet al te lastig zijn, zijn:

- DTG class 95 Evening Star.

- DTG Class A4 (Mallard)

- DTG Class 52  Komt met de ELAP en met de Ruhr-Sieg lijn (ELAP zijn  in Ruhr-Sieg Lijn inbegrepen)

 

 

Grtz

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy